Criteriile de departajare pentru candidații care au medii de admitere egale sunt prevăzute în ordinul cu organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal pentru anul școlar 2023-2024, publicat în Monitorul Oficial.
Amintim că Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat săptămâna trecută că „în acord cu partenerii de dialog social, a fost eliminată media claselor V-VIII din calculul mediei de admitere la liceu. Astfel, ierarhizarea absolvenților se va realiza doar pe baza mediei obținute la evaluarea națională”. – detalii aici
În cazul în care doi candidați au medii de admitere legale, aceștia vor fi departajați folosind, în ordine, următoarele criterii, potrivit art. 2 alin. (7):
- „a) nota obținută la proba de limba și literatura română din cadrul evaluării naționale;
- b) nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale;
- c) nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor art. 10 din Metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.802/2010 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale;
- d) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a.”
Art. 2 alin. (8) din ordinul amintit stabilește că „în cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acea unitate școlară și care au mediile de admitere, precum și toate mediile menționate la alin. (7) lit. a)-d) egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.
Elevii cu premii naționale și internaționale
„Elevii care au obținut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa națională a olimpiadelor școlare organizate și finanțate de Ministerul Educației sau au obținut premiile I, II sau III la competiții internaționale recunoscute de Ministerul Educației pot fi înscriși în clasa a IX-a, în anul școlar 2023-2024, peste numărul maxim de elevi în formațiunile/clasele de elevi.”, potrivit ordinului.
De asemenea, și cetățenii ucraineni cu statut de elevi pot fi înscriși în clasa a IX-a, în anul școlar 2023-2024, peste numărul maxim de elevi în formațiunile/clasele de elevi.
- O analiză Edupedu.ro pe baza rezultatelor la Evaluarea Națională 2022 a arătat că elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen.
Foto: © Olha Romaniuk | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
2 comments
Se pare că nimeni nu a analizat cum trebuie criteriile de departajare având în vedere că media anuală nu este luată în calcul. Departajarea cu nota la matematică este inaplicabil. Dacă media este aceeași și nota de la română (criteriul a) este aceeași atunci și nota la matematică este aceeași. Rezultă că se aplica doar criteriul a și c.
Normal ar fi fost pentru profil real primul criteriu să fie matematica.
Buna ziua!
Educația funcționează destul de bine in Romania. O mare problema este tehnologia folosita fără noimă. Copilul mic, de la 1 an incepe sa folosească gadgeturi – tableta. laptop, telefon – fapt care, în timp, afecteaza concentrarea, atenția, memoria și, ca urmare, creste dezinteresul față de școală. Un alt aspect, motivația de a învăța trebuie sa vina din partea părinților: școala se finalizează cu o profesie.E complet greșit să pornești de la premiza că ori câtă școală faci, nu găsești un loc de muncă în domeniu..In primul rând, părinții trebuie să aibă pretenții de la copii, dar si să i motiveze constant. Se poate lua o nota buna la examen chiar și fără meditații, contează motivația.