Testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/ bilingv va fi organizat și elaborat de câte o comisie județeană, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial.
- Până acum, testarea competenței lingvistice pentru admiterea la clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/bilingv era organizată de unitatea de învățământ
- Ordinul emis va fi aplicat din acest an școlar, examenul fiind susținut până la finalul semestrului al II-lea sau după încheierea anului școlar.
Pentru examenul de admitere în clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină intensiv sau bilingv se va înființa o comisie la nivelul inspectoratului școlar care să realizeze subiectele si testarea de competențe lingvistice.
Comisia este alcătuită din președinte, secretar și 2—8 membri. Președintele comisiei este inspectorul școlar de limbi moderne, secretarul comisiei este un cadru didactic metodist cu specialitatea limbă modernă, care va fi studiată în regim intensiv, iar membrii comisiei sunt profesorii cu specialitatea limbă modernă, care va fi studiată în regim intensiv, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.
Ce atribuții are comisia inspectoratului școlar de organizare și evaluare a testului de competențe lingvistice
a) elaborează procedura de organizare și desfășurare a testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne
de circulație internațională;
b) stabilește graficul de organizare și desfășurare a testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație
internațională;
c) elaborează subiectele și baremele de evaluare și de notare pentru testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi
moderne de circulație internațională, în baza structurii prevăzute
în anexa nr. 2;
d) monitorizează organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație
internațională în unitățile de învățământ care organizează testul de competențe lingvistice.
Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu predare intensiv al unei limbi moderne de circulație internațională se realizează conform unei proceduri specifice fiecărei limbi moderne studiate în regim intensiv, emisă de către inspectoratul școlar județean/al municipiului București.
Când se organizează admiterea în clasa a V-a
Până acum testarea elevilor care intrau în clasa a V-a la o clasă cu predare într-o limbă străină intensiv sau bilingv se organiza la nivelul unității de învățământ. Acum organizarea este în sarcina IȘJ și va fi organizată până la finalul celui de-al doilea semestru al anului școlar sau după încheierea acestuia, pentru elevii clasei a IV-a, conform graficului stabilit de către Comisia județeană/a municipiului București de organizare și evaluare a testului.
În cazul în care testul se organizează până la finalul celui de-al doilea semestru al anului școlar, lista rezultatelor obținute de absolvenții clasei a IV-a se afișează după încheierea semestrului al II-lea.
Ordinul de ministru privind admiterea la cls a V-a la clasele cu predare intensiv/bilingv într-o limbă străină
Photo 111112665 © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
8 comments
Există o programa pentru testul de competenta lingvistica de întrare în clasa a V a ?Cand va fi publicată programa ? Se da doar testul la limba străină sau și la limba romana ?
Și când vom fi anunțați si noi de conținutul acelei programe de examen, care până acum era alcătuită la nivelul școlilor?
De ce atâta furtună într-un pahar cu apă? La gimnaziu notele sunt puse de cum dictează părinții care se coalizează cu anumiți diriginți și directorii. Este foarte ușor de verificat. Cataloage pline de note de 10, toți sunt olimpici la toate materiile. De asta suntem pe primul loc la analfabetismul funcțional.
Celebrul ARACIP este compus și din profesori care au picat de n ori examenul de titularizare sau examenele de grad. La școala copilului meu 90% dintre profesori au gradul didactic I, din câte am înțeles mare parte din ei au dat gradele la Universitatea București, de unde în asistență la ore au venit profesori care au doctorate.
SĂ ÎNȚELEG CĂ CEI DIN ARACIP SUNT TOȚI PROFESORI UNIVERSITARI CARE AU DOCTORATE?
Art.7 (OMEN 4797/ 2017)
“Elevii care, anterior înscrierii în clasa a V-a, la clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi moderne de circulație internațională, au promovat examene de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, la un nivel de competență egal sau superior nivelului A1 din CECRL, sunt admiși fără a mai susține proba de competențe lingvistice la limba modernă respectivă, numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru acest tip de clase este egal cu numărul de locuri aprobat pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională. În cazul în care numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toți elevii susțin testul pentru evaluarea nivelului de competență lingvistică.”
Daca acest articol ramane nemodificat, ceea ce rezulta din cele de mai sus, inseamna ca daca exista un numar mai mare de doritori decat nr. de locuri aprobat, TOTI ELEVII VOR SUSTINE ACELASI TEST (indiferent de numarul de elevi care prezinta certificate in vederea echivalarii), ceea ce e logic si corect din punct de vedere al principiului evaluarii unitare si nediscriminatorii si al altor principii de baza din Legea Educatiei Nationale.
Intrebarea este de ce nu se aplica aceleasi principii la probele de admitere pentru clasele a IX-a cu regim bilingv/ intensiv de predare a unei limbi straine, la care certificatele se echivaleaza cu nota 10, doar restul elevilor, care nu prezinta certificate (posibil din lipsa de bani!) fiind obligati sa dea testul, de regula mai greu decat nivelul A2 si cu un barem foarte detaliat- la care nota maxima e mult mai greu de obtinut? Nu functioneaza aceeasi logica si aceleasi norme si legi generale pentru toti elevii din invatamantul de stat???
In fine, echivalarea certificatelor la bacalaureat- la niste niveluri minime absurde pentru 12 ani de studiu- ofera avantajul posesorilor de a avea cel putin 10 zile de pregatire la dispozitie in plus fata de cei care nu au certificate (din nou, posibil din lipsa de bani) exact inaintea probelor scrise. Mai grav, cei care prezinta certificate pot sa-si echivaleze un nivel superior fata de cei care nu au certificate si sustin doar competentele.
Deci si aici, in invatamantul de stat, egalitatea intre elevi functioneaza conform principiului din “Ferma animalelor’ : “Toti suntem egali, dar unii sunt mai egali decat altii.”
Pai e firesc sa nu fie toti egali devreme ce unii au urmat ani de zile cursuri intensive de limba respectiva , si altii nu.
Si nu este “o problema de bani” = chiar daca copiii respectivi nu au avut bani sa urmeze cursurile British Council , si au facut-o particular , nimic nu ii inpiedica sa dea examenele de Cambridge Assessment pt. nivelurile succesive A1 , A2 , B1 , B2 , C1…etc.
E firesc sa nu fie egali unul care a muncit mai mult cu unul care a muncit mai putin. = simplu
Altă treabă pt isj-uri. Iar subiecte făcute din birou.
Suntem pe drumul bun spre descentralizare, printr-o centralizare acerbă realizată prin inspectorate, inclusiv la examene mai puțin importante, ca acesta.
Face parte decizia aceasta din minunatul program România Educata care mizează pe descentralizare și autonomie instituțională? 🤣
Cred ca mai degraba intentia a fost sa sparga cercul vicios al conflictului de interese – subiecte cunoscute dinainte, cand profesorii de gimnaziu care meditau copii erau aceiasi care alcatuiau si subiectele / baremele.
Ar fi fost mai usor sa procedeze ca la bac, respectiv sa corecteze profesori din afara gimnaziului respectiv.