O poveste despre anxietate, pentru cei care cred că sunt singuri. Și singurii – Andreea Pavel, Info-sud-est.ro

1.328 de vizualizări
Andreea Pavel, info-sud-est.ro
Era în miezul verii, puțin trecut de prânz și terminasem de tastat ultimul cuvânt dintr-o anchetă când am simțit, brusc, pentru prima dată, că o să mor pe loc. Eram atât de convinsă că e o chestiune de câteva minute până o să dispar, încât am început să inventariez ce pot să mai rezolv rapid și cât de multe pot să las în ordine, până urma să pic.

Da, la asta îmi stătea gândul când eram față în față cu moartea: n-am loc de veci, vreau florile cutare, ce-o să spună mama, trebuie să îmi anunț colegii unde sunt documentele pentru ancheta X, trebuie să descui ușa ca să n-o spargă când nu voi mai fi răspuns la telefon etc.

Eram convinsă că tocmai am făcut un AVC și sigur și un infarct, nu conta că nu mă durea nimic. Erau suficiente zvâcniturile din piept și gât, amețeala, tremurul interior și impresia că mă sufoc.

 

Plus: Cum îți dai seama dacă ai anxietate și depresie? Institutul privat de cercetare condus de Mircea Miclea a deschis gratuit testele de screening pentru anxietate (pe Paxonline.net) și depresie (pe Depreter.ro) pe care le-a creat și care pot să fie folosite în regim self-help, în contextul epidemiei de coronavirus.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Csaba Asztalos, despre deschiderea școlilor: Egalitatea nu înseamnă uniformitate. O descentralizare ar fi mai potrivită. Aș introduce tezele unice la clasele V-XII, inclusiv pentru situațiile în care examenele nu s-ar putea organiza

O soluție unică de deschidere a școlilor aplicată în toată țara la fel “poate fi o formă de sancționare pentru acei elevi și acele cadre didactice din acele localități unde…
Vezi articolul

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul