O școală secundară din Țările de Jos a blocat accesul părinților la notele copiilor timp de un trimestru, în încercarea de a reduce presiunea asupra elevilor de a performa, scrie The Guardian, potrivit G4Media.ro.
La fel ca multe alte țări, Țările de Jos au un sistem conform căruia elevii trebuie să obțină o anumită medie pentru a trece în anul următor, însă Jordan – Montessori Lyceum Utrecht a constatat că o aplicație utilizată pe scară largă, din care află și părinții fiecare notă, sporește stresul în rândul copiilor.
Profesorul de economie al școlii, Stijn Uittenbogaard, a studiat 500 de elevi ai școlii, adică jumătate dintre ei, și a descoperit că atunci când părinții verificau aplicația în mod regulat, copiii își evaluau stresul cu 2,7 din 5. Cei ai căror părinți nu verificau constant au raportat un nivel mai mic, de 2.
„Această presiune ca elevii să obțină rezultate este într-adevăr un lucru modern în opinia mea”, a spus Uittenbogaard. „Când eram la școală, exista un raport de patru ori pe an, dar în rest, puteai să le spui părinților când și ce doreai. Acum, părinții pot primi o notificare push pe telefoanele lor: «Hei, copilul dvs. a avut un nou rezultat», iar copilul vine acasă cu părinții lor stând gata pentru o conversație. Acest lucru este îngrozitor”.