“Nu prea poți să dai vina pe familii pentru proastă creștere, când ai meseria de profesor. Ea, în sine, pornește, prin definiție, de la ce pot să fac cu ce am, nu cu ce aș putea să am la clasă”, spune Oana Moraru, pedagog și fondator de școală privată. Precizarea acesteia vine după ce fostul ministru al Educației Daniel Funeriu a spus ieri: “Mai ușor cu pianul pe scări, când vorbiți de ‘calitatea profesorilor'”, adăugând că “înainte să aruncați cu roșii în profesorul odraslei (…), puneți-vă câteva întrebări despre cât de silitor e copilul, cât de mult și perseverent îl motivați acasă”.
Profesor și fondator de școală privată, Oana Moraru a scris pe pagina sa de Facebook că “e nevoie de planificare, dedicare, diagnoză, acțiune concentrată, de vizune, de efort, și, mai ales de înțelegerea că dacă îl judeci, pe el și pe familia lui, copilul își pierde șansa de mai bine, mai sus, mai funcțional”.
Oana Moraru susține că “motivul pentru care resimțim așa din greu la clasă lipsurile părinților este altul:
- nu există suficienți psihologi și consilieri în școli;
- nu există suficienți profesori de sprijin;
- nu există programe reale pentru tratare diferențiată la clasă;
- nu există suficienți profesori cu o viziune umanistă, nejudecătoare și necritică asupra cresterii copiilor;
- nu există mentori pentru profesorii care se confruntă cu situații noi sau aparte;
- nu există managemeent școlar concentrat pe individ în sine;
- școlile nu au programe de educație parentală;
- comunitatea nu sprijină școlile în relațiile cu familia”.
“Deci nu există acțiune informată și inspirată pentru problemele societății noastre, în faza ei de formare”, a precizat aceasta.
Citește și:
1 comment
Nu, nu aveti dreptate….
Profesorii NU pot suplini lipsa celor “sapte ani de acasa” !
Profesorii NU pot sa ii invete pe copii sa spuna “Buna ziua”, sau sa vorbeasca frumos, sau sa manance frumos, sau se spele pe maini (sau o pot face intr-o mica masura !) !!
Acestea, IN PRINCIPAL, trebuie invatate ACASA de la PARINTI !