Ocupația de profesor itinerant și de sprijin va fi introdusă în Clasificarea ocupaţiilor din România – proiect / Pentru elevii cu nevoi speciale, încă există ocupația de „educator în unități de handicapați”

138 de vizualizări
Ocupația de profesor itinerant și de sprijin va fi introdusă în Clasificarea ocupaţiilor din România, conform unui proiect de ordin privind completarea Clasificării ocupaţiilor din România, al ministrului muncii și solidarității sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică. Deși aceștia ar fi trebuit să actualizeze COR cu toate funcțiile didactice de predare prevăzute de noua lege în termen de trei luni de la intrarea în vigoare, încă exista ocupațiile de „educator în unități de handicapați” și „instructor-educator în unităţi de handicapați”.

Proiectul de ordin privind introducerea ocupației de profesor itinerant și de sprijin a fost în dezbatere publică în luna iulie, pe site-ul ministerului muncii și solidarității sociale (de pe 18.07.2024 până la data de 27.07.2024).

Profesorul itinerant și de sprijin ar urma să fie inclus în grupa 2359  – Specialişti în învăţământ neclasificaţi în grupele de bază anterioare. Această grupă de bază cuprinde specialiştii din învăţământ neclasificaţi în altă parte în subgrupa majoră 23 – Specialişti în învăţământ, potrivit COR. 

Ce prevede Legea învățământului preuniversitar

„În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică nr. 1.832/856/2011 privind aprobarea Clasificării ocupațiilor din România – nivel de ocupație (șase caractere), cu modificările și completările ulterioare, va fi actualizat astfel încât toate funcțiile didactice de predare prevăzute la art. 165 să se regăsească în „grupa 23 Specialiști în învățământ“”, conform Art 248 (40).

Actualizarea COR nu s-a făcut în termen de trei luni de la intrarea în vigoare a legii, astfel că la grupa 2352 Instructori-formatori pentru elevi cu nevoi speciale există:

„235203 educator în unităţi de handicapaţi 

235204 instructor-educator în unităţi de handicapaţi 

Instructorii-formatori pentru elevi cu nevoi speciale predau copiilor, persoanelor tinere sau adulţilor cu handicap fizic ori mental sau acelora cu dificultăţi de învăţare ori alte nevoi speciale. Aceştia promovează dezvoltarea socială, emoţională, intelectuală şi fizică a elevilor lor”, potrivit COR.


1 comment
  1. Dumnezeule mare! Mai exista denumiri ca defectolog? Unitate de handicapati? Ce recomandări OMS, ce pedagogie pozitivă? Tot in 1900 toamna suntem.

    Introducerea in COR presupune existenta unui profil ocupational. Altfel de unde stii ca este o ocupatie? Feelingul politrucilor si incompetenilor nu e de ajuns. O ocupatie are intre 6-12 “duties” (responsabilitati) si intre 75 si 125 “tasks” (sarcini).

    Incompetentii care au realizat profilul ocupational al profului din Romania abia au scos 7 responsabilitati si mai putin de 60 sarcini. Nici o femeie de serviciu nu are asa putine sarcini. In comparatie cu criteriul de mai sus acceptat in orice tara civilizata iti dai seama cu cata bataie de joc au lucrat la profilurile ocupationale.

    Anyway, bine ca va exista oficial “profesor itinerant si de sprijin”. Prostimea atat a putut. Poate vin vremuri mai bune?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Elevilor critică „unele inspectorate școlare” pentru „greșelile majore” în organizarea olimpiadelor naționale, dar nu menționează deloc ministerul Educației la capitolul responsabili, deși Direcția Generală de Învățământ Preuniversitar este organizatorul etapelor naționale

“Elevii olimpici ai României au devenit victimele unor decizii logistice nefundamentate și care au avut un impact negativ asupra experiențelor participanților”, acuză Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat. Reacția reprezentanților…
Vezi articolul

Fond bugetar de 100 de milioane de lei pentru finanțarea cercetării în universități și în 2022 / 45% din bani – alocați pe baza metarankingului universităților, care trebuie finalizat până pe 31 martie

Fondul bugetar pentru finanțarea cercetării științifice în universități, în 2022, este de 100.000.000 de lei, potrivit Metodologiei privind finanțarea cercetării în instituțiile de învățământ superior de stat, publicată miercuri. 45%…
Vezi articolul