OFICIAL În perioada 30 septembrie – 18 octombrie, inspectoratele școlare vor transmite la ARACIP lista școlilor propuse pentru reorganizare, inclusiv a creșelor cu personalitate juridică, pentru anul școlar 2025-2026 / Calendarul complet al activităților

35.583 de vizualizări
Foto: © Undrey | Dreamstime.com
În perioada 30 septembrie-18 octombrie, inspectoratele școlare vor transmite la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n.red) lista unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare, inclusiv a creșelor de stat cu personalitate juridică, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul nr. 6.665 din 17 septembrie 2024.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește (art. 248 alin. (23)) că „în termen de 3 ani școlari de la data intrării în vigoare a prezentei legi, creșele de stat cu personalitate juridică se reorganizează și se arondează unităților de învățământ cu personalitate juridică, ce au nivel preșcolar cu program prelungit, sau unităților de învățământ care au în structură învățământ preșcolar. Prin excepție, creșele cu minimum 120 de antepreșcolari se pot reorganiza ca unități de învățământ cu personalitate juridică.” Legea 198/2023 a intrat în vigoare pe 3 septembrie 2023.

Lista va fi însoțită de o notă de fundamentare privind motivele care stau la baza procesului de reorganizare propus.

Calendarul activităților privind reorganizarea unor unități de învățământ preuniversitar, pentru anul școlar 2025—2026:

1. Transmiterea de către inspectoratele școlare la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, denumită în continuare ARACIP, și spre informare Ministerului Educației a listei unităților de învățământ preuniversitar de stat cu personalitate juridică propuse pentru reorganizare, inclusiv a creșelor de stat cu personalitate juridică, potrivit prevederilor art. 248 alin. (23) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul școlar 2025—2026, însoțită de o notă de fundamentare privind motivele care stau la baza procesului de reorganizare propus

Perioada: 30 septembrie-18 octombrie 2024

2. Transmiterea la Ministerul Educației:

a) a solicitărilor de reorganizare a unor unități de învățământ preuniversitar particular/confesional, pentru anul școlar 2025—2026, de către persoanele juridice de drept privat fondatoare ale unităților de învățământ preuniversitar particular, respectiv de către conducerea cultului recunoscut oficial de stat care a participat la înființarea unităților de învățământ preuniversitar confesional, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu;

b) a solicitărilor de reorganizare a unor unități de învățământ preuniversitar militar, pentru anul școlar 2025—2026, de către Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne sau Ministerul Justiției, după caz;

c) a listei cu situațiile divergente intervenite între inspectoratele școlare și autoritățile administrației publice locale privind propunerile de reorganizare a unor unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, pentru anul școlar 2025—2026, însoțită de un raport detaliat care să cuprindă motivele care au condus la acestea, punctul de vedere al inspectoratelor școlare și cel al autorităților administrației publice locale în cauză, precum și a propunerilor de reorganizare a unor unități de educație extrașcolară, dacă este cazul.

Perioada/data: 30 septembrie-18 octombrie 2024

3. Verificarea și transmiterea de către Ministerul Educației la ARACIP a solicitărilor de reorganizare a unor unități de învățământ preuniversitar particular/confesional, unități de învățământ preuniversitar militar, pentru anul școlar 2025—2026, în vederea demarării de către ARACIP a procesului de evaluare.

Perioada/data: 21-25 octombrie 2024

4. Transmiterea de către Ministerul Educației:

a) la ARACIP a listei unităților de învățământ care fac obiectul reorganizării, pentru anul școlar 2025—2026, ca urmare a procesului de analiză a situațiilor divergente comunicate de către inspectoratele școlare, în vederea demarării de către ARACIP a procesului de evaluare;

b) inspectoratelor școlare a listei unităților de învățământ pentru care, în urma analizării situațiilor divergente, s-a stabilit reorganizarea acestora, comunicată ARACIP în vederea demarării procesului de evaluare, precum și a listei unităților de învățământ pentru care s-a stabilit că nu este necesar un astfel de demers

Perioada/data: 30 octombrie-1 noiembrie 2024

5. Activități desfășurate de către ARACIP în vederea realizării procesului de reorganizare a unor unități de învățământ preuniversitar/unități de educație extrașcolară, respectiv emiterea ordinelor ministrului educației de reorganizare

Perioada/data: 21 octombrie 2024-21 februarie 2025

6. Transmiterea de către inspectoratele școlare la ARACIP a listei unităților de învățământ propuse pentru reorganizare, pentru anul școlar 2026—2027

Perioada/data: 18-29 august 2025

Ordinul publicat în Monitorul Oficial poate fi consultat mai jos:

Informații de context

Trecerea creșelor în subordinea Ministerului Educației este prevăzută în Ordonanța de Urgență nr. 100 din 10 septembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial pe 15 septembrie. Până acum, niciun oficial nu a explicat public care vor fi efectele preluării creșelor de către Ministerul Educației.

O parte din creșele de stat au trecut de la autoritățile locale în administrarea Ministerului Educației. Edupedu.ro a scris că doar puțin peste o treime din creșele existente au trecut sau sunt în curs de preluare de către Ministerul Educației. Astfel, 247 au rămas la primării, iar 148 sunt în subordinea Ministerului Educației.

Edupedu.ro a primit fluturașul de salariu al unei angajate dintr-o creșă preluată de Ministerul Educației. Ea are un salariu mai mic, deoarece i-a fost schimbată încadrarea, fiind trecută pe postul de „îngrijitoare”, deși înainte era infirmieră. Contabila grădiniței i-a transmis că au fost forțați de către ISMB (Inspectoratul Școlar al Municipiului București – n. red.) să le preia pe aceste posturi, după cum precizează cititoarea: „Ni s-a transmis de către contabila grădiniței, care încercă să ascundă faptul că există postul de infirmieră în EDUSAL, că au fost forțați de către ISMB să ne preia pe aceste posturi sub forma de necalificate”.

Unele creșe au fost preluate încă de anul trecut de Ministerul Educației. Sunt angajați care s-au trezit cu salariile micșorate și cu alte încadrări, așteptând ca sindicatele să le apere drepturile.

Creșele care au rămas în administrarea autorităților locale și nu au fost preluate de Ministerul Educației sunt unități de învățământ cu personalitate juridică, potrivit unui răspuns al Ministerului Muncii transmis pentru Edupedu.ro.

Foto: © Undrey | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modele de teste la Matematică pentru Bacalaureat 2024, publicate de Inspectoratul Școlar Sibiu. Subiectele propuse elevilor pentru luna ianuarie și baremele în funcție de specializare – descarcă

Modelul de subiect la Matematică pentru Bacalaureat 2024 propus elevilor din Sibiu spre rezolvare în luna ianuarie de către Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) a fost publicat, potrivit unui comunicat primit…
Vezi articolul
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Director de școală, despre corectarea digitalizată de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația

Iulius Timar, director Colegiul Național Onisifor, a declarat pentru Antena 3 CNN, în legătură cu evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, că aplicația trebuie îmbunătățită:…
Vezi articolul

“Îngrijorare” față de felul cum vor fi asigurate resursele pentru creșterile salariale și de burse în universități – Consorțiul Universitaria cere ca situația să fie “clarificată cu celeritate”

Consorțiul Universitaria, ce reunește multe dintre cele mai mari universități din țară, își exprimă îngrijorarea față de felul în care vor fi asigurate resursele pentru creșterile salariale și de burse…
Vezi articolul

UPDATE VIDEOTEXT Ministrul Sorin Cîmpeanu – conferință de presă pe tema proiectelor de lege și a pregătirii pentru noul an școlar: Despre verificarea propriei teze de doctorat – Nu cred că era momentul să mă laud cu un document laudativ / Întrebat despre numărul de elevi care încep școala: Am o problemă cu reținerea cifrelor

UPDATE Conferința de presă s-a încheiat. Ministerul Educației a susținut o conferință de presă a ministrului Sorin Cîmpeanu joi, la ora 17:00. Instituția a anunțat într-un mesaj trimis jurnaliștilor acreditați,…
Vezi articolul