O profesoară de Limba română de la Colegiul Național “Radu Greceanu” Slatina și-a arătat nemulțumirea față de elevii ei de la clasă, care nu au învățat pe dinafară pentru Evaluarea Națională rezumate din cărți sau scrise de ea: “Le-am spus: le citiți, le rețineți, le folosiți când faceți teste, le învățați pe dinafară. Faceți orice, numai rețineți, și ei nu au făcut treaba asta și au mers doar cu Domnul Goe și atât”. Profesoara a făcut aceste declarații la Prima TV Oltenia.
- În județul Olt, anul acesta, la Evaluarea Națională au fost 7 medii de 10 și 78,4% dintre elevi au luat peste media 5, potrivit rezultatelor finale ale Ministerului Educației.
Profesoara de limba română Felicia Alexandru de la Colegiul Național “Radu Greceanu” Slatina s-a arătat deranjată că elevii din clasa ei nu au învățat pe de rost rezumate din cărți sau scrise de ea pentru elevi, în pregătirea pentru Evaluarea Națională.
„Eu le-am dat liste, rezumate de cărți de 4-5 rânduri la fiecare carte, pagini întregi scrise de mine, redactate de mine, tot ca să-i ajut. Le-am spus: le citiți, le rețineți, le folosiți când faceți teste, le învățați pe dinafară. Faceți orice, numai rețineți, și ei nu au făcut treaba asta și au mers doar cu Domnul Goe și atât”.
Profesoara de limba română sugerează și faptul că nu este suficient profesorul de la clasă sau un meditator pentru ca elevii să se pregătească pentru Evaluarea Națională, ci și părinții trebuie să se implice mai mult și să îi verifice pe copii dacă fac testele standardizate din cărți.
“(…) Sunt copii care nu sunt deloc sprijiniți de familie, în ce sens sprijiniți? Mama sau tata nu stau zi de zi să-i verifice dacă au lucrat (n. red. pentru examenele naționale). Sunt foarte multe culegeri pe piață și la matematică și la română, de teste pentru Evaluarea Națională. Unele rezolvate parțial, altele rezolvate total. Câți părinți au cumpărat aceste culegeri și i-au verificat pe copii sau i-au pus să lucreze câte o variantă pe zi?
Nu în fiecare zi a săptămânii, dar sâmbătă, duminică, să lucreze o variantă și ei ca părinți să verifice. Părinții lasă totul pe profesorul de la școală sau pe profesorul meditator. Și la pregătirea suplimentară, sunt două ore pe săptămână. Examenul de limba și literatură durează două ore, deci tu practic în două ore pe săptămână când îți vine copilul la pregătire nu poți să faci decât o variantă pe care s-ar putea să nu o termini, pentru că dacă te oprești la fiecare exercițiu să îi explici ce nu știe, varianta aia nu este rezolvată complet.
Și atunci, când să-i mai “predai” și golurile de gramatică pe care le are, când să-i mai explici și cum se scrie corect? Nu se poate în două ore pe săptămână. Foarte mulți părinți mizează pe faptul că fac la școală și două ore pe săptămână meditații și este de ajuns. Nu. Un copil care se pregătește pentru examen trebuie să lucreze în ultima lună câte un test pe zi: unul la matematică, unul la română și părintele să-l verifice. Ori, părinții din ziua de astăzi sunt atât de ocupați cu serviciul, cu alergatul după una după alta, încât lasă totul în seama profesorului”, a mai spus profesoara Felicia Alexandru de la Colegiul Național “Radu Greceanu” Slatina.
VIDEO Înregistrarea completă a emisiunii. Declarația profesoarei de limba română legată de acest subiect o puteți asculta la minutul 7:49:
Informații de context
Amintim că profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației, atrăgea atenția că profesorii le dau “rețete” elevilor pe care să le învețe pe de rost: „Cu cât sunt standardizate mai mult, cu atât testele favorizează învățarea pentru a lua o notă mare, adică memorarea și nu dezvoltarea creativității. Meditatorii îți dau doar rețete. Tu le înveți și le reproduci, pentru a lua o notă cât mai mare la un test. E mult mai important să vedem cum gândește un student sau un elev decât propozițiile pe care le poate memora”, a declarat profesorul Mircea Miclea pentru NCN Romania, pe 20 iunie 2023.
Potrivit datelor Ministerului Educației, în județul Olt 25,2% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională au luat sub nota 5. Cel mai ridicat procent a fost cel al elevilor cu note între 8.50-8,99, adică 8,9%.