O procedură pentru școlarizarea copiilor ucraineni care rămân în România, solicitată Ministerului Educației de Consiliul Național al Elevilor

963 de vizualizări
Foto: © Oleksandr Grybanov | Dreamstime.com
O procedură pentru sprijin educațional și social în cazul elevilor ucraineni este solicitată de către Consiliul Național al Elevilor autorităților din Ministerul Educației, potrivit unui comunicat de presă al organizației.

Elevii spun că, potrivit legii „elevii solicitanți de azil beneficiază în mod gratuit, pe perioada unui an școlar, de un curs intensiv de pregătire pentru dobândirea cunoștințelor necesare pentru încadrarea în sistemul de învățământ românesc”.

Redăm comunicatul:

„Timpurile în care ne aflăm sunt vulnerabile, incerte și pline de piedici – medicale, sociale, politice, diplomatice sau economice. Data de 24.02.2022 reprezintă momentul în care Federația Rusă a început o invazie asupra Ucrainei. Până în acest moment, conform Organizației Națiunilor Unite, peste 800.000 de cetățeni ucraineni au părăsit țara natală, fugind de haosul creat de bombardamentele și atacurile resimțite puternic în multiple regiuni ale țării. Un număr foarte mare dintre aceștia au ajuns pe teritoriul României, unii aflându-se doar în tranzit, în timp ce peste o mie de ucraineni au solicitat oferirea de azil.

În urmă cu puțin timp, Prim-ministrul României, Nicolae Ciucă, a menționat faptul că din numărul total de cetățeni ucraineni care au decis să rămână în România, aproximativ 18.000 sunt minori. În acest context, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației realizarea de urgență a unei proceduri clare ce are ca scop oferirea de sprijin educațional și social elevilor ucraineni, cu atât mai mult cu cât legislația națională prevede norme pentru integrarea în sistemul de învățământ românesc elevii din state terțe UE.

Astfel, conform Legii nr. 122/2006, elevii solicitanți de azil beneficiază în mod gratuit, pe perioada unui an școlar, de un curs intensiv de pregătire pentru dobândirea cunoștințelor necesare pentru încadrarea în sistemul de învățământ românesc. Totodată, aceștia pot participa la orele de curs desfășurate în unitățile școlare cu statut de elev audient până la finalizarea procedurii de echivalare a studiilor, stabilită de către Ministerul Educației, indiferent de momentul la care părinții/reprezentanții legali ai acestora solicită școlarizarea.

Cu toate că ne aflăm într-o perioadă vulnerabilă, incertă și plină de piedici – medicale, sociale, politice, diplomatice sau economice, este important ca toate părțile responsabile să depună eforturi conjugate, iar Guvernul României să facă toți pașii care se impun pentru sprijinirea copiilor ucraineni și familiile lor, puternic afectate de perioada actuală. Elevii reprezentanți din toată țara sunt solidari întregii comunități ucrainene, participând la punctele de trecere ale frontierei cu resursă umană gata să sară în sprijinul refugiaților. Consiliul Național al Elevilor încurajează societatea românească să reacționeze ferm și rațional față de situația pe care o întâmpinăm.

„Acum șase zile, viețile cetățenilor ucraineni, printre care și copii, au devenit ținte ale agresiunilor zilnice ale Federației Ruse. Parcursul educațional și dezvoltarea copiilor nu trebuie să sufere în niciun moment din cauza deciziilor unor persoane care nu conștientizează impactul negativ pe care acțiunile lor le au asupra întregii lumi. Copii ucraineni și familiile lor care au ales România drept noua lor casă au nevoie de sprijinul Guvernului României, care trebuie să ia de urgență toate măsurile necesare pentru ca unul din drepturile fundamentale ale copiilor să nu fie în niciun fel îngrădit – acela de a avea acces gratuit la educație de calitate.”, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor.

Foto: 105518881 / Child Ukraine © Oleksandr Grybanov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Informațiile sunt ambigue și ireale .
    Întâi menționați ca „din 800.000 in tranzit, doar 1000 (o mie) au cerut azil României”, că apoi să scrieți că sunt 18.000 (optsprezece mii) minori.”
    18.000 din cei 1.000 in total?
    Cum au reușit? S au născut 17.000 săptămâna asta??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii și părinții îi pot înscrie pe elevii de 10-14 ani din mediul rural și din orașele mici la cursuri gratuite, care să-i pregătească mai bine pentru viitor, oferite de Future Ready (P)

Simplon România anunță lansarea celei de-a 5-a ediții a proiectului Future Ready – Dezvoltăm competențele generațiilor viitoare pentru a-i ajuta pe copii să deprindă abilități esențiale pentru dezvoltarea lor ca…
Vezi articolul

Subiecte și bareme Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață” – OLAV 2024, etapa județeană, nivelurile 1-4 / Ilustrația „Citind printre rânduri” a artistului Costel Pătrășcan, subiect de analizat / Rezultatele inițiale de la mai multe centre de concurs

Subiectele și baremele de corectare de la etapa județeană a olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață” 2024, organizată sâmbătă, 16 martie, au fost obținute pe surse de Edupedu.ro. Documentele, unice…
Vezi articolul

Este imposibil ca istoria românilor și cea universală să fie parcurse în doar doi ani, cu o singură oră de istorie pe săptămână, arată analiza Facultății de Istorie a UB pe noile planuri-cadru propuse în dezbatere: Elevii vor risca să devină analfabeți funcțional din punct de vedere istoric

Reacție categorică a Facultății de Istorie a Universității din București care cere Ministerului Educației și Cercetării (MEC) să revizuiască proiectul de plan-cadru de liceu lansat pe 31 ianuarie în consultare…
Vezi articolul