OFICIAL Regulile pe baza cărora profesorii și învățătorii vor fi plătiți pentru ore remediale: 20 de ore pe lună, pentru fiecare elev, cu prezența fizică în clasă / Orele de recuperare pot fi organizate și în vacanțe

37.959 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Câte 20 de ore pe lună pentru fiecare elev, de recuperare a materiei, asta recomandă ministerul profesorilor și învățătorilor. Orele să fie cu prezență fizică și vor fi făcute cu elevii de la clasele primare și de gimnaziu, adică până în clasa a VIII-a inclusiv, în programul național pilot de tip „Școala după școală“, potrivit Ordinului nr. 3.300 din 19 februarie 2021, publicat miercuri seara în Monitorul Oficial.

Ordinul care stabilește metodologia orelor remediale vine după aproape trei săptămâni de la reluarea școlii, timp în care nu au putut fi organizate cursuri de recuperare plătite pe baza Ordonanței de Urgență nr. 6 din 3 februarie 2021. Potrivit calendarului acestui ordin, elevii se vor putea înscrie în programul remedial doar până la data de 3 martie, iar activitățile propriu-zise vor începe abia din 8 martie 2021, la o lună distanță de la reluarea școlii în format fizic pentru majoritatea elevilor.

Recomandarea oficială a ministerului, cuprinsă în ordinul amintit e aceea să fie constituite grupe cu o medie de 12 elevi/grupă, organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă.

Ministerul Educației mai scrie în ordin că proiectarea, organizarea și susținerea activităților remediale trebuie să fie făcută de către cadre didactice calificate provenite din unitatea de învățământ care organizează programul sau din alte unități de învățământ

„Activitățile remediale, materializate în activități de învățare, vor viza îmbunătățirea achizițiilor elevilor, în special a acelora care contribuie la formarea competențelor de bază, fundamentale pentru formarea celorlalte competențe”, potrivit documentului.

„Se au în vedere, cu prioritate, activități remediale care să vizeze achizițiile care contribuie la formarea competențelor de literație și a competențelor STEM, incluzând și activități pentru formarea comportamentelor specifice competenței „a învăța să înveți“”, potrivit Ministerului Educației.

Ce școli organizează ore remediale? Decid Inspectoratele, tot inspectoratele împart banii

Sunt organizate ore de recuperare în unitățile de învățământ în care există elevi care au nevoie de ore remediale, nevoie stabilită prin criteriile de mai jos:

  1. elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
  2. elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
  3. elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare,

Școlile transmit către inspectoratele școlare datele cu privire la numărul de elevi eligibili pentru a participa la programul de educație remedială.

Inspectoratele școlare, pe baza datelor transmise de către școli stabilesc unitățile de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“ din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activități.

Inspectoratele școlare repartizează bugetele corespunzătoare acordării sprijinului financiar unităților de învățământ în care vor fi organizate activitățile din Programul național pilot de tip „Școala după școală“, în funcție de numărul declarat de elevi care se încadrează în criteriile de eligibilitate.

Dacă o școală nu organizează cursuri remediale, dar sunt elevi care depun cereri pentru ore remediale, atunci elevii pot participa la aceste activități în cadrul altor unități de învățământ decât cele în care sunt înmatriculați.

Orele pot fi organizate și în vacanțe, în anumite condiții

„În situații justificate, cum ar fi necesitatea pregătirii elevilor pentru examene de corigență sau de încheiere a situației școlare sau pentru actualizarea cunoștințelor, în perspectiva deschiderii noului an școlar, activitățile remediale se pot desfășura și pe durata vacanței”, potrivit ordinului amintit.

Câți bani se acordă – 200 de lei pe lună/elev

Ordinul de ministru prevede că începând cu semestrul al II-lea al anului școlar 2020-2021, se acordă unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ un sprijin financiar de 0,4 ISR/lună, exprimat în lei, per copil înscris în program, respectiv 200 lei/lună. 

Sprijinul financiar este considerat barem standard de cost per elev și este destinat exclusiv acoperirii costurilor organizării și participării copiilor la 20 de ore/elev/lună de activități de educație remedială, respectiv susținerii financiare a salariilor cadrelor didactice care sunt implicate în activitățile cu elevii, derulate în proiect, se mai arată în document.

Condiția acordării banilor

Condiția de acordare a sprijinului financiar lunar unităților de învățământ care organizează Programul național pilot de tip „Școala după școală“ este de participare a elevilor la cele 20 de ore/lună de activități de educație remedială.

În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale. Reducerea sprijinului financiar acordat unui elev se va face dacă numărul de absențe este mai mare de 25% din totalul de ore prevăzut pe lună pentru un elev.

Absențele înregistrate din motive medicale nu conduc la diminuarea sprijinului financiar.

În cazul în care părintele unui elev renunță, în scris, la participarea elevului la activitățile de educație remedială, unitatea de învățământ poate propune inspectoratului școlar înlocuirea acestuia cu alt elev eligibil, care are nevoie de educație remedială, cu respectarea condițiilor prevăzute în prezentele norme metodologice.

Foto: Pixabay.com


3 comments
  1. Nenea ministru nu cred că are poc de cunoștințe cu privire la numărul de ore pe care elevii îl petrec în prezent la școală. Să înțeleg că unii elevi și profesori vor pleca de acasă luni dimineață și se întorc eventual sâmbătă seara acasă. Felicitări pentru decizie! Cu ce parte a corpului gândim?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Recomandări pentru curriculum încă din grădiniță, alfabetizare media și resurse pentru profesori ca să-i învețe pe copii să recunoască informațiile false – parte din strategia de urgență a UE, cu termen în 2025

Comisia Europeană propune ca pregătirea pentru situații de criză să devină parte integrantă a educației școlare, prin introducerea acestui subiect în curriculum și prin formarea profesională a cadrelor didactice, potrivit…
Vezi articolul

Anunț pentru învățători și diriginți: Școala Altfel și Săptămâna Verde pot fi pline de activități multidisciplinare și transdisciplinare, iar învățarea să se îmbine și cu distracția. Reptiland București – experiența pe care orice elev o va ține minte (P)

Căutați idei de activități pentru „Școala Altfel” sau „Săptămâna Verde”? Plănuiți vizite la muzee, expoziții, ateliere interactive sau activități în natură? Sunteți interesați de activități multidisciplinare și/sau transdisciplinare? Doriți să…
Vezi articolul

Profesoara Carmen Beraru cere reguli pentru profesorii mentori și denunță „denigrarea și sabotajul din partea colegilor cu experiență” în cadrul dezbaterii publice organizate de Ministerul Educației: Acești profesori trebuie sa le ofere debutanților nu doar cunoștințe, ci și sprijin emoțional și moral

Regulamentul de organizare și funcționare al școlilor ar trebui să le impună profesorilor mentori să aibă un comportament adecvat față de debutanți – este propunerea profesoarei debutante Carmen Beraru, de…
Vezi articolul