Numărul elevilor afectați de închiderea școlilor a ajuns la 305 milioane, la nivel global – UNESCO

1.995 de vizualizări
A doua evaluare UNESCO privind inchiderea scolilor la nivel global / Sursa Unesco.org
Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Potrivit UNESCO, 15 țări au închis școlile la nivel național, iar alte 14 au închis instituțiile de învățământ la nivel local. Dacă acestea din urmă ar extinde decizia la nivel național, numărul elevilor afectați ar ajunge la 469 de milioane.

  • Țările care, până luni, închiseseră toate școlile erau: Azerbaidjan, Bahrain, China, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Georgia, Iran, Irak, Italia, japonia, Kuweit, Liban, Mongolia, Coreea de Sud, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cele mai afectate sunt China (233 milioane de elevi), Japonia (16,4 milioane de elevi), Iran (14,5 milioane de elevi) și Italia (9 milioane de elevi).
  • Țările și teritoriile care au închis școlile la nivel local sunt: Afganistan, Bhutan, Cambodgia, Franța, Germania, Grecia, India, Pakistan, Palestina, Portugalia, Ucraina, Marea Britanie, SUA, Vietnam
Care sunt principalele consecințe ale închiderii școlilor, în viziunea UNESCO
  • Întreruperea procesului de învățare – efectele negative se simt mult mai puternic în cazul elevilor din zone dezavantajate, cu oportunități reduse de învățare în afara școlii
  • Nutriția – mulți copii și tineri se bazează pe masa oferită de școli, în diverse țări ale lumii
  • Părinți nepregătiți pentru învățarea la domiciliu / la distanță
  • Acces inegal la portaluri digitale de învățare
  • Diferențe majore în capacitatea părinților de a oferi îngrijire copiilor, la domiciliu, în timpul programului de lucru
  • Costuri economice mari – mulți părinți vor lipsi de la muncă pentru a avea grijă de copii
  • Suprasolicitarea sistemului de sănătate – mulți angajați din acest sector ar putea lipsi din cauza nevoii de a-și îngriji proprii copii
  • creștere mai mare supra școlilor care rămân deschise
  • tendința de creștere a ratei de abandon școlar
  • izolarea socială

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

14 ONG-uri au sesizat oficial CSM și Inspecția Judiciară în legătură cu cele două sentințe controversate din dosarul de plagiat al premierului Nicolae Ciucă: motivarea judecătoarei care cerea ”stabilitate politică” și repartizarea suspectă la un judecător apropiat de PNL

14 ONG-uri membre în grupul „ONG-uri pentru cetățean” au transmis vineri o sesizare către CSM și Inspecția Judiciară, în care cer analizarea celor două sentințe controversate din dosarul de plagiat…
Vezi articolul

Mihai Bobonete, mesaj pentru elevi: „Stați acasă, pentru că în vremurile astea e foarte important să fii deștept, nu să fii prost, ca să pot să tragi o concluzie și să poți să ai propriile păreri”

Actorul Mihai Bobonete transmite un mesaj elevilor și studenților care stau acasă zilele acestea, după suspendarea cursurilor ca măsură de prevenție a răspândirii infecției cu coronavirus. Reamintim că miercuri a…
Vezi articolul

BREAKING After school-urile și creșele rămân deschise, anunță premierul. Ludovic Orban: Grădinițele și școlile se închid pentru 30 de zile. În clasele I-IV e un pic mai complicat, dar se vor face “niște recapitulative” când se va reveni în clase

Toate grădinițele și școlile din România vor fi închise de luni, indiferent de incidența cazurilor de coronavirus din localitate, a anunțat premierul Ludovic Orban. “Practic, nu vor fi afectate creșele…
Vezi articolul