O aplicație de limbaj pentru refugiați creată în Belgia a câștigat Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni 2023

127 de vizualizări
Foto: europarl.europa.eu
O aplicație de limbaj pentru refugiați creată în Belgia a câștigat Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni 2023. În fiecare an juriile naționale și cel european selectează câte un proiect din fiecare stat UE. 26 de câștigători naționali au fost invitați pe 12 mai la ceremonia de decernare din Aachen, unde au fost anunțați cei trei câștigători ai UE, anunță Parlamentul European, potrivit G4Media.ro.

Premiul întâi, în valoare de 7.500 euro, a fost acordat proiectului „AILEM” din Belgia – prima aplicație de limbaj creată special pentru refugiați și solicitanți de azil și dezvoltată cu consultarea acestora.

Aplicația folosește limbajul pentru a dărâma neînțelegerile și diferențele interculturale între refugiați și țara gazdă și cuprinde fraze folositoare, povești și jocuri pentru învățarea limbii, precum și modalități de a se conecta cu alți utilizatori. Proiectul urmărește să reunească persoane cu parcurs, experiență și statut social diferite.

Două proiecte au primit premiul doi ex-aequo: „Muzeul mobil al climei” din Lituania și „Corespondentul european” din Olanda. Ambele vor primi câte 3750 EUR.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.
Citește și:
Ajutoare de mii de euro, acordate tinerilor din Uniunea Europeană pentru proiecte europene despre comunitate și democrație – Premiul “Charlemagne” / Proiectele se trimit până pe 2 februarie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Flavia Zah, vicepreședinta Asociației Școlilor Particulare, despre proiectul legii educației, cu trimitere la Klaus Iohannis: Vine mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă și de a servi drept armă politică

Poziție critică din partea Asociației Școlilor Particulare la adresa proiectului legilor educației. Flavia Zah, vicepreședintele AȘP, fondatoarea Școlii Internaționale din Baia Mare și profesor al Universității din Versailles, Franța, susține…
Vezi articolul

Profesorii vor trebui să își autoevalueze competențele digitale și să dezvolte cursuri opționale în domeniul tehnologiei, pentru curriculumul la decizia elevilor din oferta școlii (CDEOȘ) – proiect

Profesorii vor trebui să se evalueze la competențe digitale și să propună cursuri opționale care să dezvolte aceste competențe pentru elevi, care să fie parte din curriculumul la decizia elevilor…
Vezi articolul

Răspunsul autorității privind “posibila discriminare” a cercetătorilor din diaspora: Asemenea practici nu se întâlnesc în cazul concursurilor pentru posturi în universitățile și institutele de cercetare din România

Practicile discriminatorii, așa cum sunt prevăzute de lege, nu se întâlnesc în concursurile pentru de angajare în universitățile și institutele de cercetare din România, se arată într-un răspuns semnat de…
Vezi articolul