Una dintre cererile cultelor a fost „rezolvată“ de parlamentarii din Comisia de învățământ din Camera Deputaților, în ședința de miercuri. Este vorba despre eliminarea obligației pentru cadrele didactice de a promova diversitatea ca resursă de învățare în școală. Alineatul respectiv a fost modificat, sensul prevederii fiind acum total diferit.
Inițial prevederea era următoarea:
„Art. 224. Personalul didactic are următoarele obligații: e) promovarea diversității, ca resursă de învățare, pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante“
Articolul adoptat de către comisie a fost: „Personalul didactic are următoarele obligații: e) respectarea diversității pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante“.
Reamintim că eliminarea definiției diversității din proiectul legii învățământului și a promovării acesteia din setul de obligații pe care le au profesorii a fost solicitată de cultele religioase, la inițiativa Patriarhiei ortodoxe.
Ministra Educației, Ligia Deca, a lăsat de înțeles că nu va elimina din proiect aceste lucruri, aducând și argumente.
Cultele au trimis aceeași solicitare și președintelui PSD, Marcel Ciolacu. În Comisie amendamentul a fost votat de majoritate și acceptat de reprezentantul Ministerului Educației, secretarul de stat Sorin Ion.
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
5 comments
hahahaha religia (aia care te obliga sa inveti religie in scoli, sunt impotriva educatiei sexuala etc) se crizeaza ca cineva incearca sa spele lumea pe creier…
ipocrizie level 9999
astea fiind spuse faptul ca s-a renuntal la articolul ala nu-i un lucru rau
“Personalul didactic are următoarele obligații: e) respectarea diversității pentru a genera elevilor atitudini incluzive și tolerante.”
Scopul respectării diversității este acela de a genera atitudini incluzive?
Cum generează elevilor atitudini incluzive pentru a-și indeplini obligația de respectare a diversității? Cum devin cadrele didactice generatoare de atitudini inclusive? Li se oferă pregătire in acest sens sau fiecare pe cont propriu?
Conceptul de incluziune pornește de la premisa că ar exista o categorie privilegiată sau superioară alteia. Pentru infăptuirea incluziunii se folosesc politici de caracterizare, etichetare și afirmare prin excludere și discriminare.
In România au fost introduse astfel de programe de diversitate de câţiva ani, se văd rezultatele…
Scopul, ideea de a proteja diversitatea culturală a fost un răspuns la temerile de omogenizare a culturii generate de procesele de globalizare. Convenţia asupra protecţiei diversităţii culturale confirma că statele europene nu se pot afirma decât colectiv împotriva SUA. https://academic.oup.com/ejil/article/19/2/241/407749
In fapt, se pare că lobby-ul american şi-a pus semnătura pe politicile de diversitate culturală a statelor europene.
Anul acesta cel puțin 12 state din SUA, până acum, au inceput să redacteze și aprobe proiecte de lege pentru a interzice programele de diversitate in educație.
Ce face UE?
https://www.washingtontimes.com/news/2023/mar/23/rise-woke-ideology-instead-meritocracy/
https://manhattan.institute/article/abolish-dei-bureaucracies-and-restore-colorblind-equality-in-public-universities
https://idahofreedom.org/idaho-universities-are-majoring-in-diversity-equity-and-inclusion-dogmas/
https://www.texastribune.org/2023/04/19/texas-senate-dei-universities/
https://www.ocpathink.org/post/independent-journalism/ou-says-dei-to-permeate-business-school
https://abcnews.go.com/amp/Politics/wireStory/gop-states-targeting-diversity-equity-efforts-higher-ed-98633087
https://www.11alive.com/article/news/politics/georgia-gop-senators-take-on-woke-education-anti-dei-bill/85-33bbe58c-bcac-4dfb-b88a-04a993cf4e1c
https://apnews.com/article/ron-desantis-florida-state-government-race-and-ethnicity-b1d847ddc5e1f136b17f254f71fd15dc
Atunci… de ce va deranjează posibilitatea de a alege Religia, ca disciplină optională la Bacalaureat? Încurajați diversitatea? S-au doar ce vă convine?
Ministra Educației, Ligia Deca, a amintit că mottoul Uniunii Europene este ‘Uniți în Diversitate’.
Ar trebui să ne amintim că “Acesta (mottoul) semnifică modul în care europenii s-au reunit, sub forma UE, pentru a lucra pentru pace și prosperitate, fiind în același timp îmbogățiți de numeroasele culturi, tradiții și limbi diferite ale continentului.”
“It signifies how Europeans have come together, in the form of the EU, to work for peace and prosperity, while at the same time being enriched by the continent’s many different cultures, traditions and languages.”
https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/symbols/eu-motto_en
A baga de seamă că în limba română semnificația mottoului a fost modificată, fiindu-i atribuit o interpretare greșită https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/symbols/eu-motto_ro
Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene … Uniunea se bazează pe principiile democraţiei şi ale statului de drept…. nediscriminarea.
“Uniunea contribuie la păstrarea și dezvoltarea acestor valori comune, respectând în același timp diversitatea culturilor și tradițiilor popoarelor Europei precum și identitățile naționale ale statelor membre…”
In 2008, Armin von Bogdandy, a publicat un articol despre Diversitatea Culturală prin care intenționa să asiste, pe baza dreptului internațional, la distingerea aparenței și realității. https://academic.oup.com/ejil/article/19/2/241/407749
In acel articol, autorul menționează că diversitatea culturală, ca preocupare a dreptului internațional, era recentă, nesusținută de suficientă practică de stat și stipulată în prea puține instrumente legale.
Autorul arată că libertățile și legea nediscriminării promovează deja diversitatea culturală în statele membre.
Inca de la început au existat preocupări că Uniunea ar putea afecta sau chiar distruge diversitatea culturală prin ocuparea subiectului ca fiind al său.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a menționat că diversitatea este un principiu asumat de România. Prin ce instrumente legale a fost acesta asumat? Prin planuri de acțiune, inițiative?
Din 2000 până în prezent conceptul Diversitate Culturală a suferit transformări, având în prezent o semnificație și implementare diferită față de ceea ce a fost stabilit și convenit inițial.
In prezent, este tot mai evident că această transformare pare să fi avut loc prin implementarea unor acțiuni și politici ce nu iși aveau o bază legală. Orice încercare de introducere a conceptului de diversitate în legi are ca scop “legiferarea” acestei transformări, o credibilizare a unei transformări realizată printr-o mișcare ideologică, prin influențarea managementului național al diversității în scopul asimilarii si nu al protecției diversității, în antiteză cu principiile pe care Uniunea a fost realizată.
https://www.eeas.europa.eu/eeas/gender-action-plan-iii-towards-gender-equal-world_en
https://ecdpm.org/work/the-eus-gender-action-plan-principles-and-practice
Ar trebui puse la grămadă și analizate toate planurile de acțiune, inițiative…..
Excelent! Un simplu, singuratic cuvânt, un pas uriaș pentru educație! Ne-am învârtit zile în șir în jurul unui cuvânt abstract, ba să fie promovată de către profesori noțiunea respectivă, ba, acum, să fie numai respectată. Și? Cum se măsoară, cum „se cuantifică”, de ce nu tot în sens birocratic (în fișa postului!) această obligație a profesorului, eventual pentru a fi sancționat, pentru că la capitolul sancțiuni pentru cadrele didactice nu se nuanțează nimic, nu se plantează nici măcar un cuvânt care să-l apere de manifestări subiective, agresive ale beneficiarilor primari și secundari ai procesului de educație, de supărări ale mămicilor, de contestații ale notelor, de sesizări mai mult sau mai puțin întemeiate că dascălul a vorbit mai tare în clasă (agresiune verbală!), care pot conduce, până una alta, la suspendări de la clasă.
Alo, domnilor președinți de sindicate, care ridicați vocea pentru orice, ați făcut vreo propunere în acest scop și pentru profesori, tot mai mult agresați în ultimii ani? Nu ați băgat încă de seamă că această lege repetă, prin copy paste, toate inconsecvențele mereu adăugate și amplificate ale Legii 1/2011 privitoare la statutul personalului didactic? Aceeași bulversare de la numiri și transferări, aceeași industrie a cursurilor de formare, aceleași concepte învechite în aprecierea și evaluarea carierei didactice, aceeași mașinărie vetustă, care funcționează în gol, fără nicio deschidere către recomandările și documentele europene moderne privitoare la asigurarea formării personalului didactic pe tot parcursul vieții.
Se pare că acest capitol al Statutului personalului didactic nici nu a fost luat în discuție sau trecut peste el, fără a i se intercepta sau auzi sincopele acumulate într-un demers inerțial, care ignoră principii deja anunțate în noua lege, egalitatea de șanse, nediscriminarea, caracterul nepreferențial, respectarea autorității și a demnității profesiei de dascăl.