O profesoară de biologie care a refuzat să treacă notele în catalogul electronic și să încheie medii a fost dată afară de la Colegiul Tehnic Energetic din Constanța / Profesoara predă în continuare la un alt liceu din oraș, unde a fost cercetată și sancționată pentru abateri similare în anii trecuți

12.141 de vizualizări
Foto: Octav Ganea / INQUAM Photos
Comisia disciplinară a Colegiului Tehnic Energetic din Constanța care a verificat acuzațiile aduse în iunie anul acesta, unei profesoarei de biologie, a decis să-i întrerupă contractul de muncă, după ce profesoara a refuzat să treacă notele elevilor în catalogul electronic al instituției. De menționat, profesoara avea notele trecute pe un caiet, dar refuza să acceseze catalogul electronic “de teama virușilor”, spune inspectorul școlar general din Constanța, Sorin Mihai. Profesoara nu este la prima abatere. În decursul anilor, au fost mai multe sesizări pe numele său, una chiar similară: la alt liceu la care predă, în urmă cu 3 ani, profesoara de biologie refuza să le spună notele copiilor nici părinților. Consiliul disciplinar de la acest liceu a decis atunci sancționarea profesoarei cu diminuarea salariului. În prezent predă la acest liceu, unde are normă parțială, spune inspectorul școlar general din Constanța, Sorin Mihai, într-un interviu pentru Edupedu.ro.

Profesoara de biologie a fost concediată de la Colegiul Tehnic Energetic Constanța, după ce comisia de disciplină din cadrul Colegiului a stabilit că acuzațiile aduse profesoarei în luna iunie, se adeveresc. Aceasta a refuzat să pună note elevilor în catalog pe tot parcursul anului școlar, iar la final de an, elevii riscau să rămână cu mediile neîncheiate. Profesoara nu voia să treacă notele în catalogul electronic pe motiv că acesta ar conține “viruși”, spune inspectorul general școlar județean Constanța, Sorin Mihai, într-un interviu pentru Edupedu.ro

Colegiul Tehnic Energetic Constanța este inclus în programul pilot prin care școlilor le este permis să folosească acest tip de catalog, de aceea, Comisia de disciplină a stabilit că prin refuzul profesoarei de a pune note în catalogul electronic a fost încălcat regulamentul școlii.

“Consiliul de administrație al școlii a decis desfacerea contractului de muncă profesoarei de biologie, pentru că a refuzat să pună în aplicare o hotărâre de consiliu, și anume să utilizeze catalogul electronic pe parcursul anului școlar. Dânsa, profesoară, nu a respectat această hotărâre a școlii. Dumneaei poate fi cercetată disciplinar în cadrul unității de învățământ. Noi am făcut, într-adevăr, o anchetă, am pus la dispoziție unității de învățământ, concluziile noastre și am solicitat măsuri”, spune Sorin Mihai.

Inspectoratul școlar a reproșat conducerii Colegiului faptul că s-a ajuns în situația în care la final de an școlar, elevii riscau să rămână cu mediile neîncheiate, deși profesoara a refuzat pe tot parcursul anului școlar să treacă note în catalogul electronic.

“Dacă știau că pe tot parcursul anului școlar că profesoara nu a utilizat catalogul, de ce nu au făcut demersuri preliminare, de ce nu au luat măsuri din timp? Ar fi trebuit să știe că la finalul anului școlar este posibil să se întâmple așa ceva. Doamna profesoară, inclusiv pe final, ne-a trimis și nouă o petiție (n. red Inspectoratului școlar județean Constanța), în care spunea că e împotriva catalogului electronic. Că reprezintă o tentativă de fraudă. Mai puțin relevant ce consideră dumneaei, atât timp cât unitatea de învățământ a hotărât să folosească acest catalog”, precizează inspectorul general școlar, Sorin Mihai.

“Profesoara avea notele trecute pe un caiet”, mai spune inspectorul general. “Din ceea ce am verificat noi, elevii aveau trecute note doar pe un suport de hârtie. La momentul declanșării situației, mai era o săptămână, timp în care se putea remedia situația și noi am și propus o soluție, care a fost pusă în aplicare: profesoara să fie asistată la trecerea notelor în catalogul electronic”, mai spune Sorin Mihai.

Profesoara de biologie mai predă însă cu jumătate de normă și la Colegiul Tehnologic de Electronică și Telecomunicație. Și acolo au fost mai multe sesizări pe numele său legate de comportamentul său la clasă, iar inspectoratul școlar a recomandat și consiliului de administrație din cadrul acestui Colegiul să o cerceteze disciplinar.

De exemplu, în urmă cu 3 ani a fost sancționată cu diminuarea salariului cu 5%, pentru comportament neadecvat cu elevii si pentru modalitatea de notare. În acel caz, refuza să le comunice părinților și elevilor notele, nu era vorba despre catalog electronic.

Deși profesoara se comportă la fel și cu elevii de la Colegiul Tehnologic de Electronică și Telecomunicație, consiliul de aici a decis că poate preda în continuare la această unitate de învățământ.

Inspectorul general școlar Sorin Mihai spune: “Noi, și acolo am propus aceleași măsuri, le-am recomandat și dumnealor cercetarea. Important este dacă angajatorul e mulțumit de angajatul lui. Asta e, avantajul sau dezavantajul descentralizării, depinde de unghiul din care privim. Noi putem să intervenim până la un anumit nivel, nu putem la o cercetare disciplinară să le propunem noi care să fie sancțiunea. De altfel, profesoara a avut mai multe sancțiuni aplicate de-a lungul timpului, dar deși graduale sancțiunile, potrivit legii, după 6 luni se prescriu și se pornesc de la zero, din nou”, explică inspectorul general, Sorin Mihai.

Potrivit legii Educației, nr. 1/ 2011, articolul 280:

(2) Sancțiunile disciplinare care se pot aplica personalului prevăzut la alin. (1), în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:

a) observație scrisă;

b) avertisment;

c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;

d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control;

e) destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ;

f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Inspectoratul școlar județean nu poate interveni să sancționeze profesoara, subliniază, Sorin Mihai. “Unde putem noi să intervenim, dacă noi constatăm un management defectuos al conducerii în unitatea de învățământ, să intervenim în relația cu directorul, cam atât putem face,” spune inspectorul școlar general din Constanța, Sorin Mihai.

De precizat, profesoara de biologie are dreptul să conteste decizia consiliului de administrație în termen de 15 zile de la comunicare, potrivit articolului 280 alin 8, din legea Educației Naționale nr. 1/2011.

Despre programul pilot privind catalogul electronic

742 de școli (lista lor, mai jos în articol) au fost selectate să folosească catalogul electronic în anul școlar 2022-2023, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Nu există un catalog electronic pus la dispoziție de către Ministerul Educației. Toate aceste școli au apelat la aplicații/programe private ce au fost achiziționate de pe piața de investiții. Nu se știe ce se va întâmpla după ce va fi încheiată pilotarea.

Potrivit ordinului, școlile asigură măsurile de securitate a prelucrării datelor și garantează următoarele drepturi ale utilizatorilor:

  • „a) dreptul de a fi informat;
  • b) dreptul de acces;
  • c) dreptul la rectificare;
  • d) dreptul la restricționarea prelucrării datelor;
  • e) dreptul la portabilitatea datelor.”

Este interzisă utilizarea serviciilor web care nu au la bază conexiuni criptate de formă https., după cum se arată în ordin.

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic

Art. 14 – „(1) Editarea notelor/ calificativelor/ absențelor este permisă, pe bază de acces, doar persoanelor responsabile care au capacitatea de modificare conform prevederilor ROFUIP.”

Furnizorul serviciului de catalog electronic își asumă, împreună cu unitatea de învățământ, responsabilitatea pentru asigurarea existenței și accesibilității copiilor de siguranță pe toată perioada desfășurării contractului sau contractelor de servicii dintre părți, precum și minimum 24 de luni de la încetarea contractului, conform documentului.

Cum pot vedea elevii și părinții notele

În ordin apare că elevii și părinții/reprezentanții legali au drept de a vizualiza catalogul electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv nume de utilizator și parolă. Parola poate fi modificată de fiecare utilizator pentru propriul nume de utilizator, respectiv părinți/reprezentanți legali pentru minori.

Cine nu poate modifica notele

Conform sursei citate mai sus, utilizatorii de tip administrator nu pot modifica înregistrări de note, calificative sau absențe în catalogul electronic.

„Art. 19 – Utilizatorii de tip administrator nu au dreptul de a înregistra/modifica înregistrări de tip notă/ calificativ/ absență în catalog.

Art. 20 – (1) Interfața de administrare este accesibilă doar utilizatorilor autorizați în acest sens.

(2) Cu acordul conducerii unității de învățământ, orice alt tip de utilizator are acces doar la pagini cu date statistice, fără a putea accesa date personale ale elevilor, cadrelor didactice sau părinților.”

Citește și:
Standardele tehnice pentru folosirea catalogului electronic în școlile-pilot au fost publicate în Monitorul Oficial. Ce obligație au școlile care folosesc astfel de platforme, din septembrie 2023

24 comments
  1. Văd aici comentarii care mai de care mai aberate și aiurite! Persoanele care habar nu au ce înseamnă și ce implica asta pentru un profesor. Catalogul vechi, reprezintă pentru un profesor ultimul stindard al demnități cadrului didactic,dar pentru Alții, nu are pic de valoare,e doar o Aplicație in care se trec note , absențe și comentarii despre comportamentul elevilor, atât! V ați lăsat prostiți și manipulați pină la ultima fărâmă și acum veniți Voi sa judecați? Când iese profesorul cu catalogul vechi in mână, altfel e privit și respectat de elevi și părinți, și altfel cu un laptop în brațe,sau telefon mobil in buzunar, basca,vezi că anumiți elevii mai tupeiști spun ” daca profesorul stă pe telefon,noi de ce nu avem voie?” Acel laptop îl iei sub semnătură,răspunzi pentru el,și dacă îți cade pe jos,pe hol,sau se strică,îl plătești de bun,nou!! La catalogul vechi nu are nici o treabă asta,căzutul o pagină că sa dezlipit. Am inebunit cu totul cu ACEASTĂ aberație, catalogul electronic! Habar nu aveți cat timp îți ia ,efectiv,din timpul tău real ,că sa treci toate aberațiile care ți se cer ,plus alte documente, și felul de nebunii, pentru care nu te plătește nimeni, e in timpul tău liber. In loc sa pregătești proiecte să corectezi lucrări sa faci noi aplicații pentru lecțiile noi , pierzi din timpul tău de acasă și al familiei cu toate idioțeniile! Consider că e dreptul fiecărui profesor sa decidă dacă dorește să nu sa folosească aceste aplicați electronice,care în unele țări super dezvoltate s a renunțat la ele! Au o grămadă de puncte slabe și nevralgice. Și DA ,daca aplicația pe serverul respectiv ia un virus ,să se ” sparge” parola de către cineva mai Smart,ce faci??? Zi! Vorbim aiurea! E tot o modalitate de a se spala niște bani, cu această ,așa zisa implementarea a unui proiect pilot! Eu mi am revăzut catalogul din lasă a 8 a după 35-36 ani ,nici o apps nu îmi dă aceea senzație! Vorbiți aberații,robotilor!!!

    1. Am intrat în era tehnologiei. Profesoara asta trebuie să se supună regulilor, nu să facă cum o taie capul și cum are ea chef. Pentru asta ar trebui să i se desfacă contractul de muncă și să i se ia dreptul de a mai preda. Și vă mai mirați că nu aveți respect din partea copiilor. Păi, nu vi se mai dă respectul cuvenit pe care îl cereți, deoarece încă aveți metode de predare învechite și cu iz comunist, cu dictări, fără să explicați materia și ora următoare le dați lucrare de control. Fiți în pas cu tehnologia și cu ce este in trend pe piață. Nu mai fiți încuiați la minte, că veți pierde și mai mult teren în fața elevilor.

      1. Tehnologia pe care o aplauzi fără sa știi ce faci este aduceți-vă și copii de acum la 30 de ani vor avea nevoie de ochelari ca moșii de 70.Nu vor mai pleca din fata ecranelor.Cat despre notele trecute în catalogul electronic,nu era treaba ei.De ce?Pentru ca secretariatul trebuie sa treacă notele în cel electronic din catalogul pe hârtie. Profesorul are datoria sa se ducă la ora cu catalogul normal,e anormal sa ții o evidenta doar electronic unde se pot pierde,șterge etc notele.Hartia e sfântă. Și papirusurile de la Narea Moarta au ținut mii de ani dacă erau pe microcip mai găseai ciuciu!Înțelegi?Trebuie ținută o evidenta dublă :catalog normal și, sa zicem ca se acceptă, cel electronic.Sa impui la clasa doar pe cel electronic este o aberație specifica romanilor.
        Unde arhivează catalogul online?Aaaa!Alți bani.
        Când era carte de munca nu existau probleme,de când este totul digital se pierd ,apar și dispar anii de vechime ai oamenilor.
        Profesorul cu catalogul de hârtie și secretariatul cu cel electronic.Nu își asuma responsabilitatea pentru eventualele nereguli Profesorul ca nu el l-a cumpărat și nici aprobat.Directiunea și cu secretariatul sa treacă în catalogul electronic dacă le face plăcere.
        Dați în judecată și cerut daune directoarei,personal sa răspundă și sa plătească.
        Asa mi se pare normal intr-o lume mai mult decât anormală.

        1. Nu se putea a fi Zizi singura cu astfel de concepții…! Hei, și tu vrei să treacă secretariatul notele?!? Vă ocupă din timpul liber alocat meditațiilor? Domnule, ești plătit să faci ceea ce ți se cere. Nu-ți convine, poți pleca! Nimeni nu-i să-ți simtă lipsa!

    2. Mare-ți este grădina, Doamne! Ronin a dat de greu și a sărit gardul. Samuraiule, dacă nu ești în stare să te adaptezi, atunci ești liber să pleci! Tu încă folosești pana de scris și ți-e teamă să nu spargi laptop-ul dat de școală. Prostia se plătește!

  2. Cine a acreditat acei furnizori de cataloage electronice ?
    Câți bani primesc școlile pentru programul pilot și care este destinația lor?
    De câțiva ani telefoanele ,laptopurile profesorilor au devenit obiecte de serviciu.
    Referitor la atribuția profesorului de a completa catalogul electronic ,se pare ca în mod voit sau nu, timpul profesorului este ocupat cu alte lucruri și nu cu copiii.Acea transcriere reprezinta de fapt o activitate în plus, utilizarea unui calculator, pentru care este necesar sporul de calculator și în plus pot apărea multe neconcordante cu realitatea.Sa nu uitam ca la clasele de învățământ seral absenteismul este în masa și nu ar avea cine sa primească note

    1. Vrei spor de calculator pt a trece notele in catalogul electronic? Da’ veniturile încasate din meditații le-ai declarat?

      1. Eu nu vreau spor de calculator, vreau să-mi plătească ochelarii. De la începutul pandemiei am schimbat trei perechi de ochelari, că avansează miopia din cauza nenumăratelor dispozitive electronice pe care suntem obligați să le folosim.

        Așa că lasă-mă cu ironia deloc subtilă și mergi la altă masă.

        1. @mihai: lasă că aveți de unde, unii dintre voi, profesorii: din meditații pe bani frumoși din buzunarele părinților, așa că nu vă mai plângeți și faceți-vă treaba cum trebuie și cu multă responsabilitate și apoi să cereți, că mulți dintre voi sunteți pământ de flori.

          1. Te-am văzut comentând cu ură la absolut toate articolele, mereu supărată pe lume și în special pe profesori, doamnă dragă, ai probleme grave, du-te de te caută.

            Iar despre cine e sau nu pământ de flori… cum le știi dumneata pe toate, ca un om mare. Vezi-ți mai bine de treburile dumitale și lasă un domeniu la care nu te pricepi. Nu așa-ți rezolvi frustrările.

  3. Zizi dacă tot vrei să pună secretara notele,atunci tu ce faci ,pentru ce mai vii la școală ?Așa profesori,așa elevi.

    1. Eu pun în catalogul normal și dacă directiunea vrea catalog online poate sa fa ca asta.Exista secretariat care face hartogaraia ,eu nu pentru asta am dat examen.Nu de asta m-am făcut profesor.Sa o zic pe aia cu asa părinte,așa…
      Nu.Mai bine nu.Am văzut și copii de notă zece cu părinți de notă 2 și nu as vrea sa jignesc bietul copil.In general copii își dau seama și se simt foarte rușinați de lipsa de obraz a părintelui.Unii.

      1. Dacă ai dat examen, asta nu înseamnă că poți face ce vrei tu! Te crezi deasupra tuturor și asta îți dă amețeli… Te-ai făcut profesor ca să ce? …să încalci regulile? Să nu respecți ceea ce ți se cere? Asta-i înveți pe copii? O tot tragi cu “s-o facă secretariatul”; tu nu-ți dai seama ce aberații spui?

        1. Catalogul electronic e PILOTAT în câteva școli. ME nu le-a dat o aplicație unică, unde să fie garantate protecția datelor tuturor utilizatorilor și rezistența la atacuri cibernetice, să nu mai vorbim despre cum cataloagele astea sunt cumpărate de fitecine de la nici nu știm ce firme mai mult sau mai puțin obscure.

          Dar tu le-ai da pe mână toate informațiile despre tine și familia ta, fără să știi unde se duc, cine le stochează, cui le vinde, în ce condiții le păstrează (securizate sau nu).

          Dacă vrei și ceva siguranță și protecție (atât a bazelor de date cât și a celor care trebuie să le folosească și să răspundă de ele…) poate că e cazul să nu te arunci ca fata mare la măritat, cum spune proverbul, și să te gândești bine, bine de tot ce faci înainte de a te apuca să faci una-alta.

          Apropo, NU există reguli că TREBUIE să lucrezi doar în catalogul electronic, când sistemul, repet, e PILOTAT, la nivel de școală, unde-și asumă cine vrea ce vrea. Mâine directorul își dă demisia, pe cine mai tragi la răspundere că datele familiei tale au apărut în public din diverse motive?

          Dacă TU vrei să-ți asumi riscul, e treaba ta. Dar mai suntem 19 milioane (conform INS și recensământului) în țară din care o (mare) parte poate nu vor să riște.

          Noi nu suntem în stare, ca țară, să digitalizăm taxele și impozitele, n-avem sisteme interoperabile de baze de date la nivel de ministere și instituții mult mai serioase, dar punem pe o școală oarecare responsabilitatea să cumpere ”de pe piața liberă” cataloage electronice, și după ei, potopul!

  4. Tehnic vorbind… dacă notele se trec în catalogul electronic printr-o aplicație ce necesită instalare pe un dispozitiv PRIVAT (al profesorului), iar școala nu-i pune la dispoziție un dispozitiv de lucru (telefon de serviciu sau laptop securizat pentru acces în aplicație), regulament intern sau nu, doamna respectivă poate să-i dea în judecată și să și câștige. Din câte știu, modul de notare nu e chiar la îndemâna școlii și/sau a ROI, ci a unor acte administrative ceva mai înalte. Dacă e ”permis” nu înseamnă că e ”obligatoriu”. Și în niciun caz nu e obligatoriu să introduci note de pe telefonul propriu.

    Dacă a primit telefon de serviciu/laptop de serviciu pentru accesul la catalogul electronic, are mai puține justificări pentru a renunța să le folosească, dar poate să încerce.

    În ce privește informarea elevilor și a părinților despre note – notele de asemenea se comunică DOAR elevilor sau DOAR părinților, în particular, nu în clasă (nici măcar în ședința cu părinții). Elevii ar trebui să aibă carnetul de note permanent asupra lor, iar profesorul să treacă nota în carnet, și n-ar exista discuții. (Ca diriginte, am schimbat câte trei carnete într-un an elevilor care le pierd, căci unii le mai pierd, exact din motivul ăsta. Își cunoșteau toți mediile cu mult înainte de încheierea mediilor, pentru că aveau toate notele în carnet).

    În ce privește alte probleme ale doamnei respective, dacă le are și nu sunt simple insinuări sau răzbunări ale conducerii, există destule metode de a fi discutate și clarificate. Sunt doar curioasă dacă nu cumva neîncheierea mediilor în acest an se referă la perioada grevei… caz în care acțiunea conducerii școlii și comentariile celor de la ISJ ar avea cu totul altă coloratură.

      1. În articolul de mai sus nu apare această informație.

        De altfel… citind ce apare în articol, aflăm că ”Nu există un catalog electronic pus la dispoziție de către Ministerul Educației. Toate aceste școli au apelat la aplicații/programe private ce au fost achiziționate de pe piața de investiții. Nu se știe ce se va întâmpla după ce va fi încheiată pilotarea.”

        Tare mi-e teamă că și eu aș ezita să folosesc un catalog electronic cumpărat cine știe de cine (probabil de primărie/CA cu oameni care nu sunt specializați în protecția datelor în vreun fel), având în vedere că nimeni habar n-are ce se întâmplă în realitate cu datele utilizatorilor (elevi, profesori, părinți) când practic nimeni nu răspunde în vreun fel dacă apare vreo scurgere de date personale către entități private, iar statul (ME) se spală efectiv pe mâini spunând că nu ei au pus catalogul la dispoziție și e treaba școlii cum se descurcă. Nu mă miră nivelul de incompetență la nivel de minister, nu e nicio noutate. Dar se joacă cu informații destul de sensibile, punând toată eventuala răspundere în spatele școlii, unde vor fi găsiți niște acari Păun dacă ceva nu merge cum trebuie, dar răul va fi făcut. Nu știu de ce oamenii sunt de acord cu așa ceva. Vor programe pilot, atunci să asigure un cadru legal ferm, cu responsabilități asumate, eventual cu același tip de catalog la nivel de țară, ca să existe inter-operabilitate (pentru transferuri de exemplu). Vor concurență? ME poate să se asigure că există concurență dacă fac licitații guvernamentale, unde pot impune condiții minimale de siguranță și funcționalitate. Dar nu, să se descurce fiecare școală în parte… 🙁

        Vom trăi și vom vedea cum înțelege ME ”digitalizarea” și trecerea la catalog electronic și evidențe/statistici online. Ar exista mai multă încredere dacă ministrul însăși ar demonstra că merita încrederea respectivă, dar mergem din rău în și mai rău de vreo 30 de ani.

  5. Nebunie curată! Deci i se desface contractul de muncă la un liceu, dar predă în continuare la alt liceu!!! Deci se dovedește că nu poate fi un bun pedagog, dar i se permite să lucreze în continuare cu elevii!!! Bieții copii, ei cu ce au greșit?!? De ce sunt lăsați pe mâna acestei femei, ce învață ei de la această profesoară? Cu siguranță că această doamnă, care nici nu știu dacă mai poate fi numită “profesoară”(atât timp cât un liceu a dat-o afară), se va răzbuna pe sărmanii elevi, acolo unde i se permite să predea în continuare.

    1. Comentariul este neavenit pentru ca profesoara nu agreează catalogul electronic.Asta e tot.Aici e problema.Ar trebui sa fie ca în universități și notele sa fie trecute în catalogul online de către personalul nedidactic.De secretariat.Dar la noi se face toată treaba cu profesorii.

      1. Dar ce, il doare mana sa-si treaca notele si absentele in catalog? oricum o face in timpul orelor, la clasa. In Universitati nu-mi amintesc sa se puna note la ore…
        Si in catalogul electronic mai e si rubrica de comentarii, in care scrie profesorul daca a gasit tema nefacuta, indisciplina…etc, tot in timpul orelor completate.

        1. Ba nu e asta tot, dna. Zizi: pt că nu sunteți bine informată, aflați că această semi-profesoară a avut abateri și de la morală, și de integritate. Și, auzi aberație: note trecute în catalog(fie el și electronic) de către secretariat…!!! Extraordinar!!!

      2. Un profesor trebuie sa fie calificat pentru a face acest lucru – nu pui secretara ( nu ea te asculta și în niciun caz nu ea îți verifica tema ). Genul ăla de oameni nu sunt profesori ci dinozauri ce vor oferii doar o mică stagnare a evoluției acelor elevi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Ligia Deca, laude pentru PNL la o conferință cu primarii liberali din Iași: „Este singurul partid care și-a asumat încă de la început proiectul de viziune „România Educată”. Acest cadru legal pe care PNL l-a muncit va reprezenta un succes major“

Ministrul tehnocrat Ligia Deca a adus o serie de laude Partidului Național Liberal la o conferință cu primarii din județul Iași, organizată de PNL. „Partidul Național Liberal este singurul partid…
Vezi articolul

Cum arată improvizația Ministerului Educației pentru fundamentarea legislativă a examenelor din 2025 în România: instituția și-a bazat proiectele de ordine pentru organizarea BAC și Evaluarea Națională la clasa a VIII-a, plus admiterea, pe prevederi neaplicabile din legea actuală a educației și pe ordine de ministru date în baza unor legi abrogate

Examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională la clasa a VIII-a din anul 2025 ar urma să se desfășoare în iunie-iulie 2025, la fel și admiterea la liceu. Potrivit proiectelor de…
Vezi articolul

DOCUMENT Inspectoratele școlare au posibilitatea să configureze o adresă de e-mail pentru înscrierea la Titularizare 2024, potrivit Ministerului Educației / Inspectorii școlari au obligația de a consilia candidații cu privire la disciplinele de concurs la care se pot înscrie în funcție de studii

Inspectoratele școlare au posibilitatea de a configura o adresă de e-mail pentru înscrierea candidaților la concursul naţional de Titularizare 2024, potrivit unei adrese a Ministerului Educației. Profesorii sau viitoarele cadre…
Vezi articolul