Procedurile și modalitățile de încheiere a mediilor au fost aprobate prin Ordin de Ministru al Educației publicat în Monitorul Oficial. Ordinul 4249 din 13 mai 2020 modifică Regulamentul de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), stabilit prin OMEN 5079/2016. Încheierea mediilor prin această procedură este valabilă pentru anul școlar 2019-2020.
Pentru învățământul gimnazial și liceal au fost introduse încă trei posibilități de încheiere a mediilor. Cea de-a 8-a, îi dă profesorului posibilitatea să încheie media cu două note acordate pe baza activității online celor care au pe primul semestru mai puțin de media 5, adică se află în situație de corigență.
În același timp este păstrată prevederea prin care nota este „negociată” cu elevul și/sau cu părintele atunci când se valorifică activitatea online.
Reamintim că inițial procedura de încheiere a mediilor fusese comunicată școlilor printr-o adresă, însă aceasta nu avea valoare de act normativ. Sindicatele FSLI au cerut reglementarea printr-o procedură clară, legală, a acestei operațiuni.
Sunt definite 6 situații prin care se încheie mediile pentru învățământul primar, acolo unde elevii au calificative:
- Dacă elevul are cel puțin două calificative pe semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două calificative.
- Dacă elevul are cel puțin două calificative pe semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două calificative
- Dacă elevul are doar un calificativ pe semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci al doilea calificativ va fi considerat calificativul care reprezintă media elevului din primul semestru
- Dacă elevul are doar un calificativ pe semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația școlară se poate încheia cu cel puțin două calificative
- Dacă elevul nu are niciun calificativ în semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală.
- Dacă elevul nu are niciun un calificativ în semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două calificative.
În adresa trimisă școlilor de către minister pe 28 aprilie, erau doar 4 situații posibile la învățământul primar și 5 la învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal.
În noul ROFUIP sunt 8 situații reglementate pentru învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal:
- Dacă elevul are cel puțin două note pe semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două note;
- Dacă elevul are cel puțin două note pe semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două note;
- Dacă elevul are doar o notă pe semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci a doua notă va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru;
- Dacă elevul are doar o notă pe semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note;
- Dacă elevul nu are nicio notă în semestrul al II-lea și nu se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală;
- Dacă elevul nu are nicio notă în semestrul al II-lea și se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note;
- Dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și nu se poate valorifica activitatea on-line, atunci cadrul didactic decide împreună cu elevul/părintele/susținătorul legal data la care acesta poate susține o lucrare scrisă/un proiect prin care să fie notat, iar nota de la această evaluare devine media anuală;
- Dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului al II-lea poate fi încheiată cu cel puțin două note.
38 comments
Mai bine era pe vremea lui Ceausescu! Comunismul e ce are nevoie tara asta!
Mai taci.
Bună-ziua. Sunt o mama din Suceava care are copilul la liceul tehnic samoil isopescuAre note la câteva obiecte, pe primul semestru are la purtare 3 din cauza altui elev și pe al doilea semestru are 10la purtare. D-ra cum va spuneam nu este încheiată din cauza absentelor. Cum se face ca numai la noi la Suceava se întâmplă lucruri bizare, asa gândesc eu. În generala am mai avut o problema cu un profesor de matematica care avea ciuda pe copilul meu știind toți profesorii și directoarea scolii ca este bolnavioara de diabet cu insulina. Dar am rezolvat problema. Acum ma macină acest lucru pentru ca în clasa a 9 am vrut sa o mut de la acest lucru dar fosta directoare nu a vrut sa- mi dea dosarul pe motiv ca nu sunt copii la liceu, dar am avut divergente cu un alt copil de etnie roma care a vrut sa îmi omoare fata. Am fost la liceu sa vorbesc cu domnul diriginte Georgescu și a întrebat copii dacă copilul meu e cuminte, în loc sa întrebe de ce se întâmplă lucrurile acestea el a întrebat copii dacă copilul meu nu e cuminte. Actuala diriginta i-a spus copilului meu ca joaca teatru cu boala ei, profesorul de istorie i-a spus într o buna zi când trebuia sa își facă insulina,, ai grija sa nu mori,,. Sunt mii și mii de probleme, la noi la Suceava. De asta doresc sa se facă dreptate și la noi la Suceava la licee, scoli. Din clasa ei ea și încă un copil care avea tibia rupta a lipsit vreo 2luni dd la lucru dar l-a trecut și copilul meu nu l-a trecut. Profesorul de religie care nu a fost la nici o ora cum a trecut toată clasa și pe fata mea nu a trecut-o. Și acum nu e încheiată la 11obiecte,pentru ca are ciuda pe ea de ce oare? De ce se fac astfel de nedreptăți cu copii noștri nu înțeleg. Doamna directoare când am mers la ea sa vorbesc ce fac cu fata mea ca oricum o mut de la acest lucru pt ca are și probleme de sănătate cât a stat în acest liceu. Ar trebuii sa se facă mai multe controale în aceste licee de la Suceava pentru ca nu e normal ca să se întâmple asa ceva. Și cu aceste ore on-line a vorbit cu toți profesorii ca nu poate întra acolo unde lise dădea teme, dar i se spunea sa se descurce singura cum poate, a încercat chiar sa ai spună sa ai trimită pe watap ca să poată sa facă și ea temele ca să ia note, sa o încheie cumva, câțiva i-a trimis iar ceilalți nici măcar nu au ascultat-o. Va rog frumos ajutați-mă cum se poate face astfel de nedreptăți.?
Este din ce in ce mai rau! Elevii nu stiu sa calculeze determinanti de ordin 2, ce sa mai spun de cei de ordin n! Singura solutie este sa lucreze mana dreapta acasa (sa faca multe probleme acasa), altfel nu se poate. La partea de analiza nu mai spun nimic… Daca nu stiu sa deriveze automat nu stiu nici sa calculeze integrale.
Lasam repetenti pe capete anul acesta! Mare noroc cu acest covid, mare noroc!
Probabil că ar fi ştiut să-i calculeze dacă v-aţi fi dat silinţa suficient, astfel să-i faceţi să înţeleagă, să le placă materia, să o iubească. Din moment ce îţi place profesoara şi felul în care predă, îţi place şi materia, vă asigur.
Care numar clase ai nevoie ca sa fi aceptat la feroviar? Intreb pt prieten. Rasp rapd va rog.
+/- 8 clase ai nevoie, important e sa treci de anii grei de a feroviar(nu sunt usori deloc).Crezi ca vei face fata?
Nu conteaza dak ai 8 sau 10 clase, importan in viatza e sa ai S classe
Online*, nu on-line….
Cred ca dumnealui nu este profesor de specialitate dragul meu.
Dar cum pot fi notati cei care nu vor sa participe online desi au note sub cinci pe sem al II-lea si in sem.I au 5 media?
Nu ar mai trebui sa te intereseze notele, pentru tine se potriveste Liceul Feroviar.
Nu ai ce sa faci, trebuie sa participi indiferent de circumstante!
Va rog frumos sa deschideti bine ochii si sa cititi pe site pt ca este foarte bine explicat. Cred ca dumneavoastra nu ati invatat sa calculati determinanti de puneti asa comentarii [Editat de Edupedu.ro]
Deci anul acesta scolar nu mai sunt corijenti si repetenti !! Deci vor promova clasa toti lenesii si incompententii !!
Foarte grav !!
Propun eliminarea bacului la Limba Romana pentru profilul real, nefiind o stiinta exacta!
Cei de la real, spre deosebire de uman, pot merge la facultăți sau să lucreze în domeniu de uman. Dacă un elev a fost la mate-info în liceu, poate-poate merge la facultatea de litere, limbi străine, etc. De bac la română are nevoie toată lumea,doar nu vreți o țară de agramați. Gândiți-vă mai bine data viitoare când vă dați cu părerea.
Vad ca dumneavoastra nu sunteti informat in acest domeniu, va rog sa va revizuiti comentariu
Nu ar trebui sa ai propria parere.
All according to plan.
What do you mean?
Tot n-a rasp nimîni la întrebarea mia. Daca mă lăsați mult să aștept fac urît.
Ionut si Ion
V-a doborat limba romana! Dar bine v-facut ca prea o chinuiti!
“v-a”, evident.
Se scrie Manea, se citeste “manea”(cu accent pe ‘e’).
Stiu ca la Liceul Agricol se accepta abrevieri de forma “v-facut”, dar acest articol are legatura cu Ministerul Educatiei, putin respect daca se poate.
Nu conteaza dak ai 8 sau 10 clase. Emportant an viata e sa ai S clase.
المرحلة الأولى : الدبلوم يمضي فيه الطالب من سنتين أو سنتين ونصف حسب التخصص الذي اختاره.
المرحلة الثانية : البكالوريوس يمضي فيه الطالب من أربعة إلى خمس سنوات حسب التخصص الذي اختاره.
المرحلة الثالثة : الماجستير يمضي فيه الطالب من سنة إلى اثنتين حسب التخصص الذي اختاره وحسب نشاطه وحسب نظام الجامعة.
المرحلة الرابعة : الدكتوراه يمضي فيه الطالب من سنة إلى سنتين وأحيانا ثلاث سنوات حسب التخصص الذي اختاره وحسب نشاطه وحسب نظام الجامعة. وفي نهاية المدة عليه تقديم رسالة بحثية تسمى رسالة الدكتوراه تناقشه فيها لجنة من أساتذة الجامعة تقرر استحقاقه ليمنح درجة الدكتوراه في
Buna ziua, cand vom stii sa calculam determinanti?
Vad ca dumneavoastra nu stiti despre ce se vorbeste pe aceasta pagina web. Rusine!!
Spuneti rusine pentru ca nu stiti nici dumneavoastra sa calculati determinanti, este?
A zis patrnul ca ma da afara. N-ai carat bine bentoanele la contanieri alea sau ai furat?
Cand profesorii vor invata sa foloseasca un computer fara terminal.
Buna ziua, profesorii din Hatzulesti stiu sa foloseasca un computer fara probleme.
“Valorificarea activitatii on-line prin calificativ/nota se face cu acordul elevului sau cu acordul parintelui sau sustinatorului legal.”
Se impun precizari!
Parerea mea este ca se cere acordul in privinta modalitatii de evaluare nu a notei in sine!
Ce înseamnă expresia asta “și se poate valorifica activitatea on-line” când sunt școli unde nu s-au făcut școală on-line.Cât timp a fost la nivel de recomandare nu a interesat pe nimeni,iar când a devenit obligativitate se înghesuiau toți să își deschidă cursurile pe platformă.Dar ore on-line nu au făcut deloc,doar li se trimitea citiți de la pagina lecția și răspundeți la întrebările sau teste și cam asta a fost activitatea lor on-line.Iar acum spune-ți că se evaluează această activitate?Care activitate?Vă bateți joc de elevi asta faceți.
Și dacă elevul nu are nici o medie pe semestrul întâi? A rămas cu media neîncheiată – nu a venit la școală deloc sau aproape deloc în semestrul I – și nu s-a prezentat nici la încheierea mediei în cele 4 săptămâni de la începerea semestrului al II-lea. Această situație în care dintre cele 8 prezentate se încadrează?
Și ce înseamnă ”chestia” asta: ”cu acordul elevului/părintelui/susținătorului legal”? Presupun că ”acordul” se referă la stabilirea unei date la care se susține lucrarea și nu la cuantumul notei!?
Din modul în care ”sună” completările astea cam reiese că aceste lucrări sunt, predefinit, cu note de promovare!
Păi cum, a venit pandemia și învățământul românesc a atins perfecțiunea? Nu mai există ”eșece”?
Unde în lume, în ce domeniu de activitate s-a realizat acest lucru? Eu știam că doar Unul a fost/este perfect și Acela s-a înălțat! Noi, ceilalți, mai avem de muncit!
Vom ajunge, VREODATĂ, să înțelegem care este rostul și locul educației și formării pentru oameni și societate? Vom elimina VREODATĂ păcălicii de politicieni din domeniile/deciziile strict profesionale?
Pentru că nu reușim – că nu putem, că nu știm , că nu vrem – uite unde suntem!
Și unde sunt alții, care știu și vor și pot!
Suntem aici pentru că suntem proști sau pentru că suntem moluște?
Cea mai mare tristețe este atunci când vezi potențialul din privirile copiilor noștri și vezi și ce ai putea și nu poți! Cum spunea poetul acela iubit/hulit: și-am putea și nu se poate!
Atunci da, dar ACUM DE CE NU SE POATE!
Și Pandemia , cu Pandemia cum rămăne ?
Buna ziua, cand vor fii examenele la liceele de arta?!