Numărul studenților români din Marea Britanie a continuat să crească înaintea Brexit, până la aproape 11.000 în anul academic precedent – British Council

287 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Numărul studenților români înscriși la universități din Marea Britanie a crescut la aproape 11.000 în anul academic 2019-2020, comparativ cu aproape 10.000 în anul anterior, potrivit celor mai noi date ale Higher Education Statistics Agency (HESA), citate de British Council într-un comunicat de presă. Potrivit sursei citate, România a urcat pe locul al cincilea din punct de vedere al numărului de studenți dintr-o țară UE înscriși în universități din Marea Britanie.

Astfel, British Council arată că, în anul academic 2019-2020, numărul studenților români din Marea Britanie a crescut cu 9,7%, până la 10.830. Totalul plasează România pe locul 5 la nivel UE, din acest punct de vedere, după Italia, Franța, Germania Și Spania.

Sursa precizează că o creștere mai mare s-a înregistrat doar în cazul numărului de studenți din Portugalia – 17,3%.

Evoluția vine în contextul Brexit, anul academic în curs fiind ultimul în care se aplică vechile reguli. British Council amintește în comunicat că “din septembrie 2021, majoritatea noilor studenți din România și alte țări UE care încep studii universitare în Marea Britanie nu vor mai fi eligibili pentru statutul de “home fees” sau împrumuturi guvernamentale. Universitățile britanice își setează independent nivelul taxelor pentru studenții din Uniunea Europeană, iar mai multe dintre instituții iau deja măsuri pentru a îi susține pe viitorii studenți cu acces la burse și alte finanțări. (….) Studenții vor trebui să țină cont și de o serie de alte schimbări, cum ar fi vizele de student, care din ianuarie 2021 sunt necesare pentru cetățenii români care vor să studieze în Marea Britanie timp de mai mult de 6 luni, cu excepția cazului în care au deja drept de reședință în Marea Britanie prin UK Settlement Scheme.”

  • Cu un an înainte, în Marea Britanie învățau aproape 10.000 de studenți la studii de licență – detalii pe larg aici.

Photo 26072326 © AviahuismanphotographyDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum arată subiectele din 1987 și ’88 pe care Nicușor Dan le-a rezolvat la Olimpiada Internațională de Matematică, unde a obținut 2 medalii de aur “pur”. Radu Gologan: Nicușor a avut la OIM câteva soluții foarte originale

Nicușor Dan este primul matematician cu două medalii de aur “pur” la Olimpiada Internațională de Matematică ce ocupă funcția de primar al Bucureștiului. În 1987, primul an în care Nicușor…
Vezi articolul

Premiul Nobel pentru Pace 2022: Lupta pentru drepturile omului a dus distincția la Ales Bialiatski din Belarus și la două organizații pentru democrație. Cei 918.000 de euro se împart în mod egal

Premiul Nobel pentru Pace pentru anul 2022 este acordat avocatului pentru drepturile omului Ales Bialiatski din Belarus, organizației ruse pentru drepturile omului Memorial și organizației ucrainene pentru drepturile omului Center…
Vezi articolul

EXCLUSIV G4Media.ro: Cercetătorii CNSAS Mădălin Hodor și Mihai Demetriade predau la Academia SRI / Hodor a absolvit serviciile de informații de orice implicare în legile securității care le sporesc semnificativ puterile / SIE a admis că a fost consultat de Președinție și Guvern la elaborarea legilor

Cercetătorii CNSAS Mădălin Hodor și Mihai Demetriade, care au apărat public legile securității și emisiunea TVR care spăla fosta Securitate, susțin cursuri postuniversitare la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazu”,…
Vezi articolul

DOCUMENT Condiţiile puse de USR-PLUS pentru un guvern cu PNL – domeniul Educației: „Desfiinţarea inspectoratelor şcolare şi transformarea directorilor de şcoli în manageri performanţi, aleşi prin concurs”

Desfiinţarea inspectoratelor şcolare şi transformarea directorilor de şcoli în manageri  performanţi, aleşi prin concurs, o descentralizare a sistemului care presupune ca deciziile în şcolile publice să fie luate nu de…
Vezi articolul