Există o legătură între învățarea folosirii unui instrument muzical în copilărie și abilități de gândire îmbunătățite la bătrânețe, potrivit unui nou studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Edinburgh, citat de The Guardian. Potrivit acestuia, oamenii care au experiența cântatului la un instrument muzical manifestă o îmbunătățire de durată a rezultatelor în cadrul unei testări a abilităților cognitive, în comparație cu cei care au experiență mai puțină sau nu au deloc.
Potrivit cercetării, această legătură există indiferent de statutul socio-economic al persoanelor, de anii petrecuți în școală sau de starea de sănătate pe care o au la bătrânețe.
Unul dintre realizatorii studiului a arătat, însă, că această legătură este una limitată și că, dincolo de existența ei, nu s-a putut stabili o relație de cauzalitate între învățarea unui instrument în tinerețe și abilitățile cognitive superioare la bătrânețe. Totuși, a notat el, astfel de efecte fie și mărunte pot să contribuie la o mai bună cunoaștere a motivelor pentru care mintea unor oameni se menține mai sănătoasă la bătrânețe, în comparație cu a altora.
- Studiul s-a derulat pe un eșantion format din oameni născuți în 1936, care au luat parte la o cercetare privind sănătatea mintală în rândul scoțienilor, în 1947. Participanții la studiu care au reluat testul când au ajuns la vârsta de 70 de ani au fost întrebați și în legătură cu experiența lor muzicală, iar informațiile furnizate au fost incluse în evaluări statistice.
Dintre cei 366 de participanți la studiu, 117 au declarat că aveau experiență în folosirea unui instrument muzical, cei mai mulți în copilărie sau adolescență. Cel mai folosit instrument era pianul, dar au fost menționate multe altele, inclusiv acordeonul, cimpoiul, chitara sau vioara.
Foto: © Pavalache Stelian | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.