Un studiu italian publicat marţi sugerează că sistemele de ventilaţie eficiente pot reduce cu peste 80% transmiterea COVID-19 în şcoli, relatează Reuters, potrivit Agerpres.
Un experiment monitorizat de fundaţia Hume a comparat rata de contagiere cu coronavirus în 10.441 de săli de clasă din regiunea Marche, în centrul Italiei.
Numărul infecţiilor cu COVID-19 a fost mult mai scăzut în cele 316 de săli de clasă care aveau sisteme de ventilaţie mecanică, remarcându-se o reducere semnificativă a cazurilor după creşterea puterii acestor sisteme.
Cu sisteme care garantează o înlocuire completă a aerului într-o sală de clasă de 2,4 ori în decurs de o oră, infecţiile au fost reduse cu 40%. Numărul acestora a fost redus cu 66,8% în cazul înlocuirii aerului de patru ori pe oră şi cu 82,5% în cazul înlocuirii de şase ori pe oră, arată studiul.
Majoritatea şcolilor din Italia nu dispun de sisteme de ventilaţie mecanică. În schimb, profesorii sunt sfătuiţi să ţină ferestrele deschise atunci când condiţiile meteo permit acest lucru.
Dacă s-ar instala cele mai eficiente sisteme de ventilaţie “am putea trece de la 250 de cazuri la 100.000 de elevi (nivelul de alertă stabilit de Ministerul Educaţiei) la o rată de 50 la 100.000 de elevi”, au afirmat fundaţia Hume şi guvernul regional din Marche într-un comunicat.
- Experimentul a fost realizat în perioada septembrie 2021 – ianuarie 2022.
Foto: © Kusmina Svetlana | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
2 comments
Da,fiecare profesor are libertatea de a decide aerisirea spatiului in care desfasoara activitatea…
Ventilatie mecanica doar daca decide conducerea investitia,mai nou reamintesc:conducatorul activitatii stabileste mediul in care lucreaza.
La noi cum deschizi un geam cum sar romanii ca i trage curentul. Curge apa pe geamuri in scoli iarna si nu le deschid. Ce sa zic de miros!