OFICIAL Școlile și inspectoratele pot angaja experți externi, în afara organigramei, pentru implementarea proiectelor cu fonduri europene / Etapele organizării și desfășurării selecției experților

0 vizualizări
elaborarea curriculumului de liceu
Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com
Școlile și inspectoratele pot înființa posturi în afara organigramei și selecta experți în cadrul echipelor de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile. Prevederea se aplică proiectelor în care instituția subordonată Ministerului Educației este beneficiar sau partener, conform ordinului pentru aprobarea Procedurii Operaționale Cadru pentru înființarea posturilor în afara organigramei și selecția experților. 

Scopul procedurii este de a reglementa organizarea și desfășurarea recrutării și selecției experților din proiectele cu finanțare din fonduri europene nerambursabile (FEN), implementate în exercițiul financiar 2021-2027, în care instituția subordonată (IS) Ministerului Educației (ME) este beneficiar sau partener, potrivit documentului.

„Pentru derularea în bune condiții a activităților proiectelor, sunt necesare echipe de management și implementare formate din:

  • personal cu funcția de bază în cadrul instituției/experți interni, nominalizat prin decizie a conducătorului instituției pentru a ocupa poziții de experți, în conformitate cu cerințele din fișele de post aprobate de către autoritatea finanțatoare, odată cu cererea de finanțare;
  • experți externi încadrați pe posturi în afara organigramei, care să corespundă cerințelor fișelor de post depuse odată cu cererea de finanțare și aprobate prin contractul de finanțare.

Astfel că, procedura descrie etapele necesare pentru înființarea posturilor în afara organigramei IS Ministerului Educației, pentru fiecare proiect aflat în implementare, precum și etapele, condițiile și aspectele derulării procesului de recrutare și selecție a experților externi.

Procedura stabilește condițiile generale privind recrutarea și selecția experților în cadrul proiectului, pe posturile în afara organigramei, așa cum au fost aprobate în cererile de finanțare de către autoritatea finanțatoare care gestionează programul din care este finanțat proiectul, în limita bugetului aprobat.”

În ce condiții se pot angaja experți externi, în afara organigramei 

„Instituția subordonată Ministerului Educației, în calitate de beneficiar/partener al proiectelor/în cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, poate înființa posturi în afara organigramei pentru implementarea proiectelor, peste numărul maxim de posturi aprobat în organigramă, în limita posturilor aprobate prin contractul/acordul/ordinul de finanțare semnat de către Beneficiar cu autoritatea finanțatoare, atunci când sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) în urma evaluării posturilor existente și a necesarului de resurse umane a fost aprobată o notă justificativă de către conducătorul instituției, prin care se constată imposibilitatea personalului încadrat pe posturile prevăzute în organigramă de a prelua atribuții suplimentare sau că nu există suficient personal de specialitate cu competențele necesare desfășurării unor activități specifice din cadrul proiectului;

b) există un proiect aprobat prin contract/acord/ordin de finanțare de către autoritatea de management sau structura care gestionează programul/mecanismul din care este finanțat acesta;

c) toate cheltuielile cu salariile personalului încadrat în afara organigramei, pe toată durata de implementare a proiectului, sunt prevăzute în bugetul aprobat al proiectului și se suportă din titlul de cheltuieli din care este finanțat proiectul.”

Etapele organizării și desfășurării selecției experților 

Etapele organizării și desfășurării selecției experților sunt:

  1. Analiza Cererii de finanțare, a bugetului aferent acesteia și identificarea, de către echipa de management a proiectului în care IS Ministerului Educației are calitatea de beneficiar/partener, a numărului de experți necesar; tipurilor de experți; repartizării lor pe activități; duratei necesare de angajare a acestora în cadrul proiectului; atribuțiilor și cerințelor din fișele de post aferente rezultatelor de proiect atinse de activitatea desfășurată de experți.
  1. Înființarea posturilor în afara organigramei pentru implementarea programelor finanțate din fonduri europene nerambursabile în care IS Ministerul Educației are calitatea de beneficiar/partener, aprobată prin ordin al ministrului, conform art. 2 din Hotărârea de Guvern nr. 234/2023 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabilește procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) și (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum și condițiile de înființare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituțiilor și/sau autorităților publice care implementează proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau prin Mecanismul de redresare și reziliență.
  1. Realizarea, după caz, a unui grafic al anunțurilor de selecție necesare în cadrul proiectului, corelat cu perioadele de derulare a (sub)activităților din Graficul Gantt și armonizat, la nivelul partenerilor proiectului, cu aceleași tipuri de experți externi necesari pentru o anumită (sub)activitate.
  1. Constituirea Comisiei de Selecție și a Comisiei de Soluționare a Contestațiilor la nivelul fiecărui proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile în care IS Ministerului Educației este beneficiar/partener.
  1. Întocmirea, la nivelul echipei de management a fiecărui proiect, a documentației necesare pentru fiecare anunț de selecție și publicarea anunțului de selecție, conform Graficului anunțurilor de selecție, menționat la 3.
  1. Înregistrarea candidaturilor.
  1. Verificarea și evaluarea candidaților/dosarelor depuse de candidați.

Această etapă presupune, după caz:

  • verificarea și evaluarea dosarelor candidaților;
  • verificarea și evaluarea candidaților prin evaluare scrisă/interviu/probă practică, în funcție de prevederile cererii de finanțare a proiectului și decizia echipei de management/implementare.

Probele selecției vor fi specificate, detaliat, în anunțul de organizare a selecției, realizat pentru fiecare proiect.

Concursul/examenul de selecție constă în desfășurarea a cel mult trei etape: selecția dosarelor, proba scrisă, proba interviu/practică, dar nu mai puțin de 2 etape, respectiv selecția dosarelor și proba interviu. Numărul etapelor este stabilit de către beneficiarul proiectului, în funcție de complexitatea metodei de evaluare a competențelor necesare îndeplinirii activităților proiectului.

  1. Publicarea rezultatelor;
  1. Depunerea contestațiilor;

După fiecare etapă de selecție, cu excepția interviului și probei practice, se pot formula contestații conform prevederilor legale.

  1. Raportarea către beneficiar/partener a rezultatelor fiecărui apel de selecție și documentele necesare notificării experților angajați către O/AMPEO/AMPIDS/AMPCDIF etc.;
  1. Încheierea contractelor individuale de muncă/contractelor de prestări servicii de natură intelectuală, pe durată determinată, cu experții selectați, în urma validării și aprobării notificării depuse la Autoritatea de Management/Organismul Intermediar.

Înregistrarea contractelor în REVISAL va fi realizată de către persoana responsabilă cu înregistrarea contractelor de muncă în REVISAL din cadrul IS ME.”

Bugetul Ministerului Educației va fi suplimentat cu suma 13.786 mii lei, în vederea acoperirii cheltuielilor cu implementarea noilor proiecte

Ministerul Educației are calitatea de beneficiar/partener în implementarea noilor proiecte cofinanțate din PEO, în perioada iulie-decembrie 2024, însă, se află în imposibilitatea angajării experților externi pe posturi în afara organigramei și imposibilitatea plății contractelor de achiziții publice, conform unui proiect de hotărâre de guvern, pus în consultare publică pe 9 septembrie.

Astfel că, bugetului Ministerului Educației va fi suplimentat cu suma 13.786 mii lei credite bugetare, în vederea acoperirii cheltuielilor cu implementarea noilor proiecte, cofinanțate din PEO, în care Ministerul Educației are calitate de beneficiar/partener, potrivit proiectului. 

b) „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) Postaderare Ministerul Educației are calitatea de beneficiar/partener în implementarea noilor proiecte cofinanțate din PEO, în perioada iulie-decembrie 2024, imposibilitatea angajării experților externi pe posturi în afara organigramei, imposibilitatea plății contractelor de achiziții publice vor avea ca efect întîrzieri majore/imposibilitatea atingerii indicatorilor de etapă /indicatorilor asumați prin Planurile de monitorizare care, în actuala perioadă de programare,sunt anexe la contractele de finanțare ale proiectelor. 

Nerespectarea planului de monitorizare duce la corecții financiare de 10% pentru întârzieri de până la 3 luni, până la 30% pentru întârzieri mai mari de 6 luni, și chiar la rezilierea contractului de către finanțator. 

În situația în care nu se pot solicita la rambursare cheltuielile generate de implementarea proiectelor, crește povara bugetului de stat. 

Ținând cont de cele enumerate mai sus, este necesară suplimentarea bugetului Ministerului Educației cu suma 13.786 mii lei credite bugetare, în vederea acoperirii cheltuielilor cu implementarea noilor proiecte, cofinanțate din PEO, în care Ministerul Educației are calitate de beneficiar/partener. Totodată se creează condițiile necesare atingerii indicatorilor de etapă /indicatorilor asumați prin Planurile de monitorizare.”

DOCUMENT Ordin pentru aprobarea Procedurii Operaționale Cadru privind înfiinţarea posturilor în afara organigramei și selecția experților din cadrul echipelor de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile în care instituția subordonată Ministerului Educației este beneficiar sau partener

Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Începutul școlii umple fast-foodurile. Medicul Gindrovel Dumitra: Masa de prânz ar trebui să existe în toate școlile, accesul la „junk food” să nu fie facil, adolescenții să fie informați și tratați deja ca adulți care iau decizii / Ce spun statisticile

Mâncarea rapidă, de tip fast-food, este la îndemână mai ales pentru adolescenți, odată cu începerea școlii. Plecați de acasă pentru cel puțin 7-8 ore zilnic, aceștia găsesc cam în apropierea…
Vezi articolul