OFICIAL Calendarul de înscriere la clasa pregătitoare, etapa a II-a, a fost modificat la o zi după ce s-a încheiat perioada de depunere a cererilor. Listele finale vor fi afișate pe 29 iunie, cu 19 zile mai târziu decât termenul inițial

4.881 de vizualizări
Foto: © Inara Prusakova | Dreamstime.com
Calendarul de înscriere la clasa pregătitoare, etapa a II-a, pentru anul școlar 2022-2023 a fost modificat, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Astfel, validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor se face în perioada 8 iunie – 22 iunie 2022.
  • Înainte de această modificare, validarea cererilor-tip se desfășura între 31 mai și 7 iunie.

„În cererea-tip de înscriere pentru etapa a doua, părinții completează, în ordinea descrescătoare a preferințelor, maximum trei opțiuni pentru unități de învățământ la care mai există locuri disponibile”, prevede art. 24 alin. (3) din metodologie.

Cea de-a doua modificare se referă la perioada în care are loc procesarea la nivelul școlilor a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, precum și completarea în aplicația informatică a datelor din cererile-tip de înscriere. Acestea vor avea loc între 23 iunie și 28 iunie 2022. Înainte de modificare, procesarea cererilor la nivelul școlilor și completarea în aplicația informatică erau programate în zilele de 8 și 9 iunie.

Listele finale ale copiilor înscriși la clasa pregătitoare vor fi afișate la fiecare școală pe data de 29 iunie, potrivit ordinului menționat anterior. În varianta inițială a calendarului, listele finale erau publicate pe 10 iunie. Acest lucru înseamnă că părinții vor afla de-abia la finalul lunii iunie clasa în care a fost repartizat copilul.

Foto: Captură Monitorul Oficial

Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ și soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului, se desfășoară în perioada 1 septembrie—8 septembrie 2022”. Menționăm că această modificare nu este o noutate, deoarece perioada 1 – 8 septembrie 2022 pentru soluționarea copiilor care nu au fost înscriși la clasa pregătitoare era prevăzută și în calendarul inițial.

În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere primite de la părinți al căror domiciliu se află în afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, se aplică criterii de departajare generale și specifice. Iată care sunt criteriile generale, conform metodologiei:

  • „existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului;
  • existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți. Situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți;
  • existența unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte;
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă”.

Potrivit sursei menționate, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate mai sus, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criterii.

Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de fiecare școală și trebuie să țină cont de faptul că toți copiii au drepturi egale de acces la educație, se arată in document.

”În cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său geamăn/sora sa geamănă este admis/admisă la aceeași unitate de învățământ, peste numărul de locuri alocat.”

Foto: © Inara Prusakova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorii școlari, trimiși în școli de Ministerul Educației să verifice criteriile specifice de înscriere la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță și creșă, după ce ar fi fost reclamații că „depășesc cadrul legal”

Inspectoratele școlare trebuie să verifice dacă școlile aplică noile prevederi privind repartizarea aleatorie a elevilor la clasele pregătitoare, a V-a, a IX-a și grupa mică de grădiniță. Potrivit unei note…
Vezi articolul

Ce înseamnă rata de 70% “recomandată de OMS”, invocată de Cîmpeanu ca referință pentru vaccinarea angajaților din școli? Organizația Mondială a Sănătății: O țintă de vaccinare pentru populația tuturor țărilor, până la mijlocul lui 2022

De când a impus pragul de 60% pentru rata de vaccinare a personalului din școli drept condiție pentru predarea față în față, ministrul Cîmpeanu a spus în mod repetat că…
Vezi articolul