O lună de la redeschiderea școlilor în majoritatea țărilor europene: focarele de Covid-19 sunt excepția, nu regula și afectează foarte puțini elevi și profesori – Washington Post

7.589 de vizualizări
Ghidul pentru gimnaziu și liceu
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Nu este imposibil, dar copiii rar vor transmite altora noul coronavirus, în mediul școlar, potrivit mai multor experți citați de Washington Post. Publicația trece în revistă, într-o amplă analiză, ce s-a întâmplat cu școlile europene la o lună după ce acestea s-au redeschis pentru noul an, în majoritatea țărilor de pe continent. Principala concluzie: sunt țări care nu pot să indice o școală, de pe teritoriul lor, unde să se fi transmis considerabil noul coronavirus, dar și acolo unde există astfel de școli – cum s-a întâmplat în Belgia, Norvegia sau Germania – astfel de focare sunt limitate la foarte puține cazuri și afectează extrem de puțini dintre milioanele de elevi și profesori care au revenit la clasă.

De aceea, notează publicația citată, în pofida creșterii numărului de cazuri în multe țări și deși universitățile sunt medii cu potențial mare de răspândire a virusului, statele europene sprijină pe deplin școala față în față, pentru învățământul primar și secundar.

Washington Post dă, între altele, exemplul unei școli dintr-o mică localitate belgiană, unde în câteva zile au fost testați pozitivi 26 de elevi și șase profesori. La nivel național, însă, doar 16 școli s-au închis partial sau total din cauza coronavirusului, dintr-un total de 8.400 – deci sub 0,2% dintre instituțiile de învățământ. Iar majoritatea s-au închis în special din cauza lipsei de personal, după ce unii profesori s-au infectat în comunitate, nu pentru că virusul s-ar fi răspândit în școală, după ce o primă persoană s-a îmbolnăvit.

Cazurile de Covid-19 în școli par să fie suficient de rare pentru ca autoritățile să considere că mediul școlii fizice ar putea fi mai sigur decât școala online, deoarece, în afara școlii, elevii par să fie respecte regulile de distanțare cu mai puțină rigurozitate.

Constatări Washington Post în diverse state europene:

  • Rămâne dificil, în continuare, să fie identificate persoanele de contact ale celor infectați, ceea ce îngreunează eforturile autorităților de a stabili dacă virusul se transmite sau nu într-o școală.
  • Felul cum media reflectă situația afectează percepția publică, multe instituții de presă relatând mai mult despre numărul mare de persoane în carantină, decât pe numărul de infectări și pe originea cazurilor.
  • Este dat drept exemplu, în acest sens, cazul Finlandei, unde peste 2.700 de elevi și profesori au fost trimiși în carantină, după ce au fost expuși unor cazuri de coronavirus, după reluarea școlilor. Dar mai puțin de 10 persoane se crede că s-ar fi infectat după expunerea inițială, conform unui specialist finlandez.
  • Un caz aparte este cel al unei școli primare din Norvegia, unde, în iunie, s-au infectat 40 de persoane, dintre care 16 elevi. Anchetatorii au determinat că noul coronavirus ar fi fost introdus în școală aproape simultan de către două persoane, dintre care foarte probabil un adult.
  • În Elveția, clasele intră în carantină doar dacă un prim caz este urmat de un al doilea, sugerând o transmisie în interiorul clasei. Până acum, doar câteva clase au fost nevoie să intre în carantină, la nivel național.

În Germania, unde au existat câteva școli cu un număr semnificativ de cazuri, după redeschiderea anului școlar, doar aproximativ 0,15% dintre școli au fost nevoite să intre în carantină și, în cele mai multe dintre cazuri, autoritățile nu cred că boala s-a transmis în interiorul școlilor.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


2 comments
  1. 80% din oamenii pe care ii cunosc se plang de faptul ca un copil ii pune la treaba/munca.

    Pentru majoritatea, este suficient serviciul, iar acasa doresc relaxare. De aceea vedem in toate parcurile copii cu bunici in weekend, cu bone filipineze si fara parinti. Parintii s-au dus sa petreaca ei doi timp impreuna fara copii. Educatia este data de bunici inapoiati din punct de vedere tehnologic dar si gramatical. 99% din bunici sunt de la tara si nu stiu cu cratime si dintr-astea.

    Asa ca, acum avem inca o problema pentru acesti parinti care au facut copii fara sa stie ca de fapt un copil = schimbarea vietii (adio tabieturi, terase, baute, petreceri, cluburi, etc) si anume Covid. Dupa ce ca oricum acel copil era o corvoada si cu toate ocaziile il trânteau la bunici, acuma a mai aparut si scoala online.

    Daca acel parinte lucreaza de acasa, copilul online … e haos. Ii cere ajutorul si parintele nu are chef sa i-l dea deoarece el nu e obisnuit sa faca asta. Iar sa stea cu soacra in casa sau sa o aduca de la ţară .. e si mai complicat.

    Asa ca, pentru a-si justifica propriile esecuri ca parinte, gasesc cativa postaci pe niste site-uri neavizate, fara niciun fel de background infectionist care spun ca … de fapt, de aproape 1 an, totul a fost o teapa si ca astia mici, copiii, nici nu fac Covid, daramite sa ti-l tranamita tie.

    Acele mamici la aproape 40 de ani si taticii, la citirea unei aemenea vesti, aleg sa o creada, normal!! E scaparea lor. Duca-se copiii la scoala, sa mi-i educe invatatoarea/profesoara … ca mai bine fac covid decat sa mi-i tin pe cap. Gasesc niste statistici scrise pe un site, preluate de pe altul ca doar x% fac si ca este exceptia, nu regula.

    Adevarul este ca deapre acest viris se stie extrem de putin si oamenii nu pot sa isi traiasca viata altfel. Unii oameni, eu pot de exemplu. Dar aia care nu pot, se vor infecta negresit. Zi de zi aud cazuri din ce in ce mai aproape de mine. Succes mamicilor si taticilor care va duceti copiii la scoala ca sa scapati de ei. Sunteti aia pe care ii vad in concediu ca isi iau soacra dupa ei in Grecia. Absolut odios!

  2. Vai, dar ce s-a schimbat tonul!
    Avem o creștere cu 1000% pe zi față de aprilie, dar ce sa vezi deodată totul e roz.
    Decizia e simplă. Scapă cine poate!
    Economia să fie salvată, indiferent de costurile umane!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Stimulente fiscale pentru companii și tarife pentru părinți cu posibilități, chiar și în sistemul public – propuse de OCDE ca posibile soluții de sprijin pentru dezvoltarea creșelor / Educația timpurie și școala primară trebuie să aibă prioritate în așteptata restructurare a finanțării în educație – Raportul privind Educația și Competențele din România

Resursele alocate de România educației timpurii, învățământului preșcolar și primar sunt mult sub media țărilor OCDE și trebuie întărite cu prioritate, într-o reanalizare a modelului de finanțare a educației din…
Vezi articolul

Peste 100 dintre cele mai defavorizate școli vor fi ocolite de banii PNRR: Există „temeri întemeiate că finanțarea destinată reducerii abandonului școlar nu va ajunge acolo unde este cea mai mare nevoie”, avertizează asociația Human Catalyst

Multe dintre cele mai dezavantajate școli din România sunt excluse de la șansa de a fi sprijinite cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), avertizează, miercuri, Asociația…
Vezi articolul

Realitatea lor. Liderii țării au “pilotat” prima zi de școală: educația – prezentată prin proiecții de viitor, în școli de excepție. Totul – sub umbrela României educate, care nu e gata / La guvern, câțiva copii au manifestat pentru lucrurile de bază care lipsesc din școli

Președintele Klaus Iohannis, premierul Florin Cîțu și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au profitat luni de decizia luată în august, ca, în pofida înrăutățirii situației epidemiologice, școlile să poată organiza festivități…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Primii responsabili de frica elevilor sunt părinții, nu școala. Să-i învățăm să facă cât mai multe lucruri cu capul și cu mâinile lor, vor deveni mai autonomi, deci mai puțin anxioși

Frica unui copil este în primul rând responsabilitatea părinților, spune psihologul Mircea Miclea, fost ministru al Educației și profesor universitar. Acesta a explicat într-un interviu pentru TVR Cluj că prin…
Vezi articolul

Profesoara Irina Căpățînă: Noile planuri-cadru au apărut din cauza învățământului universitar, care a abdicat de la standarde în pregătirea studenților viitori profesori. Copilul are nevoie de autoritate și profesionalism, altfel contestă școala și cere schimbare

Noile planuri-cadru de liceu recent lansate în consultare publică au apărut din cauza învățământului universitar, care a abdicat de la standarde în pregătirea studenților viitori profesori, este de părere profesoara…
Vezi articolul