O aplicație care permite profesorilor să primească feedback anonim de la elevi, Teleskop, a fost actualizată. Fondatorii: 10.000 de completări până acum

3.950 de vizualizări
Sursa: Captura Teleskop.ro
Aplicația educațională de feedback Teleskop, prin care profesorii pot primi feedback anonim de la elevii lor, a fost actualizată cu un sistem ce permite răspunsuri deschise, anunță realizatorii ei într-un comunicat de presă. Aplicația, existentă deja de doi ani în magazinele de aplicații mobile, a înregistrat până acum 10.000 de completări ale formularelor de către elevi din România și Republica Moldova, potrivit sursei citate.

Teleskop este o aplicație ce poate fi descărcată gratuit și care, potrivit realizatorilor, “vine în sprijinul profesorilor pentru a prelua rapid, simplu și în regim anonim feedback-ul elevilor, facând astfel învățarea mai relevantă. Profesorii își descarcă aplicația, elevii având nevoie de un telefon / device cu conexiune la internet, nefiind necesară logarea. Formularul se selectează și link-ul generat se trimite clasei, completarea chestionarului durând câteva secunde/minute. Răspunsurile sunt anonime iar rezultatele sunt disponibile doar profesorului care a trimis formularul, în contul propriu”.

Autorii notează că aplicația a apărut în contextul în care “deși colectarea feedback-ului elevilor este prevăzută explicit în standardele fiecărei școli, nu există indicii referitoare la preluarea și utilizarea lui efectivă și sistematică. Dimpotrivă.”

Ce e nou, mai precis:

  • “Echipa formată din profesori, antreprenori și programatori a dezvoltat la începutul acestui an un sistem de preluare de feedback cu răspunsuri deschise, ajungând la standardul aplicațiilor internaționale de acest fel. Procesul de construcție a formularelor presupune testare și pilotare prealabilă, acestea putând fi aplicate la orice materie.”
  • “În semestrul al doilea Teleskop va propune un kit dedicat școlilor care să le sprijine în procesele interne de măsurare și investigare atât a culturii organizaționale, cât și a stării de bine a elevilor și profesorilor”. 

Aplicația e disponibilă pe Android, iOS, dar și în platforma web teleskop.ro. Echipa proiectului este formată din Monica Mocanu, Laura Borbe, Mădălina Vilău și Bogdan Vizitiu.


2 comments
  1. Buna ziua, dna Stavri. Sunt fondatoarea aplicației despre care e vorba in articol. Ce menționați dvs in comentariu este referitor la cu totul altceva, și anume o inițiativă a elevilor din Prahova care nu are nici o legătură cu aplicația Teleskop. Nici din punct de vedere al protecției datelor, nici a echității procesului, nici a utilității și nici a întăririi încrederii. Nu aș intra în detalii acum, dar daca veți citi articolul de aici veți vedea că aplicația Teleskop nu permite decât profesorului sa aibă acces la datele obținute, iar scopul principal este îmbunătățirea relației profesor-elev, și nu înrăutățirea ei. Preluarea feedback-ului este parte din responsabilitățile noastre de profesori în școală și nu înlocuiește discuțiile directe și deschise. Și da, ca și dvs, cred ca e important să selectăm cu grijă soluțiile care ne inspiră încredere și care ne permit sa facem asta în siguranța, pentru o învățare mai relevantă. Cu bine.

  2. In Prahova, si e singurul judet din tara, se intampla deja: consiliul judetean al elevilor solicita feedback de la elevi despre profesorii lor. Si elevii pot scrie orice, nu doar adevarul. Ce se intampla cu datele colectate si unde ajung, nu se stie, dar sigur vor fi folosite de inspectorat cumva. Mi se pare ca ii invata turnatori de mici pe elevi, ca pe vremea securitatii care racola elevi si studenti pentru a-si turna familia si cunoscutii. Daca nu se revolta nimeni, se va implementa in toata tara. Statul securist!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În niciun caz nu este finalul valului patru, spune Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare. Activitățile care au legătură cu mersul la școală „vor conduce la creşterea riscului de infectare”

Reînceperea şcolii ar putea genera creşterea numărului de infectări cu SARS-CoV-2, este de părere Valeriu Gheorghiță, Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, informează…
Vezi articolul

Anchetă a Inspectoratului Școlar Gorj la Colegiul Național “Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, după ce părinții au reclamat încălcarea regulamentului la proba de limba română a Evaluării Naționale / Elevii nu ar fi fost puși în bănci în ordine alfabetică, ci așa cum erau în clasă

Inspectoratul școlar din Gorj a deschis o anchetă la Colegiul Național “Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, cu privire la așezarea în bănci a elevilor de clasa a VIII-a, la proba…
Vezi articolul

Straniul caz al lui Alexandru Cumpănașu: crescut cu bani de la stat dați de PSD, a ajuns să fie șeful unui fost premier și al rectorilor de mari universități. E susținut de politicieni, sindicaliști și patroni

Alexandru Cumpănașu, ONG-istul abonat la bani publici de la Ministerul de Interne care candidează la prezidențiale pe seama tragediei din Caracal, și-a construit în ultimii ani o rețea de colaborări…
Vezi articolul

Aproape toți coordonatorii județeni ai programului de ore remediale cu finanțare europeană de 30 de milioane de euro sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene și au fost singurii candidați pe post – document

Aproape toți coordonatorii județeni (41 din 42) din cadrul Programului național de educație remedială sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene, potrivit unui document publicat de Romaniacurata.ro. Potrivit sursei citate, în…
Vezi articolul