Numărul notelor greșite la Evaluarea Națională continuă să crească și “se perpetuează un fenomen periculos”, afirmă Consiliul Elevilor: Ministerul să asigure verificarea corespunzătoare a lucrărilor

5.747 de vizualizări
Foto: © Lisa F. Young | Dreamstime.com
“Se perpetuează un fenomen periculos, în care, spre exemplu, lucrările nu sunt corectate în mod obiectiv de ambii profesori evaluatori, ci doar de unul, urmând ca cel de-al doilea să corecteze conținutul doar de formă, fără să trateze, de fapt, fondul ideilor scrise de elevi”, afirmă Consiliul Național al Elevilor într-o luare de poziție față de numărul mare de note greșite date la Evaluarea Națională în 2021. 

Organizația arată că este vorba de un fenomen ce urmează “un trend ascendent” și afirmă că “dezavuează modul în care sunt corectate lucrările de la examenele naționale”.

Luarea de poziție vine în urma informațiilor că peste 18.000 de note greșite au fost înregistrate la Evaluarea Națională 2021, un elev din Galați, care a primit 3 la Matematică, obținând 8,25 după contestație.

Comunicatul integral:

“Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației evaluarea corespunzătoare a lucrărilor de la examenele naționale! 

În urmă cu câteva zile, au fost publicate rezultatele finale ale examenului de Evaluare Națională, acolo unde aproape 18.500 de note au fost modificate după contestații, uneori chiar și cu diferențe halucinante de punctaje. Spre exemplu, în județul Galați, un elev de clasa a VIII-a a fost notat cu 3 la proba scrisă de matematică și, după reevaluarea lucrării, nota a fost modificată la 8,25. 

Pe fondul acestor diferențe mari între evaluările inițiale și cele de după contestații, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că sunt așteptate modificări și mai drastice între note după contestațiile de la examenul de Bacalaureat. 

De aceea, Consiliul Național al Elevilor dezavuează modul în care sunt corectate lucrările de la examenele naționale, acolo unde, de multe ori, acestea sunt tratate cu superficialitate, fie din lipsă de formare, fie din dezinteres din partea evaluatorilor. Astfel, se perpetuează un fenomen periculos, în care, spre exemplu, lucrările nu sunt corectate în mod obiectiv de ambii profesori evaluatori, ci doar de unul, urmând ca cel de-al doilea să corecteze conținutul doar de formă, fără să trateze, de fapt, fondul ideilor scrise de elevi. Mai mult, în unele cazuri, notele sunt introduse în mod incorect în platformă. 

În acest sens, pentru a preveni astfel de situații la contestațiile de la examenul de Bacalaureat, dar și la viitoarele sesiuni de examene, solicităm ferm respectarea tuturor rigorilor metodologice în centrele zonale de evaluare, de care sunt direct responsabili președinții de comisii și inspectoratele școlare, dar și formarea continuă a personalului didactic, în sensul instruirii pentru evaluarea examenelor naționale, acolo unde să se regăsească module care să ușureze efortul profesorilor de a fi cât mai obiectivi în corectare. 

„În ultimul ani, am observat un trend ascendent al numărului de contestații depuse după afișarea rezultatelor la examenele naționale. Mai mult, numărul de note modificate în mod semnificativ în urma contestațiilor continuă să crească. E momentul să ne punem întrebări cu privire la rigurozitatea cu care evaluarea inițială a lucrărilor este realizată. Anul trecut, a fost înființat corpul de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, menit să asigure formarea unitară a profesorilor evaluatori. Al doilea an de funcționare al acestui corp s-a dovedit a fi un eșec, raportându-ne la numărul de note modificate după contestații. Din acest motiv, solicităm Ministerului Educației să asigure monitorizarea bunei desfășurări a procesului de formare a profesorilor evaluatori și a evaluării în sine, urmând ca, în cazul în care profesorii evaluatori nu își respectă atribuțiile, să fie eliminați din corpul profesorilor evaluator”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Foto: © Lisa F. Young | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Ca sa nu mai planeze urme de indoiala asupra acelor lucrari ar fi normal sa se reevalueze contestatiile.

  2. Sa fie trase la răspundere comisiile care ii preseaza pe corectori sa se grabeasca, pentru a termina mai repede cu examenul.
    Spun asta in cunostinta de cauza.

  3. Si uite asa ne jucam cu copiii si părinții lor.
    Noi nu am facut contestație ca sa ne dam seama acum de rezultatele si diferentelw mari. La română sa zicem ca sunt subiectele de literatură dar la matematica cum este posibil???
    Am vazut wlevi ridicati de la 9, 3 la nota 10.
    Diferența o facea problema 6b la subeictul 3.
    Adica primii doi nu au vazut sa adune????
    Sunt copii ridicati foarte mult de la 8,65 la 9, 30 la ambele materii.
    Unii prifesori din centee sunt mai duri si altii mai permisivi

    La calsa fetei mele corectura la romana a fost foarte drastica

    Acum eu stiu singur daca a fost notată corect???
    Diferentele de 10, 20 si 30 de sutimi au schimbat clasamentul foarte mult
    Ministrul vad ca încurajează contestatiile in loc sa se asigure ca sunt corectate obiectiv.
    Nu te omoară ce ai de învățat cât toata nebunia si schimbarile facute din pix de azi pe maine, fără a se face un studiu de impact.
    Si ne jucăm cu nervii oamenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Adriana Pistol (INSP): Dacă nu ne limităm activitățile, nu evităm aglomerația, nu purtăm mască și nu ne vaccinăm, estimarea de 15.000 de cazuri zilnice la sfârșitul lui octombrie poate fi depășită / Ar trebui revenit la purtarea măștii și în aer liber

Adriana Pistol, directorul Centrul Național de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul INSP, a declarat vineri, într-o conferință de presă, că, dacă nu ne limităm activitățile, nu evităm…
Vezi articolul