OFICIAL Posibilitatea de suspendare a școlii fizice până pe 31 decembrie 2020, aprobată prin ordonanță de urgență. Motivarea Guvernului

72.910 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Posibilitatea de suspendare a școlii fizice până pe 31 decembrie 2020, prin ordin al ministrului Educației, a fost aprobată prin ordonanța de urgență nr 192, document care a fost publicat în Monitorul Oficial. În preambulul actului normativ Guvernul motivează urgența prin faptul că neluarea deciziei “poate genera disfuncționalități majore cu efecte negative asupra bunei desfășurări a activităților din sistemul național de învățământ, dar și asupra elevilor”.

OUG 192 modifică Legea 55/2020, iar articolul 38 are un nou alineat care prevede: “În perioada noiembrie 2020-31 decembrie 2020, prin excepție de la prevederile alin. (1), prin ordin al ministrului educației și cercetării, în baza hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență și analizei situației epidemiologice la nivel național, se pot dispune suspendarea activităților care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și continuarea activităților didactice în sistem on-line”.

Atât ministrul Educației, Monica Anisie, cât și premierul Ludovic Orban și șeful DSU Raed Arafat au precizat că suspendarea cursurilor va avea loc pentru 30 de zile, asta însemnând în perioada 9 noiembrie – 7 decembrie (prima zi după alegerile parlamentare). Cu toate acestea, Ordonanța de urgență prevede posibilitatea suspendării până la finalul anului calendaristic a cursurilor.

Semestrul I al acestui an școlar are vacanță de iarnă de miercuri, 23 decembrie 2020 până duminică, 10 ianuarie 2021. Descarcă de aici calendarul anului școlar 2020-2021.

Dacă elevii ar reveni la școală pe 7 decembrie, ar mai avea 12 zile de școală față în față.

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat a declarat sâmbătă că după 30 de zile se va face o analiză și doar dacă există o scadere semnificativă a ratei de infectare, aceste măsuri luate acum vor fi relaxate.

În urma acestei OUG, intrată deja în vigoare, ministrul Educației poate decide prin ordin de ministru suspendarea cursurilor față în față în toate școlile, grădinițele și creșele. În privința creșelor autoritățile au subliniat faptul că acestea rămân deschise.

În preambulul OUG 192 Guvernul motivează urgența acestei ordonanțe, care conține doar un singur paragraf legat de Educație, cel prin care se introduce posibilitatea suspendării cursurilor față în față prin ordin de ministru și nu prin decizia școlii, cum era până acum, prin următoarea expunere:

“Neadoptarea prin ordonanță de urgență a acestor măsuri imediate și a reglementărilor pentru implementarea lor poate genera disfuncționalități majore cu efecte negative asupra bunei desfășurări a activităților din sistemul național de învățământ, dar și asupra beneficiarilor dreptului la învățătură, întrucât educația constituie prioritate națională a Guvernului și în considerarea necesității instituirii, inclusiv la nivel legislativ, în contextul existenței unei situații excepționale care împiedică interacțiunea față în față, a unor mecanisme care să asigure, în mod adecvat și cu prioritate, exercitarea dreptului fundamental la învățătură și având în vedere obligația constituțională în sarcina autorităților statului de a lua măsuri pentru asigurarea acestui drept, pentru că se impune instituirea cadrului legal pentru asigurarea activităților didactice și în condițiile epidemiologice actuale, stabilit de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, având în vedere faptul că neadoptarea acestor măsuri are efecte negative asupra bunei desfășurări a activităților din sistemul național de învățământ, dar și asupra elevilor în contextul existenței unei situații excepționale care împiedică interacțiunea față în față între elevi și cadrele didactice, adoptarea unor mecanisme care să asigure exercitarea dreptului fundamental la învățătură este imperios necesară.

Știind că anul școlar este în desfășurare și în regim de urgență, unitățile de învățământ, cadrele didactice trebuie să știe cum să își organizeze activitatea de predare-învățare-evaluare, prin asigurarea dreptului atât la educație, cât și la sănătate al elevilor. Deoarece toate aspectele de mai sus vizează interesul elevilor și constituie o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se propune adoptarea de urgență a proiectului propus”.

Cursurile față în față din peste 13 mii de școli ar trebui să fie suspendate începând de luni, dar până duminică la ora publicării acestui articol nu exista niciun act normativ care să prevadă această suspendare. Conform regulilor în vigoare la acest moment, luni este o zi normală de școală.

Foto: Pixabay.com


10 comments
  1. Dar la copiii din mediul rural care nu au acces la internet , nu au tabletele propuse de luni de zile v- ați gândit ??? Sunt familii care nu au curent electric , au cate 4- 5 copii si un singur telefon și acela fără conexiune la internet . Unde este așa zisul drept la educație ? La televizor totul suna bine și frumos , că s- au luat toate măsurile necesare , dar realitatea este cu totul alta . Păcat că nu ne baga nimeni in seama .

  2. Nu mai tineti scolile inchise! Copiii nu asimileaza lectia in fata calculatorului asa cum o fac la clasa! Invatatorii nu-si pot face orele in ritmul potrivit, sunt timpi pirduti din momentul in care este pus un copil sa raspunda pana acesta reuseste sa dea drumul la microfon si apoi sa raspunda… sunt multe de spus! Lasati scolile deschise sau copiii nostri vor avea lipsuri. Cei din clasele mici au si mai mult de pierdut! Cum invata un copil sa faca litera on-line? Dupa lectie il ia parintele si face al doilea rand de ore ca sa poata merge mai departe! Ne se poate asa ceva! Stam cu ei dimineata la cursuri apoi facem din nou lectiile ca sa vedem daca au inteles si apoi teme! Ce timp mai ramane pt celelalte treburi? Servici, gospodarie etc??? Cine raspunde?

  3. Sunteti niste tampiti cei care dati ordonantele astea!o sa aduxeti tara asta in ultimul hal.am zapacit copiii cu programul de la inceputul anului scolar,2saptamani prezenti 2saptamani acasa acum acasa de tot.locurile de munca suntem pe cale sa nu le mai avem o afacere nu ne putem deschide in situatia data!nenorociti de parlamentari!

  4. De ce închideți și școlile în localități unde gradul de infectare este foarte mic ? Bine că faceți scenarii pe culori și apoi nu le respectați …MINCINOSILOR !!!

  5. Adresez acest mesaj doamnei Monica Cristina Anisie și celorlalți de la conducere care vine cu niște idei nemaipomenite!!
    Vă gândiți puțin la viitorul acestei țări?
    În acest moment există mii de elevii care nu au nici un dispozitiv de conectare
    pentru orele on-line.
    Analfabetismul este în continuă expansiune, iar noi ne plângem pe la toate colțurile de acest fapt, nefăcând nimic concret.

    Cum să notezi un copil on-line ?
    După cum s-a văzut și în statistici, nu în școli crește numărul cazurilor, dar mă bucur că pentru alegeri puteți deschide școlile. Se pare că atunci COVID-ul dispare.

    1. Nu se pot infecta elevii în școli? Ba da! Despre elevii ăia care fumează in pauza 5-6 din aceeași țigară nu zice nimeni nimic (asta e realitatea) sau de ăia care beau din aceeași sticlă. Școala e un loc unde elevii se pot infecta foarte ușor. Veniți într-o școală/liceu să vedeți realitatea, nu statisticile irelevante.

  6. De ce s-au inchis gradinitele si clasele primare, dar cresele si after school-urile raman deschise? Nimeni nu explica acest lucru, ci doar ni se impun regulile.
    De ce o cresa este mai sigura decat o gradinita? Si de ce un after school este mai sigur decat clasa I sau a II-a? Si daca tot au putut fi lasate deschise aceste categorii, de ce nu pot functiona la fel si gradinitele si macar clasele pregatitoare, clasa I si clasa a II-a?
    Un copil de grupa mica este aproape la fel de dependent de un adult ca si unul de la cresa. Iar un copil de clasa I sigur trebuie supravegheat de un adult in timpul scolii online…
    De ce alte tari civilizate pot si insista sa tina aceste categorii (crese, gradinite, clase primare) deschise? In Romania s-au inchis fara o analiza serioasa a mai multor aspecte: riscul de infectare in conditiile respectarii masurilor sanitare si de protectie, autonomia foarte scazuta a copiilor de varste mai mici, impactul asupra parintilor care trebuie sa lucreze si nu au alt ajutor, si lista ar putea continua.
    Cine poate sa raspunda la aceste intrebari? Cu argumente, studii si date concrete, nu cu explicatii generale si ambigue, ca asa este bine pentru toata lumea.
    A fost prea radicala decizia, cand se putea incerca o restrictie graduala. Intai sa se mute in online clasele mai mari, unde rata de infectare este mai mare, apoi reevaluare dupa 2 saptamani la nivelul scolilor. Asa s-a procedat si in cazul altor masuri. Trebuia sa le dati o sansa si copiilor mici!

    1. In completarea celor din comment-ul meu anterior, vreau sa mentionez si situatia in care se gasesc copiii cu cerinte educationale speciale (ex. deficiente de auz, deficiente de vedere, etc.) si copiii din mediul rural sau din familii defavorizate. Cine le asigura acestor copii dreptul la educatie? In aceste cazuri nu se mai poate vorbi de sanse egale la educatie pentru toti copiii.
      Au luat autoritatile in calcul aceste categorii cand au decis ca trebuie inchise toate gradinitele si toate scolile? Raspunsul este simplu si evident: NU.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile vor putea majora taxele de școlarizare în timpul ciclului de studii cu maximum rata inflației – prevedere agreată de minister pentru a fi introdusă în legea educației, potrivit reprezentanților studenților

O prevedere prin care universitățile ar putea majora taxele de școlarizare în timpul ciclului de studii cu maximum rata inflației ar urma să fie introdusă în legea educației, potrivit reprezentanților…
Vezi articolul

Cîmpeanu, după vizite în mai multe școli din Ilfov: Nu am reușit să găsesc un laborator de chimie, sau unul de biologie, sau unul de fizică funcțional / Vom susține prin PNRR dotarea a 10.000 de laboratoare / Problema este să nu rămână în cutii sau să rămână fără consumabile

„Nu am reușit să găsesc un laborator de chimie, sau unul de biologie, sau unul de fizică funcțional, a declarat joi, de la palatul Victoria, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care…
Vezi articolul