OFICIAL Calendarul și bibliografia noului concurs de directori au fost publicate – înscrierile încep peste o zi

18.095 de vizualizări
Concursul de directori la București
Foto: Pexels.com
Calendarul pentru noul concurs de directori, ediția 2022, a fost publicat luni noaptea în Monitorul Oficial, la fel și bibliografia de examen. Concursul fusese anunțat în urmă cu o săptămână, tangențial, la un eveniment de la Cotroceni, de către ministrul Educației.

Marți, 18 ianuarie, ar trebui să fie publicate posturile pentru care se organizează concursul, potrivit noului calendar. Înscrierile propriu-zise încep din 19 ianuarie, adică de miercuri, prin depunerea dosarelor în aplicația electronică.

  • Reamintim că ministrul Cîmpeanu a anunțat că în prima etapă, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs. Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs anul trecut 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct). În aceste condiții, inspectoratele au detașat persoane pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.
Calendarul concursului de directori 2022:
  • 18 ianuarie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
  • 19-25 ianuarie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
  • 26-28 ianuarie – Evaluarea dosarelor de înscriere
  • 31 ianuarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 1 februarie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
  • 2-3 februarie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
  • 4 februarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 7 februarie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
  • 8 februarie – Repartizarea candidaților pe centre
  • 10-14 februarie – Depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
  • 17 februarie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților
  • 18 februarie – Desfășurarea probei scrise
  • 18 februarie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 18-19 februarie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă
  • 21-22 februarie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
  • 22 februarie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
  • 4 martie – Proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se află în carantină sau izolare
  • 4 martie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 4-5 martie – Depunerea contestațiilor
  • 4-8-martie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
  • 9-10 martie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 14 martie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 16-25 martie Desfășurarea probei de interviu
  • 17-29 martie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 29 martie – Afișarea rezultatelor finale ale concursului
  • 30 martie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 31 martie – Validarea rezultatelor finale
  • 4 aprilie – Emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022)
A fost publicată și Bibliografia de concurs:
Metodologia modificată poate fi descărcată de aici:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile nu pot cere verificarea psihocomportamentală a profesorilor, pentru că nu există o comisie care să analizeze astfel de cazuri, spune Natalia Fornvald, inspector școlar în Maramureș / Daniel David: Promit că mă ocup de acest lucru, cât de repede

Școlile „nu pot rezolva situațiile de inaptitudine profesională de natură psihocomportamentală, pentru că nu exista încă o comisie care să le analizeze, conform legii învățământului preuniversitar, articolul 168”, a spus…
Vezi articolul

Numărul profesorilor a crescut ușor în ciclurile primar și gimnazial și a scăzut la liceu și școli profesionale în 2022, față de anul școlar anterior / Statistic, unui profesor îi revin 15 elevi în școala românească – date INS

În anul şcolar/universitar 2021-2022 au fost 237.900 de profesori, educatori, învățători, și profesori universitari, cu 3052 mai mulți față de acum doi ani, potrivit datelor INS. Sunt 211.345 de cadre…
Vezi articolul

Miruna Croitoru, președinta Consiliului Național al Elevilor: Declarațiile de meditații ale profesorilor să fie publice și să conțină numărul elevilor, nu și numele acestora

Președinta CNE Miruna Croitoru a declarat pentru DigiFM că nu susține declararea numelui elevilor pe formularele tipizate pentru declarațiile de interese ale profesorilor, formulare puse în dezbatere săptămâna trecută de…
Vezi articolul

Evaluările elevilor, inclusiv cele făcute de profesori, la clasă, vor fi standardizate pe o platformă a Ministerului Educației / Va putea fi monitorizată evoluția elevului și generat un plan individualizat de învățare – proiect

A fost pus în consultare publică proiectul prin care evaluările elevilor vor fi standardizate pentru toate clasele și incluse în platforma online a Ministerului Educației, în baza Metodologiei – cadru de…
Vezi articolul

Decizie definitivă a Înaltei Curți. Ministerul Educației este obligat să modifice metodologia de mobilitate a personalului didactic și să elimine avizul la angajare pentru toți profesorii, mai puțin cei de religie, pentru că discriminează școlile față de seminariile sau liceele confesionale

Ministerul Educației a pierdut definitiv un proces contra Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, potrivit instanței. Ministerul este obligat acum, după decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, să modifice metodologia…
Vezi articolul