Obiectivul clipului #FărăApărare, explicat de sindicatul USLIP Iași ca reacție la opinia Oanei Moraru

1.272 de vizualizări
Laviniu Lăcusta / Foto: USLIP Iași
„Noi nu ne-am propus să solicităm baricadarea școlilor, nu considerăm orice părinte sau elev ca având potențial infracțional a priori,” explică președintele USLIP Iași, Laviniu Lăcustă, într-un punct de vedere privind opinia Oanei Moraru, transmis Edupedu.ro. Acesta susține că prin campania #FărăApărare, din care face parte clipul publicat pe 10 mai, în care o profesoară este umilită și agresată de o elevă și de mama ei, sindicaliștii cer „legiferarea unor sancțiuni” în astfel de cazuri.

Mesajul integral al USLIP Iași:

Scurt metrajul #FărăApărare a urmărit să atragă atenția asupra unei singure probleme concrete: instituirea unor sancțiuni clare, în cazurile de violență fizică sau psihică împotriva profesorilor.

Numeroasele comentarii și vizualizări au confirmat actualitatea subiectului, chiar dacă unele opinii au adus nuanțări, precum cea a doamnei Oana Moraru, când obiectivul nostru a fost interpretat prin extrapolare.

Noi nu ne-am propus să solicităm baricadarea școlilor, nu considerăm orice părinte sau elev ca având potențial infracțional a priori. Dimpotrivă, am susținut întotdeauna bună comunicare între aceștia și profesori. Și nici nu putem pune semnul egal între elevii care au telefoane mobile la oră sau fumează și cei, rari, care lovesc un profesor. Cerem, însă, legiferarea unor sancțiuni atunci când faptele devin contravenții sau infracțiuni, luând în considerare și efectul preventiv al legii.

Cu privire la criticile vizând stereotipurile folosite în clip, ele reprezintă o metaforă menită să sublinieze cât mai clar mesajul pe care am dorit să îl transmitem: blamam violența împotriva profesorilor. În 10-15 minute de filmare, nu ai timp să enumeri toate scenariile posibile, toate tipologiile de părinți și de profesori. Te limitezi la un singur mesaj, clar și evident, care să ilustreze problema, raportul de putere ce stă la baza actului de violență. Și da, un profesor trebuie respectat ‘by default’. Iar dacă nu își îndeplinește obligațiile corespunzător, trebuie supus legii, nu BĂTUT! Dacă eleva Moraru a fost scoasă cândva în fața clasei, soluția nu a fost niciodată ca parinții acesteia să meargă la școală și să bată învățătoarea.

Nu în ultimul rând, se ignoră prea mult proveniența și destinația mesajului. Un sindicat din învățământ nu poate rezolva toate problemele educației din România, pe ale societății întregi, pe ale lumii. Însă, existența multor altor nedreptăți nu justifică perpetuarea uneia în plus, pe a celei semnalate de noi. Invers, demersul nostru nu se opune rezolvării tuturor celorlalte. Așa că propunerea noastră este să gândim constructiv, nu distructiv și să facem mai mult, nu mai puțin.

Va mulțumim tuturor pentru susținere!”

Clipul #FărăApărare realizat de USLIP Iași, cu o durată de aproape 15 minute este o dramatizare a situației profesorilor și elevilor agresați în școală. Clipul publicat pe pagina Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar Iași are aproape 1,4 milioane de vizualizări și peste 50 mii de distribuiri. Actrița din rolul principal este Medeea Marinescu, cea care o interpretează pe profesoara de română Diana Miron, hărțuită de o mamă și de fiica acesteia.

Oana Moraru a analizat în detaliu scurtmetrajul făcut de sindicaliști, cu actrița Medeea Marinescu în rolul unei profesoare care este umilită de o elevă și mama ei. Într-un text intitulat “ce e grav în neregulă cu povestea acestui scurt-metraj”, Oana Moraru a atras atenția, pe pagina sa de Facebook, că “Profesorii par fără apărare pentru că nu ar exista legi care îi protejează de bullyingul parental, de agresivitatea și incultura reacțiilor unor oameni aflați pe o scară mai de jos a civilizației. Totuși, în România școlilor de azi, așa neajutorate cum par, nicio lege nu interzice să pui limită la ușa școlii – cui intră, când și de ce”.

Cine este Oana Moraru:

Oana Moraru este fondator și manager al Școlii Helikon din Călărași, este absolvent al Liceului Pedagogic și al Facultății de Litere din București, consultant educațional în domeniul învățământului privat preuniversitar, are 20 de ani de experiență la catedră și a fost membru al grupului de experți pe curriculum constituit în 2016 la nivelul Ministerului Educației.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul

O elevă care a primit notă mai mică la limba romană, după contestații la Bacalaureat, solicită o reevaluare națională a lucrărilor: Mi-aș dori să se schimbe ceva în sistemul de învățământ, care ne vrea agramați. Sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli

O absolventă de filologie a Liceului Teoretic „Brâncoveanu Vodă” din Urlați solicită „o reevaluare națională a lucrărilor, realizată de profesori competenți”. Aceasta a contestat nota 9,50 obținută la proba de…
Vezi articolul