“După zeci de schimbări anunțate și retrase în ultima lună, a căpiat lumea de stres. Nu e nicio coerență” în decizia de a organiza simulare a Evaluării naționale și la clasa a VII-a, scrie Oana Moraru pe pagina sa de Facebook. Pedagog cu 20 de ani de experiență la catedră și fondator al unei școli private, Moraru acuză că “doamna ministru e tulbure în gândire, dar suficient de abilă să știe că îi face bine politic să dea știri zilnic. Bune sau rele, se scrie de ea!”.
“Acum văd și profesorii supărați că nu e etic sa dai teste neanunțate din timp. Pfiu! Sunt alte lucruri ‘mult mai neetice’ pentru care nu i-am văzut protestând niciodată! Eu cred că le e teamă că se dă covorul la o parte și se prea vede gunoiul băgat acolo! Note mici, copii nepregătiți, numai bun de meditat la anul și de îngrășat porcu’ în ajun. Dacă se prind părinții acum că nu prea se face treabă din timp și că toți ne punem speranța în dresajul de la anul, din preajma examenului?”, spune Moraru.
“Deci e bună sau nu ‘ievaluarea’ asta simulată!? E bună, dar pe subiecte prost facute! E și proastă pentru că o să arate, ca la primul bac cu camere, că e jale!“, avertizează aceasta.
Textul integral al Oanei Moraru, publicat pe contul său de Facebook:
“Simulările de azi.
1.Cam 60% din ce testăm nu măsoară ce ne interesează cu adevărat la un copil de 13-14 ani: cât înțelege un text, ce deducții face pe marginea lui, cum corelează idei de acolo cu propria experiență sau cum le comentează. Aparent ne interesează cum se explică o virgulă, ce sufixe și prefixe are un cuvânt, ce funcții sintactice și cazuri apar – exerciții bune pentru gimnastica minții, dar ‘dresabile’ în copil, fără relevanță sau impact pentru modul lui de exprimare, coerență și nuanță în scriitură.
2. Trecând peste ce testăm acum: să testăm sau nu și clasa a VII-a? O fi bine așa, neanunțat?
După zeci de schimbări anunțate și retrase în ultima lună, a căpiat lumea de stres. Nu e nicio coerență în decizie; doamna ministru e tulbure în gândire, dar suficient de abilă să știe că îi face bine politic să dea știri zilnic. Bune sau rele, se scrie de ea!
3. Acum văd și profesorii supărați că nu e etic sa dai teste neanunțate din timp. Pfiu! Sunt alte lucruri ‘mult mai neetice’ pentru care nu i-am văzut protestând niciodată! Eu cred că le e teamă că se dă covorul la o parte și se prea vede gunoiul băgat acolo! Note mici, copii nepregătiți, numai bun de meditat la anul și de îngrășat porcu’ în ajun. Dacă se prind părinții acum că nu prea se face treabă din timp și că toți ne punem speranța în dresajul de la anul, din preajma examenului?
Deci e bună sau nu ‘ievaluarea’ asta simulată!? E bună, dar pe subiecte prost facute! E și proastă pentru că o să arate, ca la primul bac cu camere, că e jale!”