Oamenii din orașele mici au un nivel de anxietate considerabil mai mare, în izolarea cauzată pandemie, decât cei din orașele mari sau de la sat – studiu Memory Lab al Universității din București

3.680 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Oamenii din orașele mici au resimțit un nivel de anxietate considerabil mai ridicat, în timpul restricțiilor din primul val al pandemiei Covid-19, decât cei din orașele medii și mari și decât cei din mediu rural, arată un prim studiu pe tema efectelor pe care diverși factori precum mediul de trai, sexul sau legăturile de familie le-au avut asupra nivelului de anxietate în timpul perioadei de izolare. Studiul este realizat de Memory Lab, echipă de studii științifice privind memoria, din cadrul Departamentului de Psihologie al Universității din București. 
  • Studiul se bazează pe răspunsurile oferite de 495 de participanți din toate categoriile de vârstă (cu excepția tinerilor și copiilor) și din toate mediile urbane și rurale, în timpul izolării impiuse în prima fază a pandemiei din prima jumătate a anului trecut. Rezultatele au fost apărut în “Research in Psychotherapy”.

Nivel de anxietate mai mare pentru persoanele care locuiesc în orașe mici

Cu privire la nivelul mai ridicat de anxietate resimțit în orașele mici, autorii notează că nu există studii care să dovedească o relație clară între zonele urbane și problemele mentale, dar unele cercetări au indicat legături între locul unde trăiesc oamenii și numărul de cazuri de anxietate/depresie. Studiul face trimitere la faptul că zonele rurale oferă mai multe soluții pentru a face față stresului și prezintă un număr mai mic de cazuri de depresie, pe când zonele urbane medii și mari se remarcă prin cel mai scăzut nivel al șomajului și prin condiții economice și de trai mai bune. În aceste condiții, cele mai afectate zone, în izolarea cauzată de pandemie, au fost orașele mici.

  • În privința influenței sexului persoanelor, studiul arată că acesta nu a avut un impact diferențiat asupra nivelului de anxietate, în pandemie, deși unele studii internaționale au indicat că, în general, anxietatea se resimte mai puternic în rândul femeilor, lucru sugerat și de alte studii referitoare la Covid-19. Autorii notează că lipsa unor date relevante poate fi cauzată de faptul că cei mai mulți participanți la studiu sunt femei, existând un dezechilibru, din acest punct de vedere, în eșantion.
  • Același studiu mai arată, între altele, că legăturile familiale nu sunt indicator al stării de anxietate, în pofida așteptărilor, deoarece rezultatele sugerează că familia nu este percepută ca un scut protector împotriva amenințării pandemice și, ca atare, legăturile familiale strânse nu au contribuit la o scădere a stării de anxietate.

Studiul poate fi consultat integral pe Researchinpsychotherapy.org

Photo 184273177 © MartinmarkDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătoarea Thea Ionescu: Pe umerii profesorilor este un pic prea mult. Nu poate același om să se pregătească și pentru clasă, să organizeze și Săptămâna Verde, și Școala Altfel, să fie și diriginte, să gestioneze și integrarea copiilor cu nevoi speciale în clasă, să facă întruna tabele și să predea pasionat

Pentru a învăța eficient, elevii au nevoie la orice vârstă de ancore noncognitive: am nevoie de percepție, de acțiune, de starea corpului, am nevoie să observ contextul social. Concluziile aparțin…
Vezi articolul

Problema pierderilor de învățare să fie tratată și altfel decât prin programe de recuperare: elevii să fie învățați să aibă din nou încredere în puterea lor de învățare, încredere strâns legată de succesul academic – expert britanic

Un nou studiu publicat la sfârșitul lunii ianuarie a.c. de revista Nature confirmă încă o dată că progresele de învățare ale elevilor au încetinit considerabil în perioada pandemiei, iar noile…
Vezi articolul

Tehnologiile digitale ajută la învățarea matematicii și științelor în școală, dar în România ele sunt introduse târziu în aceste discipline, comparativ cu alte țări europene – raport Eurydice

Integrarea tehnologiilor digitale poate determina o creștere a interesului pentru matematică și științe, iar analize recente arată că folosirea acestor tehnologii are un efect pozitiv asupra rezultatelor elevilor la disciplinele…
Vezi articolul