Nu putem face obligatorie nota de la simularea Evaluării Naționale 2024, spune secretarul de stat Sorin Ion: Nu este corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a

5.968 de vizualizări
Foto: Octav Ganea / INQUAM Photos
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat, la emisiunea Info Edu, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este foarte corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a.”

Miercuri, 7 februarie, elevii de clasa a VIII-a care studiază într-una din limbile minorităților naționale susțin simularea probei la limba maternă, potrivit calendarului oficial. Marți, 6 februarie, a avut loc proba scrisă la Matematică. Rezultatele vor fi comunicate pe 23 februarie, conform calendarului oficial.

Potrivit Ministerului Educației, „Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial.”

Moderatoare: Notele de la simulare nu se trec în catalog decât la dorința elevilor.

Sorin Ion: „Conform, să spunem, tradiției, putem trece notele în catalog la cerere. Nu este obligatoriu. Să nu uităm că nu este o evaluare curentă, o evaluare obișnuită. Este o evaluare sumativă. Include, pentru clasa a VIII-a, materia claselor V-VIII și nu este foarte corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a. Că la vară facem lucrul ăsta, e cu totul altceva, se știe regula făcută demult. Și atunci, da, nota contează. Nu o putem face obligatorie.”

Iată ce prevede Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ (ROFUIP):

Articolul 101 -„Evaluarea are drept scop identificarea nivelului la care se află la un anumit moment învățarea, orientarea și optimizarea acesteia.

Articolul 102 – (1) Conform legii, evaluările în sistemul de învățământ preuniversitar se realizează la nivel de disciplină, domeniu de studiu sau modul de pregătire.

(2) În sistemul de învățământ preuniversitar evaluarea se centrează pe competențe, oferă feedback real elevilor, părinților și cadrelor didactice și stă la baza planurilor individuale de învățare.

(3) Rezultatul evaluării, exprimat prin calificativ, notă, punctaj etc., nu poate fi folosit ca mijloc de coerciție, acesta reflectând strict rezultatele învățării, conform prevederilor legale.

Articolul 103 -(1) Evaluarea rezultatelor la învățătură se realizează permanent, pe parcursul anului școlar.”

Comunicarea rezultatelor se face anonimizat și notele nu se trec în catalog, conform ordinului publicat în Monitorul Oficial

Art. 6. — „(1) Comunicarea rezultatelor obținute la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.

(2) Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

(3) Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.”


6 comments
  1. “Nu este corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a”…doar atat il duce mintea pe un secretar de stat in minister ? Oare nu se intampla ca, in orice clasa s-ar afla elevul, cunostintele sale sa se bazeze – deci sa reflecte – pe cunostintele acumulate in toti anii anteriori de studiu, pe care, deci, le reflecta ? Nu asa se construieste esafodajul cunostintelor acumulate in tot cursul scolii ? Sti domnia sa ca s-ar putea desfasura si altfel procesul de invatare ?? Cum poate un astfel de “profesionist” al administrarii centrale a procesului de invatare in Romania sa ia decizii bine fundamentate si juste ? E de noapptea mintii !! Un mare “bravo” partidului care l-a promovat in functie, la minister !

  2. propun sa se scoată toate subiectele ce presupun utilizarea tablei adunării/înmulțirii. Nu se mai studiază în gimnaziu!!!

  3. Și uite așa au ajuns INCULȚII să conducă o țară. Au făcut școala la FF și au ajuns miniștrii. Mi-e rușine cu voi.

  4. Alt deștept !!!
    Subiecte făcute de astronauți !
    Nu știu de ce se mai dau manuale,nu lucrează după ele,sunt obligați să cumpere “n” culegeri ,fiecare profesor alege după care lucrează cu elevii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calitatea în Educație nu are aceeași viteză cu alocările financiare „în creștere”, spune ministrul Finanțelor în Parlament, întrebat de ce nu alocă 6% din PIB pentru acest domeniu. Câciu: Trebuie să vedem cum așezăm reforma în domeniul educației, astfel încât calitatea să fie prioritate

Calitatea în Educație nu are aceeași viteză cu alocările financiare „în creștere”, a declarat ministrul Finanțelor, Adrian Câciu (PSD), în cadrul ședinței de dezbatere a bugetului pentru anul 2023 din…
Vezi articolul