OFICIAL De la 1 septembrie 2022 vor fi cel puțin 10 modificări în ROFUIP, după ce documentul a apărut în Monitorul Oficial / Printre principalele schimbări: elevii nu vor mai putea fi exmatriculați, profesorii vor încheia câte o singură medie pe an la fiecare disciplină, iar părinții nu pot strânge bani pentru atenții destinate profesorilor

59.176 de vizualizări
Foto: captură
Regulamentul de funcționare și organizare a școlilor 2022 a suferit mai multe modificări, în special din cauza schimbării structurii anului școlar de la 1 septembrie anul acesta. Edupedu.ro a scris despre principalele modificări care vor apărea în regulamentul care stă la baza regulamentelor de ordine interioară ale școlilor și liceelor.

Sunt cel puțin 10 modificări aduse Regulamentului de funcționare și organizare a școlilor, aprobat ieri de ministerul Educației și publicat azi în Monitorul Oficial. Amintim mai jos principalele modificări prezentate pe larg. Modificările aduse vizează atât elevii, cât și profesorii și obligațiile părinților.

Edupedu.ro va publica și alte noutăți care au apărut în noul ROFUIP.


46 comments
  1. Doamna Oana,daca traiti in aceasta tara va rog sa respectati valorile ei.Aceste valori au aduus plusvaloare,avand in olimpicii care fac cinste Romaniei un exemplu edificator.Dar ca ei sunt sute de copii poate mii care nu sunt varfuri dar sunt elevi eminenti pe care aceast a tara se va baza in viitor.Un viitor de care nu va pasa.E doar meritul cadrelor didactice,al parintilor care cu sacrificii si nu doar facandu-si meseria ci punand pasiune si facand eforturi au reusit sa faca performanta.Sunt persoane care merita tot respectul si admiratia noastra nu un vot de blam

  2. “Trebuiesc adaugate materii noi care sa ne ajute pe termen lung, precum cursuri de gatit, de cusut, practica agricola. Aici nu ma refer la cluburi separate, ci la cursuri obligatorii care sa te pregatesca pentru viată”
    Asta este o gluma proasta? ??? Acest text nu pare a fi scris de către un elev; mai degrabă de un bunic, nostalgic.

    1. Ma credeti sau nu, sunt elevă. Într-adevăr m-am inspirat din povestile părinților mei pentru ca mi se par idei bune si acum care pot ii pot ajuta atat pe elevi cat si pe alti oameni, daca vorbim de agricultura. De asemenea vorbesc pentru ca sunt printre ultimele generatii care au avut norocul sa mai aibă o strabunică la țară, care in fiecare vacanță mergea cu bucurie să culeaga fructele din copac, sa ia patrunjel pentru ciorbă sa culeaga cu bunicii pastaile sau porumbul fara sa se taie in margini sau pănușă, ca mai apoi sa scoatem boabele de porumb si sa hranim gainile. Am considerat acest lucru bun pentru ca stiu ce amintiri am si poate daca si noile generatii vor avea ocazia sa faca acelasi lucru poate vor descoperi pasiunea pentru agricultura, dar nu cea rapida cu ingrasaminte, ci cea naturala, “pe calea mai grea” dar mai sanatoasa. Sper ca mi-ati inteles punctul de vedere.

  3. În calitate de elevă în clasa a VIIIa vă pot spune că deciziile luate în ultimul an ne pot afecta major în anii ce urmează. Consider că multe dintre decizii sunt într-adevăr inutile. Înlocuirea semestrelor cu module și vacanțe mai dese nu pot decât sa scoată copilul din ritmul de școală, ceea ce aduce la scaderea performanțelor pe termen lung. Elevilor li se acorda prea multe drepturi care le tolerează anumite comportamente nepotrivite, precum neprezentarea la ore, batjocorirea profesorilor sau chiar fumat in baie la varste fragede. Privitor la bullying, consider că lumea exagerează. Bullying-ul este un fenomen normal în colective care se întâmplă de zeci de ani și, fiind “victimă” a acestui fenomen, vă pot spune că m-a făcut mai puternică, mi-a întărit caracterul si m-a pregătit pentru lumea reală. “Crescut în puf” nu înseamna un viitor mai bun.
    Privitor la burse, ma bucur că s-au mărit deoarece majoritatea elevilor au cheltuieli personale sau contribuie la bugetul familial. Acestea sunt un adevarat ajutor pentru familiile care, desi pe hartie nu se pot incadra la bursa de ajutor, au nevoie de o sursa de venit in plus pentru a acoperii cheltuielile necesare. Schimbarea modului de notare la anumite discipline precum sport sau desen este descurajatoare pentru elevii care isi doresc un viitor in acel sens. Toate aceste decizii consider ca au fost luate pentru a se putea spune ca ministru a facut ceva care sa schimbe vechiul sistem. Dar toate astea sunt doare de fațadă. Ce trebuie schimbată este materia predată si modul de predare. Trebuiesc adaugate materii noi care sa ne ajute pe termen lung, precum cursuri de gatit, de cusut, practica agricola. Aici nu ma refer la cluburi separate, ci la cursuri obligatorii care sa te pregatesca pentru viată. De asemenea, la examenele la disciplina limba si literatura romana punctajul pentru partea de literatura nu ar trebui să fie asa de mare avand in vedere ca nu suntem toti poeti. Si nu cititul nu te ajuta asa de tare. Gramatica ar trebui sa fie împărțită si pentru anii de liceu. Iar TOATE deciziile importante precum modurile de evaluare, schimbarea programei, considerarea notelor din gimnaziu la capacitate si multe altele trebuiesc discutate in primul rand cu elevii, cu Consiliul National al Elevilor, deoarece noi suntem cei care vom fi afectati de aceste schimbari. Noi stim ce e mai bine pentru zilele in care traim si sper sa nu supar prea multi adulti. Iar in Consiliul National al Elevilor ar trebui sa fie si copii cu varste mai mici, respectiv de gimnaziu, nu doar cei din anii terminali. Sper că opinia unui elev va mai schimba cate ceva și sper ca nu voi fi criticata pentru mesajul scris.

  4. Ma întreb, cine ar putea răspunde de nenorocirea acestor copii care nu se pot apara în fața unui stat corupt și eșuat ?

  5. Îmi susțin ideea, că al meu copil va face ori homeschooling ori va merge la o școală privată, nu îl voi înscrie la stat (asta în cazul în care vom mai rămâne aici, în România)

  6. Este cel mai slab și incompetent ministru postbelic!!! Culmea, girat și de PSD, ca fost membru, trecut apoi și pe la Partidul lui Ponta, deci traseist fripturist ajuns și la New PDL ca și “cuceritor” al PNL-ului! Evident că este susținut și de profesorul evazionist, îmbogățit din meditații, cu 6 case, fost inspector general și primar…
    Acest RCOFUÎP va îngropa efectiv învățământul românesc. Elevii vor avea numai drepturi, fără nicio măsură coergitivă. Să vedeți bullying, violență, acte de agresiune fizică și verbală inclusiv adresate profesorilor și directorilor, insubordonare, HAOS TOTAL!!! Sistemul de notare e făcut zob, raporturile educaționale inexistente, se vorbește fără niciun rost de …cadouri, doar ca să stârnească reacția unor frustrați și să acopere problemele ce țin de subfinanțare, de legislația subsecventă haotică, de programul EDUSAL catastrofal, de modul de acordare a burselor, de reînființarea de comisii și comitete sub alt nume care trebuie să facă rapoarte inutile, de …programe de studiu individualizate – Doamne, ce tâmpenie! Oare dl ministru și alții de prin minister, fac așa ceva cu studenții sau cu propii elevi? Chiar aș vrea ca cei care au “emanat” acest excrement legislativ să îl aplice ei înșiși în calitate de director la o școală ‘de cartier” sau la un liceu tehnologic dintr-un orășel de provincie și apoi să-și facă sepuku….politic bineînțeles.

  7. Nu mai sunt adepta sistemului de învățământ de stat, sunt adepta sistemului privat de învățământ și a metodei numită homeschooling, care sunt cele mai actuale la momentul actual și din care copiii chiar învață ceva. Voi aplica una din cele două metode când voi avea copil (asta dacă vom mai rămâne în țara asta jalnică)

    1. Vai tu, vezi ca si in Franta este invatamant privat, cam 20.000 pe an, unde se merge pe curriculum adaptat; învățământul de stat nefiind foarte eficient, nici acolo….cu bani multi si acolo!

      1. Am de unde, stai liniștit. Eu câștig puțin, recunosc. Salariul meu, înseamnă banii mei de buzunar. Soțul meu câștigă destul, ca să putem susține educația copilului nostru (când va veni pe lume)

  8. Noul ROFUIP va definitiva distrugerea României educate si proclamarea României needucate.

    Practic, indiferent de gravitatea faptelor comise (violență fizică, hărțuire repetată a colegilor, deranjarea activitatii de predare-invatare-evaluare, ș.a., elevul nu mai poate fi exmatriculat.

    Interesant este că nu mai apare nici mustrarea scrisă pentru un nr. de absențe clar, universal valabil pt fiecare școală.
    ,,în cazul în care elevul înregistrează absenţe nemotivate;
    informarea se face în scris; numărul acestora se stabileşte prin regulamentul de organizare şi
    funcţionare a fiecărei unităţi de învăţământ;” art 68, 3, d

    Practic o școală poate să prevadă in propriul regulament că se scade un punct la 100 sau 200 de abs. Legea îi permite acum.
    Efectiv poate aparea situația in care un elev poate veni in ultimele 6 săptămâni de școală, să ia note si sa promoveze pt ca noul mod de motivare a absențelor îi permite.

    Noul ROFUIP pare de fapt o completare la statutul elevului. Prin care i se acordă și mai multe drepturi si se taie și acele puține obligații care mai existau.

    Art. 93 Motivarea absenţelor se face de către învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul
    primar/profesorul diriginte în ziua prezentării actelor justificative.” Așadar, practic oricând, inclusiv in luna iunie.

    Tot în aceeași direcție merge si prevederea abrogată anume că elevul avea un interval de 8 săptămâni in care să dovedească dorința de indreptare.
    Acum se precizează laconic ,,
    Profesorul diriginte aduce la cunoştinţa consiliului profesoral, pentru aprobare, sancţiunile elevilor propuse de către
    consiliul clasei, precum şi propunerea de ridicare a sancţiunilor privind scăderea notei la purtare;

    Concluzii:
    1. Noul ROFUIP legalizează efectiv corupția prin exprimări neclare, lacunare, generale, interpretabile, atacabile, care conduc efectiv la interpretări subiective sau chiar intentionat abuzive pt a forta ulterior obtinerea de foloase necuvenite. (a se vedea spre exemplu modul de efectuare a transferurilor)
    2. Neclaritățile strecurate intenționat in ROFUIP vor naște dispute permanente intre elevi, profesori și părinți pe de o parte dar si intre profesori si directori. Acest lucru va insemna convovarea de comisii cronofage care in fapt nu vor rezolva nimic întrucât nu pot fi folosite ca precedent pt alte cazuri asemănătoare.
    3. Noua tactică de a lansa documente esentiale pt sistemul de educație in vacanță, când nu pot fi dezbatute, studiate si cunoscute temeinic, pare să aibă efectul scontat si anume instaurarea haosului la inceput de an școlar si nituirea etichetei ,,Romania needucată “

    1. Este cel mai slab și incompetent ministru postbelic!!! Culmea, girat și de PSD ca fost membru, și de New PDL ca și cuceritor al PNL ului! Evident că este susținut și de profesorul evazionist, îmbogățit din meditații, cu 6 case, fost inspector general și primar…
      Acest RCOFUÎP va îngropa efectiv învățământul românesc. Elevii vor avea numai drepturi, fără nicio măsură coergitivă. Să vedeți bullying, violență, acte de agresiune fizică și verbală inclusiv adresate profesorilor și directorilor, insubordonare, HAOS TOTAL!!!

    2. Nu sunt de acord cu dvs.
      E important ca inspectoratele locale si scolile sa isi faca propriul regulament . Nu inteleg de ce se asteapta indicatiile tot de la CENTRU si nu exista atitudine locala. Ministru asta incearca , sa incurajeze. Dar sigur ca e mai simplu sa astepti sa ti se spune ce sa faci si nu sa iti bati capul.
      In plus, nu cred ca au eliberat informatiile intentionat in timpul vacantei sa nu fie discutate, nu cred. Le-au facut pe ultima suta de metri inainte de scoala ca asa functioneaza lucrurile in Romania. Nu apucam sa facem nimic in timp util. Nu vedeti ca IARNA ne surprinde intodeauna.
      Scolii fara toalete , fara sali de sport , fara hartie igenica , fara carti, fara profesori dedicati, fara cap, fara suflet.
      Nu avem nici un plan. Copiii nu au nici un VIITOR in Romania.

  9. Va rugam sa dati si metodologia de acordare a burselor de merit.Pana cum am vazut ce dati,dar nimic legat de burse.

  10. O scoală fara reguli clare,respectate de ambele părți este haos și anarhie.Trebuie responsabilizați toți elevii și profesorii.Ati distrus tot ,distrugând învățământul,din nefericire pentru noi cei mulți oneștii,va reușit jefuitori de țară ce sunteți.

  11. Dar donații individuale date direct profesorilor se poate? Adică sa zicem eu sunt deosebit de mulțumită de învățătoarea copilului. Ca manifestare a acestei mulțumiri, vreau sa ii donez 1000 (una mie, da) la sfârșitul anului. POT, nu ? Ca să nu se considere mita, este necesara semnarea unui Contract de DONAȚIE? E cam incomod însă să plimbi cadrul didactic pe la notar. Plus plata notarului deloc de neglijat. ASA CA, GĂSIȚI O CALE LEGALA, FĂRĂ NOTAR, SA VA PUTEM DONA BANI DUMNEAVOASTRĂ DIRECT.

    1. De cand lumea si pamantul mita nu este comsiderata in niciun domeniu cadoul de la sfarsitul actului(medical, educational, administrativ). E interzis sa dai inainte, nu ca te-a operat doctorita cutare si ii esti recunoscator si vrei sa-i dai un buchet de flori sau cadouas DUPA operatie. Este alegerea ta in viata cui faci cadouri. Asa ca stai linistita, nu te opreste nimeni sa fii om cu recunosctinta fata de un cadru didactic pe care il apreciezi la sfarsit de an cu o floare sau un cadou. E perfect legal si uman si de bun simt.

      1. Despre ce vorbiti, ce gandire aveti???
        Ce sa rasplatiti cu un cadou???
        Faptul ca si-a facut meseria pentru care primeste deja salariu????
        Muncitorii unei fabrici sau salariatii in general primesc vreun cadou in bani ca isi fac munca deja renumerata???
        O floare r una, dar pluc cu bani sau vouchet- cadou mi se pare mita clara si dorinta de a corupe pentru ca odrasla celui ce se ocupa sa fie vazut altfel de profesor.
        Sa se inceteze cu acest strans de bani pe la colturile scolii.

        1. Corect!
          Când copilul va fi adult, din banii lui și dacă își mai aduce aminte cu recunoștință de un profesor, va putea să facă un cadou. Până atunci, orice altceva în afară de flori, o carte, un mărțișor, ceva simbolic, sună a mită. Și chiar e mită, pentru că intenția părintelui când scoate banii din buzunar nu este să își arate recunoștința, nu la profesor se gândește, ci la copil. Speră că profesorul să fie mai atent cu copilul, nu neapărat să îl favorizeze, doar să fie mai atent.
          Nu îi condamn pe părinți că încearcă ( faci orice să îți protejezi copilul), îi condamn pe profesori / învățători/ educatori că acceptă.

          1. Nu vă obligă NIMENI să oferiți “atenții”(flori,mărțișoare, ciocolată,etc) unui cadru didactic, nici în prima zi de școală,nici la sfârșitul unui ciclu.De fapt pe dumneavoastră vă deranjează cei care oferă,cei care se simt plini de recunoștință față de oamenii care își dau energia, știința, părți din sufletul lor, pentru copiii noștri!

        2. Anunțurile de angajare abundă de “bonusuri la trei luni” sau “al treisprezecelea salariu”, tichete de masă, tichete cadou. Dap, muncitorul primește – în foarte multe cazuri – prime.

        3. Un cadou necondiționat de cadrul didactic, e doar un cadou doamna… La doctor dati spaga si nu va mai plangeti atat… Sa va fie rușine pentru gandirea comunista pe care o aveți!

          1. Nu dau șpagă la doctor. Nu dau șpagă nimănui.
            Mai citiți despre comunism. Apoi încă o dată comentariul meu. Să nu faci cadouri profesorilor este tipic comunismului?
            Sunt profesor, știu despre ce vorbesc.

  12. Nu am văzut să fie prevazut în ROFUIP, nimic legat de acordarea corectă a notelor. Poate ne explică d-nul ministru cum a reușit elevul care s luat puțin peste 2 la EN să aibă media peste 9 în clasele V-VIII. O fi luat și bursă individul?

  13. Exmatriculare pentru niște simple abateri?! Ce vorbesti, Oana?! Vine un elev băut, omoară in bătaie un alt elev, si nu putem sa il exmatriculam?! Nu știi despre ce vorbești….

  14. Ce vom face cu prostituatele si cu drogatii care sunt plini de pile prin politie? Unii elevi din categoriile amintite vin la scoala doar pentru clienti. O colega de-a fiului meu, pictorita porno, a intins deja gonoreea prin liceu. La ce picturi face, nici nu ma puteam astepta la altceva din partea ei. Cu manelele din timpul orelor cum vom proceda?

  15. Mă bucur că elevii nu vor mai fi exmatriculați pentru niște simple abateri, dar în acest document, ar fi trebuit să fie trecută și interzicerea meditațiilor, deoarece acei bani sunt nejustificați, iar “domnii” profesori ar trebui să dea declarație pentru suma necuvenită la fisc și să plătească impozit pentru ei. Susțin ca elevii să aibă cât mai multe drepturi!

    1. Doamna Oana,meditațiile existau de pe timpul meu,nu asta e problema societății. Medicii,ospătarii,manelistii,etc platesc impozit??? M-au ruinat medicii cu pretentiile lor,desi au salariile marite din panddmie….Nu mai aruncați cu noroi in profesori,habar nu aveti ce salariu de mizerie au si cât studiaza sa se titularizeze,apoi grade si perfectionari tot timpul.Mi-am dus fiica la psiholog din cauza ca iubeste prea mult meseria asta huiduita de toti….

          1. Farfuridi, oricum suntem o țară pierdută. Ca dovadă cine ne conduc, așa că nu îmi fac griji nici pentru profesori, că toți sunt o apă și un pământ indiferent cine și ce post ocupă în sistemul bugetar

        1. Ce sfat matur! De 50 de bani.Si ne miram ca ne parasesc tinerii si pleaca din tara.
          Nu candidati la urmatoarele alegeri?macar de primarita sa trimiteti profesorii din localitate la cules de ciuperci. Ca doar toti sunt din aceeasi oala.
          Mare scofala ar fi nu?

        2. Stimată doamnă Oana, bănuiesc că așa ați face și dumneavoastră dacă v-ar plăcea enorm profesia pe care o aveți, nu? Ați renunța la ceea ce vă definește ca om imediat la ce ar fi presiuni din afară, fără regrete, fără dureri de cap. E tot ce am de spus rațional despre comentariul dumneavoastră care este atât cinic, cât și autosabotant (bănuiesc că ați vrea profesori buni, dar cu o astfel de atitudine îi respingeri tocmai pe cei care sunt astfel).

          În ce privește raționamentul pe care v-ați bazat afirmațiile, îmi pare rău, dar este atins de o eroare de generalizare. Nu toți profesorii sunt niște ticăloși lipsiți de scrupule, nu toți sunt “o apa și-un pământ”. Dovada, de exemplu, probabil chiar fiica domnului care a comentat și care nu vrea să renunțe la o profesie care îi place. După cum, ca să nu cădem în generalizări, nu toți elevii sunt niște floricele în glastre. Îmi pare rău că dumneavoastră, personal, nu ați avut parte de profesori buni sau care sa va fi înțeles nevoile, dar experiența unui singur om nu poate fi niciodată ridicată la rang de fapt general valabil.

          În plus, aș dori să mă lămuriți pe ce vă bazați afirmația că profesorii “au prea multe drepturi”. Aveți un act doveditor? Prea multe în raport cu cine? Care au fost măsurătorile statistice pe care v-ați bazat?

      1. Habar nu au unii ce inseamna sa fii profesor cu adevarat,mai ales un invatator care trebuie sa stie de toate ,formand un elev bun, capabil sa faca fata cerintelor educatiei din clasa a 5- a. Si cata bataie de joc,hartogarie, mizerie cu politica lor cu tot….dar noi mergem zambind la clasa si oferim trup si suflet copiilor.,caci noi rezistam pana la 63 de ani,nu ca politistii,militarii care ,, se ard ,, la varsta de 50 de ani si nu mai dau randament.
        Eu cu mare drag fac un schimb cu cine doreste sa vada cat de usoara e meseria de dascal,chiar mai mult,sa discute cu membrii familiei mele…doar si ei s au sacrificat si au vazut / trait multe …

        1. Politețea este necesară în orice situație și este inclusiv un semn al respectului față de propria persoană. Mai ales atunci când ceea ce se contestă sunt ideile unei persoane, nu persoana însăși. Altfel, cădem în așa-zise argumente, de tipul “ești un urât” sau “ba pe-a mă-tii”, iar în felul acesta nu facem decât să ducem în ridicol chiar ideile pe care le susținem.

    2. Și “domnul” Iohannis să dea declarație? Simple abateri au fost anul acesta lovituri care s-au soldat cu îngrijiri medicale, filmări în clasă, fără acordul celor filmați, falsificări de documente oficiale ( catalog, scutire medicală). Fă copii, trimite -i la școală, și vezi apoi dacă îți convine să fie chinuiți de golanii protejați de noul Regulament….

  16. Elevii de clasa a -V-a mai pot primi burse de merit? Cum? Pana acum se bazau pe media din primul semestru….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii și manualele fac ca predarea să fie încărcată la gimnaziu, nu programa, spune Ligia Deca: Aici trebuie să intervenim, colaborativ în primul rând, adică în cancelarii

Profesorii sunt responsabili pentru predarea încărcată de la gimnaziu, la fel și modul în care sunt concepute manualele, a declarat Ligia Deca într-un interviu pentru stiripesurse.ro. Ministrul a explicat că…
Vezi articolul