OFICIAL Ordonanța care modifică definitivatul, gradele didactice și titularizarea, publicată în Monitorul Oficial

43.561 de vizualizări
Ordonanța de Urgență privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ, care produce mai multe modificări la examenul național de definitivare în învățământ, pentru obținerea gradelor didactice și pentru procedura de titularizare a fost publicată în Monitorul Oficial.

Documentul modifică o serie de articole din Legea Educației Naționale, iar valabilitatea modificărilor este limitată.

Modificările pentru învățământul preuniversitar încep cu examenul național de definitivare în învățământ, unde în etapa eliminatorie a evaluării, numărul de inspecții a fost redus de la două la „cel puțin una”:

  • prin derogare de la prevederile articolului 241, alineatul (1), litera (a) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, pentru susținerea acestuia, sesiunea 2020, etapa I eliminatorie, realizată de către inspectoratele şcolare în perioada
    stagiului practic cu durata de un an şcolar, constă în evaluarea activităţii profesionale la nivelul unităţii de învăţământ, evaluarea portofoliului profesional personal şi în susţinerea a cel puțin o inspecţie la clasă.

Se modifică și obținerea gradelor didactice prin scăderea de la 3 la 2 inspecții și prin susținerea lucrării online:

  • gradul didactic II se va obţine de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puţin 4 ani de la obţinerea definitivării în învăţământ, prin promovarea a cel puțin două inspecţii şcolare susținute până la data înscrierii pentru susținerea probei orale, prin derogare de la prevederile articolului 242, alineatul (4), litera a) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare
  • pentru evoluţia în carieră prin gradul didactic II, sesiunea 2020, – gradul didactic I, seria 2018-2020, se va putea obține de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la obținerea gradului didactic II prin promovarea a două inspecţii şcolare curente, eşalonate pe parcursul celor 4 ani, apreciate cu calificativul maxim și susţinerea lucrării metodico-ştiinţifice ce se va putea realiza și on-line, în faţa comisiei instituite, conform metodologiei Ministerului Educaţiei și Cercetării, prin derogare de la prevederile articolului 242, alineatul (5), literele b) și d) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare.

Transferul consimțit între unități se suspendă pentru cadrele titulare aflate în restrângere de activitate:

  • Pe durata decretării stării de urgentă și până la data de 01 septembrie 2020 se va suspenda aplicarea prevederilor art. 252 alin 3 lit. a) din Legea nr. 1/2011 a Educației
    Naționale cu modificările și completările ulterioare, respectiv transferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar, fără afectarea drepturilor cadrelor didactice titulare din sistemul de învăţământ preuniversitar supuse restrângerii de activitate.
  • Prin derogare de la prevederile articolului 252, alineatul (3) lit. b), în condiţiile intrării în restrângere de activitate, cadrele didactice titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar beneficiază de soluţionarea restrângerii de activitate prin repartizarea pe posturi/catedre vacante, coordonată de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Titularizarea este și ea cuprinsă în proiectul de OUG. Se modifică faptul că proba practică este notată cu Admis sau Respins, deci este eliminatorie:

  • Prin derogare de la prevederile articolului 254 alin. (8), litera a) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, în anul 2020, concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar de stat cu personal didactic de predare încadrat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată se organizează conform art. 89 alin. (1) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare. Pentru acest concurs, prin derogare de la prevederile articolului 254 alin. (8), litera a) din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, probele sunt:

a) probă practică sau inspecție specială, evaluată prin acordarea de calificative “Admis/Respins”;

b) probă scrisă cu aplicarea art. 89 din Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare privind angajarea personalului didactic de predare cu contract individual de muncă, pe baza programelor specifice aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Ordonanța mai prevede că toate acreditările de instituții de educație care expiră în această perioadă se prelungesc până cel târziu în septembrie anul viitor:

  • În cazul în care în perioada stării de urgență decretate expiră termene opozabile furnizorilor de educație ce fac obiectul procesului de evaluare, acreditare, autorizare de funcționare provizorie sau monitorizare de către A.R.A.C.I.S, A.R.A.C.I.P, acestea se prelungesc de drept până cel târziu la începutul anului școlar/universitar 2021-2022.

 

FOTO: captura Monitorul Oficial


2 comments
  1. Buna ziua

    Ma intereseaza EXAMENUL de Gradul II. Eu am facut cele 2 inspectii si urma anul acesta sa o realizez si pe a treia.
    Mai trebuie sa dau examenul scris ? Sau nu? ca nu este SPECIFICAT CLAR?
    Multumesc frumos

  2. Referitor la titularizare…

    Dacă ISJ-ul este în altă localitate, cum depun dosarul dacă este interzisă deplasarea între localități? Inspecția la clasă trebuie susținută în alt oraș, unde se află ISJ-ul. Cum validez dosarul?

    Cum se redactează o lucrare purtând mască și mănuși?

    Partea din articol referitoare la titularizare este lipsită de claritate. Când se desfășoară probele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articolul care a blocat creșterile salariale de 16% pentru profesori, de la 1 ianuarie, abrogat în Comisia pentru Învățământ din Senat. Propunerea de salarizare conform grilei din Legea 153, pentru 2022, merge la Comisia pentru Buget

Ordonanța 130/2021, cunoscută și drept „ordonanța trenuleț”, a ajuns marți la Comisia pentru învățământ de la Senat, pentru un aviz. Este tocmai OUG-ul care a blocat creșterile salariale de 16%…
Vezi articolul

Personalul din învățământ a dat un exemplu întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta la nivel național, anunță ministrul Educației: De luni peste 2,8 milioane de elevi merg fizic la școală

Personalul din învățământ a dat un exemplu foarte bun întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta anunțată de premierul României pentru data de 1 iunie, potrivit declarației ministrului…
Vezi articolul

Conferință organizată de Fundația Vodafone și Edupedu.ro

Mircea Miclea: Viitorul e hibrid! Ca să folosească eficient tehnologiile digitale, profesorii trebuie să se gândească dacă aplicațiile de la clasă favorizează adâncimea procesării informației. Ce rămâne în capul elevului este ceea ce este procesat în adâncime, nu ce este accesat ușor

„Viitorul în care vom trăi va fi un viitor hibrid“, atrage atenția profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și fondatorul școlii cognitive în psihologia românească. „Modul în care va…
Vezi articolul

A doua cea mai mare creștere salarială din 2019 a fost în învățământ, anunță INS / În 2020 un șofer la minister are brutul cât al unui profesor cu studii superioare, 20 ani vechime și grad didactic I

Salariile din Învățământ au crescut în 2019 cu peste 20% față de cele din 2018, potrivit Institutului Național de Statistică. Astfel acest domeniul este al doilea, după construcții, în privința…
Vezi articolul