Profesorii sancționați cu desfacerea contractului de muncă nu mai pot preda pentru 7 ani școlari, conform metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025, document publicat în Monitorul Oficial.
Art. 6 – „(13) Cadrele didactice sancționate cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă nu pot ocupa posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar de stat pentru o perioadă de 7 (şapte) ani şcolari, conform prevederilor art. 215 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările ulterioare”, conform metodologiei.
Sancțiunile disciplinare prevăzute în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023
În prezent, potrivit legislației existente până la intrarea în vigoare a legii 198/2023, un profesor care, pe parcursul anului şcolar curent sau în ultimii 2 (doi) ani şcolari încheiaţi, a fost sancționat cu desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă nu putea ocupa posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar de stat în anul şcolar 2023-2024.
- Proba scrisă de la Titularizare 2024, concursul de angajare în învățământ, are loc pe 17 iulie 2024, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Ordinul de ministru care aprobă metodologia de mobilitate a personalului este Ordinul nr. 6.877 din 22 decembrie 2023.
Foto: © Monika Wisniewska | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
8 comments
Guvernul ar putea avea o nouă propunere: profesorii să fie ținuți în lanțuri și biciuiți. Cine mai are nevoie de ei?
Niciodat nu o sa se aplice sanctionarea profesorilor. Absolut toti isi mediteaza elevii si cer o gramada de bani, si chiar si la meditatii nu-si mai dau interesul…plus ca fac cu 4-5 copii, pai ce-i asta? Sa le fie rusine!!!!
Denisa, “absolut” toți profesorii dau meditații? Ești pregătită să susții asta în instanță, dacă ești dată în judecată de profesorii care nu fac meditații? Ești pregătită să plătești daune morale profesorilor care nu fac meditații?
Mai gândește-te când faci afirmații!
🤔🤔🤔
gigel , ai uitat de nepalezi?
suntem cei mai periculoși oameni, clasă puternică ce mai gândește,…iar cine gândește trebuie musai pedepsit drastic… ceilalți deja s au înregimentat sub sloganul noi muncim noi nu gândim…banul a luat locul inteligenței culturii artelor…
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
La actuala criză de cadre, mă îndoiesc. În câțiva ani o să se facă școală cu femeile de serviciu și mecanicii de întreținere (dacă nu ies la pensie cei existenți)
Autoritățile dau cu ciocanul doar în profesori, de parcă doar ei ar fi problema. Văd atâtea măsuri împotriva profesorilor, de parcă ar fi diavoli pe pământ, nu oameni, dar nici o măsură de stimulare a elevului, absolut niciuna. Elevul are dreptul la educație, dar nici o obligație, elevul nu este stimulat deloc să învețe. Totul este pus în cârca profesorului. Pentru că de fapt nu se vrea creșterea calității în educație, ci se face doar un joc de glezne, vizibil de la o poștă. Iată și câteva propuneri concrete, pentru creșterea calității actului educațional: reducerea numărului de elevi la maxim 14, posibilitatea ca elevii să își aleagă profesorul pentru fiecare disciplină, posibilitatea ca profesorul să își aleagă elevii cu care lucrează, eliberarea profesorilor de absolut toate atribuțiile care nu sunt direct legate de actul educațional(e.g. desființarea celor peste 30 de comisii din școli etc.), renunțarea la cursurile obligatorii de perfecționare pentru profesori(învățământul preuniversitar are în vedere lucruri fundamentale, care nu se schimbă de la an la an – acelea sunt în zona universitară), pensionarea anticipată la 48 de ani, credite imobiliare garantate de stat, cu dobândă preferențială, scutirea profesorilor de impozite, CAS, CASS, promovarea unei imagini pozitive a profesorilor și a școlii… și multe altele, dar nu mai am timp să scriu.
…cateva idei bune, dar si unele exagerari.
“elevul sa isi aleaga profesorul”… dupa ce criterii? Vedeti ca se ajunge iar la dezorientare si abuzuri… poate fi “ales” cel care e “recomandat,” … Se ajunge cam ca la impartirea claselor…
In privinta “stimularii,” s-ar zice ca-s stimulati elevii (nu intotdeauna cei care trebuie), dar nu-s si constientizati, ci-s incurajati sa inteleaga gresit “democratia,” care nu inseamna egalitate intre elev si prof, adica lipsa de respect …
Cursurile de perfectionare eu cred ca sunt utile, DAR nu acelea care nu te invata nimic si dosr toaca banii statului.
Pensionarea macar inainte de 55-60 de ani ar fi de bun-simt, tinand cont de uzura psihica in munca la catedra, dar sunt si profesori foarte buni (si, poate, mai rezistenti), care pot continua.