OFICIAL Lista profesorilor din comisiile de specialitate ale CNATDCU pentru mandatul 2024-2028, care vor propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat / Atribuțiile și competențele comisiilor de specialitate

0 vizualizări
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com
Ordinul privind componența nominală a comisiilor de specialitate ale Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) pentru mandatul 2024-2028, care vor propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat, aprobat ulterior de Consiliul general CNATDCU, a fost publicat în Monitorul Oficial. Comisiile de specialitate trebuie să fie constituite din experți în domeniul/domeniile științifice arondate și au un președinte și un vicepreședinte, conform regulamentului CNATDCU.

Pentru comisiile de specialitate ale CNATDCU, candidații au fost selectați de către comitete de selecție anunțate pe 5 iunie. Pentru fiecare comisie a fost, astfel, format un comitet format din 3-5 personalități, conform anunțului de atunci al Ministerului Educației – vezi Lista completă a celor care au ales membrii propuși pentru aceste comisii.

Apelul de candidaturi pentru pozițiile de membru CNATDCU a fost lansat în luna aprilie, criteriile declarate pentru această selecție fiind „transparența, evitarea incompatibilităților și a conflictelor de interese, inclusiv a imixtiunii factorului politic, asigurarea reprezentativității profesionale și instituționale”. Potrivit aceluiași apel, profilul membrilor CNATDCU trebuie să răspundă următoarelor cerințe:

  • „experiență proprie de cercetare științifică, recunoscută la nivel național/internațional, dovedită și validată prin realizări specifice și prin îndeplinirea standardelor minimale naționale pentru abilitarea în domeniu;
  • capacitate de analiză obiectivă;
  • integritate profesională;
  • să nu fie demnitari sau membri ai structurilor de conducere ale partidelor politice (pentru mandatul 2024-2028, acest aspect este luat în calcul la toate nivelurile structurilor anterior menționate).”

DOCUMENT Componența nominală a comisiilor de specialitate ale Comisiei Naționale de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU) pentru mandatul 2024-2028:

Atribuțiile și competențele Comisiilor de specialitate ale CNATDCU

Comisiile de specialitate ale CNATDCU sunt constituite din experți în domeniul/domeniile științifice arondate, conform regulamentului de funcționare a CNATDCU.

„Activitatea fiecărei comisii de specialitate este coordonată de un președinte și un vicepreședinte, numiți prin ordin al ministrului educației.

Numărul membrilor unei comisii de specialitate, număr impar, este stabilit astfel încât să asigure calitatea evaluării printr-o încărcare uniformă și rezonabilă a acestora și principiul reprezentativității profesionale. 

Ministrul educației poate dispune completarea comisiilor de specialitate cu noi experți și în timpul derulării unui mandat al CNATDCU, după aceeași procedură și aceleași principii de selecție aplicabile la începutul mandatului. 

Comisia de specialitate are, în principal, următoarele atribuții și competențe: 

a) analizează, conform metodologiei de lucru aplicabile, procedura administrativă desfășurată la nivelul instituției de învățământ superior privind acordarea atestatului de abilitare și verifică respectarea standardelor minimale aplicabile; formulează către Consiliul general propunerea de acordare/neacordare a atestatului de abilitare; 

b) analizează procedura administrativă desfășurată la nivelul instituției de învățământ superior privind acordarea diplomei de doctor, precum și respectarea criteriilor minimale, conform metodologiei specifice aprobate prin ordin al ministrului educației; formulează către Consiliul general propunerea de acordare/neacordare a titlului de doctor; 

c) evaluează solicitările adresate Centrului Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor CNRED privind recunoașterea diplomelor de doctor obținute în străinătate

d) elaborează propunerile standardelor minimale naționale necesare și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice de conferențiar și profesor din învățământul superior, a atestatului de abilitare, precum și a diplomei de doctor

e) evaluează și formulează propuneri în legătură cu acordarea indemnizației de merit, în conformitate cu prevederile Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 859/2003 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizației de merit și a Regulamentului de funcționare a Comisiei naționale pentru acordarea indemnizației de merit, cu modificările și completările ulterioare; 

f) propune Ghidul național privind redactarea tezelor de doctorat

g) alte atribuții stabilite conform legii. 

Președintele comisiei de specialitate are următoarele atribuții: 

a) coordonează, inclusiv prin mijloace electronice, activitatea comisiei de specialitate; 

b) reprezintă comisia în cadrul Consiliului general; 

c) participă la adoptarea deciziilor Consiliului general, prin exprimarea votului atât în cadrul ședințelor, cât și de la distanță, prin mijloace electronice; 

d) realizează evidența participării membrilor la activitățile comisiei; 

e) alte atribuții stabilite conform legii. 

În cazul imposibilității exercitării atribuțiilor de către președintele comisiei de specialitate, atribuțiile se preiau de către vicepreședinte.

Președintele comisiei de specialitate poate delega vicepreședintelui comisiei unele dintre atribuțiile sale, pe perioadă determinată sau nedeterminată.”

Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și
OFICIAL Lista celor 43 de membri din consiliul general al CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, pentru mandatul 2024-2028 / Apar trei membri noi de la universități din străinătate – Oxford, Boston și Münster / Marius Andruh, propus inițial vicepreședinte, nu mai e membru
OFICIAL Lista finală a persoanelor care vor alege membrii din comisiile de specialitate CNATDCU, mandatul 2024 – 2028 / Marian Preda, Nicolae Istudor, Adrian Papahagi, Ciprian Mihali, printre profesorii din comitetele de selecție

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nicio universitate din Uniunea Europeană în top 15 Academic Shanghai Ranking 2022, condus și anul acesta de Harvard University, ca în ultimii 20 de ani / Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca, singura prezență românească în top, pe locurile 801 – 900

În top 10 Academic Ranking of World Universities (ARWU) 2022, lansat azi de Shanghai Ranking Consultancy, doar două universități sunt britanice, restul fiind americane. Prima universitate din Uniunea Europeană clasată…
Vezi articolul

Decanul Facultății de Litere din București, apel la vot către studenți: Suntem în fața unei opțiuni dramatice: ori-ori. România va rămâne un stat ce recunoaște valorile UE sau nu există decât o singură altă direcţie: Rusia

„Încetaţi să vă omorâţi speranţele cetăţeneşti, dispreţuind votul. (…) Daţi-vă o şansă. Ieşiţi la vot!”, este îndemnul decanului Facultății de Litere, Emil Ionescu, de la Universitatea din București. Profesorul a…
Vezi articolul

PSD cere să fie eliminată din proiectul Legii învățământului superior prevederea ca mandatele incomplete și cele în curs să fie luate în calcul pentru numărul maxim de mandate ale rectorilor  – amendament

Una dintre concesiile Ministerul Educației în fața cererilor de limitare a numărului de mandate ale rectorilor poate fi anulată în urma unui amendament PSD la proiectul legii învățământului superior, ce…
Vezi articolul