OFICIAL Calendarul evaluărilor naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Probele au loc în lunile aprilie și mai

65.205 vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a II-a are loc între 20 și 23 aprilie și probele se susțin la scris-citit Limba română și Matematică, potrivit calendarului publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre Ordinul nr. 3462/2021 privind aprobarea Calendarului de administrare a evaluărilor naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2020-2021.

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a – EN II:

Scris – Limba română – 20 aprilie 2021

Scris – Limba maternă – 20 aprilie 2021

Citit – Limba română – 21 aprilie 2021

Citit – Limba maternă – 21 aprilie 2021

Matematică – 22 aprilie 2021

Scris – Citit – Limba română pentru minoritățile naționale – 23 aprilie 2021

Evaluarea națională pentru clasa a IV-a are loc între 18 și 20 mai.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a – EN IV:

Limba română – 18 mai 2021

Matematică – 19 mai 2021

Limba maternă – 20 mai 2021

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a – EN VI are loc pe 12 și 13 mai.

Limbă și comunicare – 12 mai 2021

Matematică și Științe ale naturii – 13 mai 2021

Reamintim că de pe 6 martie, noile reguli sanitare prevăd că simulările pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională, Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, orele remediale și examenele sunt permise cu prezență fizică a elevilor.

Elevii de clasa a II-a, de exemplu, vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiectele, în fiecare zi de testare. Copiii vor susține testarea la Limba română scris, citit și la Matematică. Subiectele sunt concepute de instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează cerințele pentru toate examenele școlare. La aceste evaluări, subiectele sunt pe modelul testelor PISA, potrivit regulilor de testare.

Rolul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a este de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”, a spus fostul ministru al Educației Mircea Miclea. Acesta a explicat că aceste evauări nu sunt folosite pentru scopul lor inițial, pentru că ministerul „nu a cerut profesorilor să utilizeze aceste note, aceste valori, ca modalitate de a crea programe individualizate de învățare, iar profesorii, la rândul lor, ca să nu fie trași la răspundere de părinți – că ‘de ce nu fac ceva cu copilul pe care l-au identificat ca fiind copil care are probleme’ – au mușamalizat toată situația”.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Va rog frumos sa mi spuneti daca elevul are bunica cu care locuieste cu diagnostic BPOC si are aprobarea scolii pe tru lectii online ce se intampla daca nu se poate duce la evaluare clasa a doua.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Procedura pentru organizarea și desfășurarea simulării Evaluării Naționale și Bacalaureat 2022-2023 / Elevii au acces în sală până la ora 8:30 și probele încep la ora 9

Inspectoratele școlare au primit de la Ministerul Educației metodologia prin care se va desfășura simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a și simularea probelor scrise ale Bacalaureatului pentru…
Vezi articolul