OFICIAL Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate după ce a fost introdusă disciplina „Istoria evreilor. Holocaustul”

11.735 de vizualizări
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate, după ce disciplina „Istoria evreilor. Holocaustul” va avea o oră în plus pe săptămână pentru elevii de clasa a XI-a, potrivit unor ordine publicate în Monitorul Oficial. Amintim că Edupedu.ro a scris pe surse că, din anul școlar 2023-2024, elevii de clasa a XI-a au alocată o oră pe săptămână pentru noua disciplină.

Modificarea vine cu ore în plus pentru liceeni. Concret, pentru învățământul profesional de stat cu durata de 3 ani, disciplina va fi studiată în clasa a XI-a – 1 oră pe săptămână. În anul școlar 2022-2023, elevii de clasa a XI-a din învățământul profesional au 330 de ore pe an școlar în trunchiul comun. Numărul orelor din trunchiul comun o să crească cu 30, adică o să ajungă la 360 de ore, începând cu anul școlar 2023-2024.

Foto: Captură Monitorul Oficial

Dacă ceilalți liceeni vor studia noua disciplină în clasa a XI-a, elevii din învățământul profesional special vor avea Istoria evreilor în clasa a XII-a.

Foto: Monitorul Oficial

Planurile-cadru pentru filierele teoretică și vocațională, cursuri de zi

Elevii de clasa a XI-a de la filiera teoretică, profilul real (cu specializările matematică-informatică, științe ale naturii), profil umanist (specializările filologie, științe sociale), vor studia „Istoria evreilor. Holocaustul” o oră pe săptămână. Este valabil și pentru cei de la filiera vocațională, cursuri de zi, cu specializările: Muzică; Coregrafie; Arta actorului; Arhitectură, Arte ambientale și Design; Arte plastice, Arte decorative, dar și pentru elevii de la profil sportiv, toate specializările.

Foto: Captură Monitorul Oficial

Tot o oră pe săptămână o să studieze noua disciplină și liceenii de la profilul pedagogic (clasa XI-a).

Pentru filiera tehnologică, cursuri de zi și seral, elevii din clasa a XI-a vor avea 1 oră pe săptămână „Istoria evreilor. Holocaustul”. Acum, în trunchiul comun sunt în total 561 de ore pe an. Din toamnă, o să fie 594 de ore pe an școlar în trunchiul comun.

Foto: Captură Monitorul Oficial

De asemenea, și elevii de clasa a XI-a de la filiera vocațională, profilul teologic, cultul ortodox, specializarea Ghid turism religios, vor avea o oră pe săptămâna inclusă în trunchiul comun, pentru această disciplină.

Planurile-cadru pentru filiera vocațională, profilul teologic, cultul romano-catolic, specializarea ghid turism religios

Planurile-cadru pentru filiera vocațională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi

Planurile-cadru pentru filiera vocațională, profilul teologic, cultul romano-catolic de limbă maghiară, specializarea ghid turism religios

Planurile cadru pentru filiera vocațională, profilul teologic, cultul greco-catolic, specializarea ghid turism religios

Planurile-cadru pentru învățământul seral

Informații de context

Ministrul Educației, Ligia Deca, a amintit, cu ocazia Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului, că „începând cu anul școlar 2023-2024, disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” va fi cuprinsă în planurile-cadrul ale învățământului secundar superior.” – detalii aici

Amintim că legea privind introducerea în programa școlară a studierii istoriei evreilor și a Holocaustului a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis, în luna noiembrie 2021, după cum a scris G4Media.ro.

Iată ce prevede Legea Educației Naționale, în vigoare, la art. 18^1:

„(1) Planurile-cadru ale învățământului liceal și profesional includ «Istoria Evreilor. Holocaustul» ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun.

(2) Programa școlară, manualele, materialele didactice și metodologiile specifice pentru disciplina «Istoria Evreilor. Holocaustul» se elaborează de către Ministerul Educației, în colaborare cu Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România «Elie Wiesel» și membrii Consiliului de onoare prevăzut la art. 6 alin. (1) din Legea nr. 174/2019 privind înființarea Muzeului Național de Istorie a Evreilor și al Holocaustului din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 9 octombrie 2019, și se aprobă prin ordin al ministrului educației.

(3) Cadrele didactice care predau disciplina «Istoria Evreilor. Holocaustul» pot beneficia de pregătire profesională și cursuri de perfecționare de specialitate, în țară sau în străinătate.”

Nota prevede că disciplina școlară este inclusă în planurile-cadru ale învățământului liceal și profesional ca parte a trunchiului comun începând cu anul școlar 2023-2024.

Ce înseamnă, în prezent, trunchiul comun:

Planul-cadru cuprinde o zonă comună pentru toţi elevii numită „trunchiul comun”, reprezentată de numărul minim de ore prevăzut în planul-cadru pentru fiecare disciplină. În orele de trunchi comun se va parcurge programa şcolară.

Foto: 180937538 © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
SURSE Planurile-cadru pentru liceu au fost modificate. Elevii vor avea câte o oră în plus pe săptămână, în anul școlar viitor, la toate profilurile și specializările, pentru noua disciplină „Istoria evreilor” inclusă în trunchiul comun
Din anul școlar 2023-2024, disciplina „Istoria Evreilor. Holocaustul” va fi cuprinsă în planurile-cadru de liceu, reamintește Ligia Deca / Disciplina nu este inclusă în proiectul Legii învățământului preuniversitar
Legea privind introducerea în programa școlară a studierii istoriei evreilor și a Holocaustului a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis
De ce este important studiul Holocaustului în școli? Marcel Bartic, profesor de istorie de liceu: Vorbim despre cetățeni români care au locuit lângă noi, au fost vecini cu noi, au fost colegi, nu de alt popor
“Istoria Evreilor. Holocaustul” ca disciplină obligatorie la liceu: Un proiect de lege aflat la Senat are sprijinul majorității partidelor și al Guvernului / Printre inițiatori: Sorin Cîmpeanu, care în cazul educației sexuale respingea schimbarea planurilor-cadru în Parlament
SONDAJ În ce a constat holocaustul în România? 35% dintre respondenți nu știu sau nu răspund la întrebare

8 comments
  1. Sa obligi elevii sa învețe ,,istoria holocaustului” un an întreg ( băgând in trunchiul comun aceasta disciplina) e nesimțire !
    Putea sa fie disciplina opțională sau sa apara ca tema obligatorie la o ora de dirigentie; oricum apare acest subiect și in cadrul orelor de istorie. Mai bine băgau gramatica, sunt mulți elevi de liceu ( predau la un liceu la care se intra cu medii de peste 8 70) au probleme .

  2. “Bine” ca elevii sunt obligați sa studieze, de exemplu, conform noilor planuri cadru, la clasa a XI-a profesională, despre istoria evreilor privitor la holocaust mai ales, neavând voie sa aleagă, nici măcar la cerere, religia! Nu am nimic cu evreii, Doamne fereste, dar nu mi se pare normal sa obligi un elev român sa studieze, ca materie obligatorie, așa ceva, in contextul in care noi nu studiem, de pilda, in calitate de materie obligatorie, istoria deținuților politici romani din închisorile comuniste, decât doar niște capitole la istorie! Parca era vorba despre reducerea orelor de studiu, nu despre încărcarea lor! Oricum, exista capitole in istoria pe care el ii o învață, privitoare la holocaustul evreilor. Obligați elevii români sa învețe despre istoria evreilor, ceea ce nu este rau neaparat, dar nu dati voie sa aleagă, studiul religiei și a altor materii care tin de istoria poporului creștin român!!!!!

  3. Nu mă interesează istoria lor! Globaliștilor!Voi nu știți cine sunteți! Va urma și ziua când veți da cu subsemnatul!

  4. E trist ca aceasta sluga incompetenta introduce o noua materie pentru ca asa vrea muschiul nu stiu cui. Zero argumente are doamna doctor von Luxembourg ca sa modifice planurile cadru dupa cum bate vantul.
    Istoria evreilor se putea studia la istorie, elevii puteau merge la un film sau la un muzeu, se puteau intalni cu istorici si cu victime ale Holocaustului, ca sa existe o invatare mai interactiva.

  5. Altă treabă nu aveau mințile luminate, pentru ce este necesară această materie? Sau poate întrebarea este pentru cine?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„O eroare de casting” – sindicatele profesorilor din Franța, după ce deputata Anne Genetet, de meserie doctor și specializată în apărare, a fost numită ministra Educației

Noua ministră a Educației, Anne Genetet, „nu știe prea multe, nici direct, nici tangențial, despre școli și sistemul educațional”, a declarat, pentru FranceInfo, Elisabeth Allain-Moreno. Reacția vine din partea secretarului…
Vezi articolul

Trei elevi de la licee tehnologice din Slobozia, prinși de poliție și identificați pe camerele de supraveghere cum furau din ghiozdanele elevilor de la Liceul Pedagogic, când aceștia erau la orele de sport. Poliția a început cercetările abia când o elevă a depus plângere, spune conducerea liceului Pedagogic, care ar mai fi sesizat nereguli, dar susține că „nu ne-a auzit nimeni”

Patru elevi din cadrul Liceului Pedagogic “Matei Basarab” și Liceelor Tehnologice “Înălțarea Domnului” și “Alexandru Ioan Cuza” sunt suspecți că intrau în clasele Liceului Pedagogic “Matei Basarab” și furau bunuri…
Vezi articolul

Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am…
Vezi articolul
Elena Frunza / Foto: Arhivă personală

Material susținut de Orange România

Elena Frunză, profesor de TIC în Bacău cu elev intrat în top 3 în Concursul SuperCoders: Elevilor le place mult să se joace și le-am transmis ideea – de ce nu v-ați juca cu jocuri create de voi? / Cum transformi programarea într-o pasiune

Programare pentru copiii de școală gimnazială? De ce și cum îi pot ajuta pe elevi competențele digitale în viața de zi cu zi? Profesoară de Informatică și TIC la Bacău,…
Vezi articolul