Nu pot să spun care a fost rațiunea pentru care s-a stabilit în lege ca 30% dintre elevii fiecărei clase să primească burse de merit, răspunde secretarul de stat din Educație Florian Lixandru, întrebat de un elev

26.708 vizualizări
Florian Lixandru / Foto: edu.ro
Secretarul de stat din Ministerul Educației Florian Lixandru „nu poate să spună” care a fost motivul pentru care în legea învățământului preuniversitar s-a stabilit ca minim 30% din elevii fiecare clasă să primească bursa de merit, în ordinea mediei generale, după cum a răspuns acesta vineri, 22 septembrie, la o întrebare pusă de un elev la o dezbatere organizată de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF. În urmă cu nici măcar o lună, Lixandru motiva alegerea acestui procent cu datele pe care le arată Sistemul Informatic (SIIIR) despre mediile elevilor.

La sesiunea de întrebări de la finalul dezbaterii, un elev de la Liceul Teoretic Novaci din județul Gorj a ținut să îl întrebe pe secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar despre motivele pentru care decidenții au ales să stabilească procentul de 30 din elevii fiecărei clase care să primească bursă de merit în acest an școlar.

„Întrebarea mea este care este obiectivul pe care l-au urmărit domnii parlamentari și Guvernul atunci când au ales ca bursele (de merit n. red.) să se acorde la 30% din elevii din clasă, deoarece există elevi cu medii foarte mari care nu primesc pentru că nu se încadrează și există elevi cu medii mult mai mici care primesc. Pentru că se încadrează”, a spus elevul de liceu. „Părerea elevilor și ideile acestora ar trebui să conteze mult mai mult în dezbaterile despre educație”, a ținut să precizeze Flavius înainte să adreseze întrebarea.

Secretarul de stat Lixandru a răspuns: „Nu pot să spun care a fost rațiunea pentru care a fost precizată în legea învățământului preuniversitar această prevedere cu privire la pragul de minim 30% dintre elevii fiecărei clase care pot beneficia de burse de merit. Ceea ce pot să spun că elevii cu medii foarte mari, adică peste 9,50, indiferent dacă ar rezulta din calcul aplicând acel procent de 30%, vor beneficia de bursa de merit. Că dacă ai citit din metodologie, spune foarte clar: bursa de merit se acordă pentru 30% din efectivul fiecărei clase, în ordinea descrescătoare a mediilor generale”.

Lixandru a continuat: „Iar dacă prin aplicarea procentului de 30% nu sunt incluși toți elevii care au cel puțin media 9.50, atunci lista se va extinde astfel încât să fie incluși în listă toți elevii cu media generală de cel puțin 9.50 sau elevii cu medie de admitere de 9.50 de la clasa a IX-a. Pe lângă aceste criterii aveți și criteriile de obținere a burselor de merit pe bază de rezultate la olimpiade și concursuri. Deci toți elevii care au o medie de cel puțin 9.50 vor primi. Într-adevăr, vor fi și situații în care la nivelul anumitor colective de elevi se va obține bursă de merit și cu media 8, poate și cu media 7. Pentru că în ierarhia clasei primii 30%, 7-8 elevi cât rezultă din calcul, pot avea medii până la 7, până la 8”.

„A fost considerat că meritul este definit diferit de la o școală la alta, de la o clasă la alta, de la o comunitate la alta, s-a luat în calcul aceste influențe pe care mediul în care își desfășoară activitatea elevul influențează activitatea lui școlară. Asta a fost rațiunea pentru care s-a impus acest procent de minim 30% dintre elevii în clase care pot beneficia de bursă de merit”, a argumentat demnitarul.

Edupedu.ro a semnalat că, de exemplu, atât un elev de liceu cu media 4,52, cât și un elev care s-a calificat într-un lot restrâns la o olimpiadă internațională vor putea beneficia de aceeași bursă de merit de 450 de lei pe lună, conform metodologiei-cadru de acordare a burselor.

VIDEO Interacțiunea, de la 03:02:50:

Amintim că „existența unei competiții sănătoase, în interiorul fiecărei clase, pentru primii 30% elevi” care iau bursa de merit, a fost invocată ca justificare de ministra Ligia Deca atunci când a fost întrebată la TVR, pe 12 septembrie, despre modul în care vor fi acordate bursele de merit în anul școlar curent.

„Ideea este următoarea: copiii performează atunci când intră într-un soi de competiție sănătoasă, întâi cu sine și apoi cu cei pe care-i au în jurul lor, cu colegii lor de clasă. Ideea este nu să comparăm medii care, de altfel, arată foarte diferit de la o școală la alta, ci să-i susținem pe cei care performează cel mai bine în fiecare clasă. Asta înseamnă că va exista o competiție, din nou, cu fairplay, sănătoasă, în interiorul fiecărei clase, pentru acei primii 30% care iau bursa de merit. Asta înseamnă că în fiecare an își vor depăși întâi propriile limite și apoi, evident, vor intra într-un soi de competiție unii cu ceilalți, ceea ce împinge în sus întregul corp al elevilor din România”, motiva Deca.


59 comments
  1. Media 9 .50 la orice scoala sau liceu arata un anumit nivel de implicare a elevului. Acest lucru trebuie sustinut prin bursa de merit.
    In functie de specializari si de tipul de liceu (teoretic, tehnologic, vocational) curricula difera, materiile difera
    Si la liceele tehnologice sau vocationale exista copii performanti (media de la 9,50 in sus). Copilul de la un liceu teoretic nu poate fi comparat cu cel de la vocational sau tehnologic prin prisma curriculei si a disciplinelor studiate dar un 9.50 arata inters pentru invatare, pentru studiu pe profilul la care te afli.

    Succes decidentilor

    I

  2. Irațional în toată splendoarea ei. Lixandru si educația : apa și uleiul sau focul și gheața, nimic nu se leagă, numai interesele, dar se cîștigă bine. Omul potrivit la locul potrivit.

  3. Bursa de merit ar trebui sa se raporteze unitar la un standard, nu la nivelul de performanta al unei clase. Sunt situatii aberante, in care un elev cu media 9.40 nu primeste bursa, iar la alta clasa un elev cu media 8.50 primeste.
    In forma actuala, Metodologia de acordare a burselor demotiveaza elevii buni si stimuleaza mediocritatea.

  4. Buna ziua!
    Foarte bine că se da bursă copiilor, se vor strădui să învețe și anul ce vine, îi va motiva. Problema este că au fost tăiați copii care meritau bursa. Examplu: un băiat termină a VIII-a cu 9.66, Premiul II. A mers la diverse competiții deoarece participă la cursurile Palatului Copiilor. Nici asta nu mai contează pentru că au fost tăiate multe premii de la criteriul de acordare a bursei. Deoarece la Evaluarea Națională nu a reușit să primească cel puțin 9.50 și nu se află printre primii 30 % nu primeste nici un fel de bursă. Am citit foarte multe cazuri asemănătoare sau chiar mai nedrepte.

    1. Ar fi luat daca se aplica acelasi criteriu, media de absolvire clasa a 8 a, cum de altfel au si zis prima data. Insa asa ar fi fost nedreptațiți alții. De exemplu fiul meu a absolvit cls 8 cu media 9.41 iar la EN a luat 9.75 (10 la mate). Daca rămanea criteriu inițial, nu s-ar fi încadrat. Noi tot incercam să procesăm dezamagirea, cu 9.75 la EN si fara bursa, a fost fericire mare când am văzut ca au schimbat, copilului i-a fost teamă sa nu fie știre falsă.

  5. Din punctul meu de vedere este greșit, copilul meu învață la un colegiu și datorită grevei s-au încheiat mediile cu ce note au avut , prin urmare a încheiat cu 9,47. bineînțeles a pierdut bursa de merit ! poate ar fi trebuit să se ia în calcul și greva profesorilor care tot părinții și copiii au avut de pierdut și să primească burse de la media 9 , chiar și o sumă mai înjumătățită față de cei de la 9:50 în sus .Așa ar fi fost mai corect!!!

  6. Eu zic, ca prin EDUSAL sā plātim pe toți elevii scolarizati, indiferent unde este deschis contul bancar. Sā plātim pentru cā meritā!

    1. …eventual profesorii sa renunte la salariile lor si sa le ofere elevilor, mai ales celor care nu invata, iar profesorii sa lucreze benevol si sa vina si cu marker, hartie, telefon si Internet, computer si xerox etc de acasa (!!), pt ca ei, profesorii, nu au nevoie de hrana, haine si nimic…material, ci traiesc numai cu aer si isi doresc doar sa moara la catedra!!

      Fara gluma acum: prin toate aceste masuri (burse pt 30%…. etc) scade si mai mult interesul pt invatatura si respectul pt BANUL castigat corect, cinstit, prin MUNCA si EFORT INTELECTUAL, dar se distrugerea complet si respectul fata de omul de la catedra si fata de scoala.

      Iata ce spun multi elevi (unii care sunt asistati social si, mai nou, bursieri de “merit” pt medii sub 6, ca si unii copii cu medii peste 9, care acum nu mai apuca niciun fel de bursa pt ca nu li se mai recunoaste niciun “merit”): “De ce sa mai invat? Uite cine are bani, unii care nu s-au omorat niciodata cu invatatul!! Si profesorii de ce au învățat atata, la ce le-a folosirea?!”

      Asta e genul de societate pe care o incurajeaza o clasa politica invadata de plagiate si diplome fabricate!! De ce sa mai apara oameni educati care le-ar putea da “bataie de cap” unor politicieni si guvernanti care cultiva doar smecheria si tupeul!?

      1. Aveți foarte mare dreptate.
        Aceasta au și urmărit “luminații” din Minister cu așa-zisa lor “dărnicie” în bani de burse.

  7. Isi pregatesc noua masa electorala😉
    In al doilea rand bursa este 450 pe luna, dar elevii primesc mai putin (doar pentru zilele de luni pana vineri). E ca si cum un angajat ar primi salariul doar pentru cele 22 de zile de munca.
    Elevul in weekend nu are teme de rezolvat? Nu are de invatat?
    Atunci ar trebui ca si salariile, indemnizatiile parlamentarilor sa se calculeze la fel, nu?

  8. Consider că e binevenit procentul acesta de 30% pentru ca va motiva copiii din clasa respectivă să învețe,sa intre în competiție cu, colegii lor!

  9. Cine-i harnic si munceste are tot ce vrea, cine-i lenes si chiuleste are tot asa?!
    Ati blocat scolile cu tot felul de pomeni.Ii invatati pe copii ca munca este pentru fraieri

    1. In pandemie cand nu se gaseau masti, cumparam de pe E.mag si recunosc, le mai si clateam si le lasam la ger sau soare. Era perioada cu 3 lei o masca si nici nu se gaseau. Daca va amintiti, s-au dat masti gratuite atat asistatilor social, cat si elevilor in scoli. Intr-o zi, unul din elevi terfelea o masca cu piciorul plin de noroi sub banca. Repet: Profesorul nu a primit NICIO masca de la stat. Au venit strict pe clase si s-a inmanat cutia sigilata fiecarui indrumator de clasa. Sa revenim…L-am intrebat de ce o murdareste, si-asa abia se gasesc. Raspunsul a fost: Si ce daca? Si a tras cu sarg snurul si l-a rupt. Mai am inca 8 cutii acasa de la primarie. Atunci am realizat cat de mic si neimportant sunt eu, profesorul. Am inteles ca puterea este si va fi in mainile prostimii inbuibate cu ajutoare sociale an de an in scop electoral si nu in mainile intelectualilor sau oamenilor care muncesc de o viata.

  10. Tot ce ni se întâmplă este numai din cauza noastră.Trebuie să votăm în cunoștință de cauză.Altfel vom avea parte numai de incompetenți care ajunși în funcții de decizie își bat joc de noi 4 ani,fără să poată fii opriți. Este ridicol ce discurs au niste miniștrii platiti din banii populației,este rușinos!Niște arivisti care ne sfidează cu tot felul de rațiuni de valoare.

    1. Cu CINE?! Am votat stânga/dreapta, s-au aliat unii cu alții și au făcut o mare cleptocrație.

      Cei care au mai rămas (votați mai puțin) au planuri de liberalizare a tot ce înseamnă plasă socială în țara asta. Cine nu e bogat ar fi cr3tin să-i voteze. Și mai sunt extremiștii de dreapta, total de ne-votat.

      Ce/cine a mai rămas?

      1. Just, mi-ati luat vorbele din gura. Asa e, mi-e teama ca a trecut vremea cand se vota SCHIMBAREA. Multi si-au luat atunci teapa, mai cu seama ‘telectualii profesori pacaliti de Boc. Problema este ca acum poporul este fara alternativa si mi-e frica de extremisti. Capata amploare, sunt deja pe locul 2 si inca mai urca. Prostimea le crede manipularile, empatizeaza cu prostiile debitate zi de zi pe Facebook cum ca li se iau copiii, cum ca Oculta…plandemia…covrigul etc si cum poporul roman e prin definitie cu atat mai prost cu cat are impresia ca e destept si stie tot si antivaccinist fiind, iata ca le-a crezut minciunile si extremistii urca in sondaje. Eu cu cine votez??

      2. Prin aceasta alianta, ca si prin toate minciunile si negarile care au precedat-o, politicienii aliati astfel (= PSDNL sau USL etc) au demonstrat clar existenta in culise sau, de fapt, tot mai la vedere, a unui partid imens cu pretentii de partid unic, ce mosteneste si duce mai departe mentalitatea si naravurile partidului unic dinainte de 1989.

    2. …doar de 4 ani?!
      Sa ne gandim un pic si sa calculam corect. Sunt cel putin 34 de ani de alegeri nu chiar in cunostinta de cauza si de cumparari de voturi cu un kg de zahar si ulei, cu ceva pixuri, umbrele si sepci inscriptionate si, mai ales, cu ajutoare sociale, iar spalarea pe creier, care a “facilitat” aceste “erori” din alegerile de-a lungul acestor ultimi 34 de ani, exista de prin anii 1960!!

      Ar trebui ca toti romanii, si copiii/elevii, si tinerii, dar si varstnicii sa (re)invețe istoria Romaniei (nu intoxicari si minciuni) si sa stie bine ce s-a intamplat pe aici mai ales in ultimii vreo 120 de ani, despre care nici la orele si nici in manualele de istorie nu se spune adevarul intreg.

  11. toată lumea e in goana după bani, și desigur, toți uita că dacă un elev învață învață pentru el în primul rând, nu pentru bani.
    răsplata in urma învățăturii ar trebui sa vina mai târziu.
    iar profesorii ar trebui sa lucreze și cu copiii mai slabi, nu doar cu cei care vor să învețe singuri. așa e simplu sa punem etichete cu elita elevilor și RESTUL. Dar uitam că acel rest este fix restul de care fugiți cu toții, va simtiti jenați că trăiți într-o țară cu atât de mulți reprezentanți ai categoriei RESTUL. Dar nimeni nu face nimic să ridice nivelul și calitatea acestui rest. Ar trebui să fim mai smeriți și să punem umărul să ajutăm. Nu doar sa punem etichete.

    1. Problema e SĂRĂCIA generalizată. Oricine a studiat nițel a aflat despre piramida lui Maslow. Elevii care nu au asigurate nevoile primare, chiar dacă sunt dotați intelectual, NU vor progresa ca cel dotat la nivel mediu sau chiar slab, dar care n-are grija unei locuințe, a hranei, îmbrăcăminte/încălțăminte etc.

      Unele familii au ajuns la abrutizare, la ”ai bani, mănânci, n-ai bani, nu ți-e foame!”, jonglează zilnic cu ce să plătească, de unde să taie, la ce să renunțe mai întâi.

      Un elev provenit dintr-o astfel de familie poate avea cei mai buni și devotați profesori, poate fi foarte interesat de învățătură, și tot are șanse mai mici de reușită decât colegii din familiile mai înstărite. Sărăcia devine generațională, la fel cum bogăția începe să fie generațională și în România.

      Priviți din când în când la țări mai bogate decât a noastră, unde nu prea există sistem social de ajutor (la noi mai sunt crâmpeie), și cam ce se întâmplă acolo, deși – teoretic – au școli mai bune decât a noastră. RAR iese cineva din sărăcie doar cu ajutorul școlii, indiferent cât de inteligent/bine pregătit este. Iar noi spre acele țări ne uităm, că social-democrația nu are sens în țara asta, iar noilor capitaliști le miroase urât ideea. Asta, în ciuda faptului că luăm mereu contra-exemplu Finlanda sau țările nordice (însă nu aplicăm ce fac ele bine, mai degrabă împrumutăm, sau încercăm să împrumutăm, politici sociale de dincolo de Atlantic.)

    1. Ba da ,asa cum, in jud. Mehedinti, profesorii de la un liceu din care, in ultimii 5 ani nici un absolvent nu a luat bacul, in urma grevei, au primit, evident, marire de salariu.

      1. Da, nene, că la un liceu tehnologic unde ajung semi-analfabeții ai și mari speranțe că ajung să ia bacalaureatul! Acolo e luptă titanică să-i înveți să scrie, să citească și să socotească cum ar fi trebuit să deprindă în clasele primare, să-i aduci la școală (în MH e mare aportul unor etnii cu tradiție în nunțile între copii) și te bucuri că obține măcar un certificat că a absolvit 12 clase. Oricum altele sunt valorile pentru ei, niciodată educația.

        Dar sunt de vină profesorii de orice alte materii că nu sunt elevii în stare să treacă de o medie generală de 6 luată cu română, matematică și fizică/chimie/biologie, când ei de fapt sunt strungari, mecanici, frizeri sau ce-o mai exista – buni, culmea!

  12. Un raspuns care te lasa mut dar apreciez macar onestitatea. Dumnealui cred ca nu e secretar de stat in Min Educatiei, ca ar fi stiut raspunsul…😂 Probabil ca acelasi raspuns l ar fi dat si daca era intrebat de ce mamele minore iau 700 lei bursa lunar. Fetele trebuie sa invete, nu sa faca copii. Acelasi raspuns ar fi fost si de ce sunt discriminati elevii de a 9 a, singurii care nu iau bursa pe baza rezultatelor scolare din anul precedent. Nici de ce un elev care are 5.25 la EN ia bursa de merit si unul cu 9.42 nu ia. O tara care te vrea prost si usor de manipulat! Stimate domn, pareati a fi de incredere, ca stiti despre ce vorbiti si in interviul dat la inceputul lui sept despre burse, ca si elevii de a 9 a vor lua ca toti ceilalti, cum e corect…dar nu, doar pareati…

  13. “Un soi de competitie sanatoasa” este doar in capul habarnistei doamna doctor.

    In realitate, la nivelul notelor de 5 si 6 gandirea este altfel, logica este alta. “Competitia” la acest nivel inseamna de exemplu transfer intr-o clasa mai proasta ca sa iau bursa de merit.

    Masura inventat de politrucii de la minister o sa fac mai mult rau decat bine. Dar scopul lor nu e sa faca bine, ci sa dea o mita in speranta ca vor fi votati de ignoranti la anul.

    1. Din cate stim, Dna Deca nu a muncit nicio zi, cu atat mai putin in vreo scoala, asa ca nu are cum sa cunoasca realitate. Domnia sa doar a facut politica sub forma de “bla-bla” la diverse niveluri si nu e nici experta in educatie (si nici in altceva) asa ca …nu are cum sa inteleaga.
      De ce oare nu-si declina astfel de competente, in domenii care le sunt straine, toți acesti oameni care nu se pricep??

      Intrebarea e retorica, raspunsul cred ca-l stim toti: acesti habarnisti se complac, se simt chiar foarte bine, in functii caldute cu bani multi in buzunar!

  14. Ehe. La anul sa votăm si noi la fel. Cu cei fara sanse, cu cei de pe locurile din urmă, cum au votat si ei, cu cei de 6. Sa vada si ei cum e. Ce ziceți incompetentilor suna bine?!

    1. Poate ca ar fi binevenita o totala rasturnare pe scena politica. Să dispara partidele actuale de la putere, aliate in minciuni si habarnisme, sa dispara si neaparat extremistii (care, din pacate, urcă rapid in preferintele de vot tocmai din cauza habarnistilor mincinosi de la guvernare!).

  15. Ați dat încă o dată dovadă de ” apreciere” față de cei care învață în clase de top, care muncesc mult mai mult pentru o nota de 9 sau zece decât alții. Sunt cadru didactic și știu ce vorbesc. Păcat, vă bateți joc sau habar nu aveți de ceea ce face în minister.

    1. Nu poate sa spuna, deoarece toate deciziile la acel nivel se iau doar din ratiuni politicianiste si electorale, pt voturi si politicieni si NU pt bunastarea si avansarea Poporului, a oamenilor care muncesc cinstit si platesc taxe.

  16. Și după ce elevii vor intra ” într-o competiție sănătoasă”, vor vâna note ( unii dintre ei) , ne vom trezi la începutul următorului an școlar cu cine știe ce alte criterii de acordare a burselor ( de vreo trei ani se tot schimbă aceste criterii) .

  17. Bine ca nu stiti cum ati ajuns la asa ratiuni batjocuritoare, de permiteti sa fie pusi pe picior de egalitate elevi mediocri cu elevi munciti, care au renuntat la copilarie in favoarea unui sport sau care au invatat de nota 9 – 10 la toate materiile, dar stiti cand un copil de la ciclul primar are voie sa performeze. Va pricepeti si la asta DE MINUNE. Distrugeti tot.
    Sugerez sa premiati si elevi ce pica BAC-ul la mustata!

    1. Aceste sume modice pe care le primeau copiii noștri erau binevenite. Recunoastrerea unui an de munca – invatatura si rezultate bune! Pe cei de clasa a 9a chiar i-ati jignit cu regulile acestea noi. Dupa un an de stres, de munca, de emotii, nu mai este luata in considerare nicăieri media finala a clasei a 8a! Felicitări! Artizani desavarsiti ai mediocritatii! Pas cu pas, mai aproape de dezastru! Sper ca acum ca va ajungă banii pentru toate planurile marete pe care cu siguranță le aveți, de a distruge ce a mai rămas bun in sistem! Cum oare ajung atat de multe persoane nepotrivite in functii decizionale…Ce rușine!

      1. Acesti “artizani” ai demolarii si a ceea ce a mai ramas din invatamantul acestei tari vor crea un nou sistem de jnvatamant “dupa chipul si asemanarea” lor (cu plagiate si furturi intelectuale si nu numai, cu diplome contrafacute si concursuri trucate s.a.m.d)

    2. La aceste legi au contribuit absolventa de spiru (stiti voi cine) si profa de engleza (catedra rezervata in Craiova), care in acelasi timp este si sefa de sindicat, care in acelasi timp preda si la o scoala particulara in Bucuresti, care in acelasi timp preda si la Politehnica si care in acelasi timp este si presedinta aracipului…ce voiati sa rezulte, lucrare de premiul Nobel ?

  18. Pana la urma mediile nu mai au nici o relevanta. De ce se mai dau note. La ce sunt bune. Da-le frate diplome direct si gata cu scoala. Pai daca ala cu olimpiada ia cat un repetent, ce hal de competitie e asta.

    1. Ba mai mult, se poate ca unul care participa la olimpiada sa nu ia nimic dacă invata la o scoala particulara sau daca face parte dintr-o clasa cu alti olimpici (are media 9.30 si nu e între primii 30%). Acest din urma exemplu se poate intampla in liceu, cand elevul se concentreaza pe o singura materie si nu-l intereseaza sa traga de note la toate materiile.

    2. Fiica mea a terminat a VIII a cu media 9.63 ,iar la olimpiada națională a elevilor cu deficiențe de vedere s_a clasat pe locul II .
      Și uite că nu primește nici un fel de bursa ptr ca ați schimbat criteriile,numai cei cu locul I la olimpiada, care w trecuta la concurs, primesc bursă iar la cea de merit nu ,ptr ca nu e printre primii 30% cu medie de admitere. Vă bateți joc !

      1. RUSINOS!
        Pacat de copiii care muncesc si invata pe rupte si cu care ar trebui sa ne mandrim si pe care ar trebui sa-i incurajam si sa-i sustinem cu adevarat, nu doar prin vorbe goale si hartii (ca diplome)!

    3. sunt licee unde sa întrat cu medii de maxim 5(ION IONESCU DE LA BRAD LOC.BASTA JUD. NEAMT LANGA ROMAN).Dece nu procedați la clasa 9 ca la ceilalți????Un copil care la cls. 8 sa pregătit și a obținut o medie peste 9.5 nu ia bursa dar colegul lui care la durut la basca în tot gimnaziu și a luat o medie de aprox. 5 ia bursa pt.ca se încadrează în 30% la liceul mai sus menționat.RUSINE

      1. Aveti dreptate. Cei cu medii sub 9.50 nu ar trebui sa primeasca bursa de merit. Din punct de vedere pedagogic nu e corect. Nu se apuca nimeni de invatat de “bucurie” ca a fost remunerat (bursa). Din contra, intelege ca se poate si cu mai putin….ca na, asa e liceul, asa e colectivul……
        Bursa de merit nu e ….bursa sociala!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din statele care performează la testele PISA au mai multe ore de științe decât media OCDE – raport Education at a Glance 2023 / Ligia Deca: În noile planuri-cadru ar fi de dorit să găsim niște formule în care să creștem apetitul pentru știință și curiozitatea copiilor. Proiectul care vizează predarea fizicii în mod experimental ajută enorm pentru alegerile pe care elevii le fac mai târziu

Unele dintre țările membre OCDE care au înregistrat printre cele mai mari scoruri în cadrul PISA 2018, inclusiv Estonia, Finlanda sau Coreea de Sud, figurează cu un număr superior de…
Vezi articolul

Rectorul Universității de Științe Agricole din Cluj, Cornel Cătoi, reales pentru al treilea mandat, este vizat de o contestație la Ministerul Educației, dar după ce a fost confirmat în funcție

Alegerile de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, soldate la începutul lunii februarie cu realegerea în funcție a rectorului Cornel Cătoi, sunt vizate de o…
Vezi articolul

Greva profesorilor și PNRR au provocat o alocare bugetară de 4,3% din PIB pentru Educație pentru anul 2024, cea mai mare din ultimii cel puțin 20 de ani, dar cu 36 de miliarde de lei mai mică față de prevederile legii Deca-Iohannis

Ministerul Educației a publicat pe Facebook un anunț prin care susține că a crescut alocarea pentru Educație în bugetul pentru anul 2023 până la echivalentul a 4,3% din PIB. Proiectul…
Vezi articolul

Prin vacanța de 2 săptămâni “s-a urmărit, de fapt, reducerea costurilor cu salariile profesorilor, a cheltuielilor cu utilitățile unităților de învățământ și eliminarea obligativității acordării de zile libere plătite”, acuză Federația părinților

Toate argumentele invocate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a susține intrarea copiilor în vacanță au fost “demontate”, afirmă Federația Națională a Părinților (FNAP) într-o luare de poziție transmisă, marți,…
Vezi articolul

Elevii care termină gimnaziul și liceul trebuie să primească obligatoriu o recomandare consultativă de încadrare la liceu/universitate sau încadrare vocațională pe piața muncii, scrisă de diriginte sau consilierul școlar – propunere în Statutul Elevului 2024

Elevii care termină gimnaziul și liceul trebuie să primească obligatoriu o recomandare consultativă de încadrare “într-o formă de învățământ de nivel superior, emisă de profesorul consilier școlar și de profesorul…
Vezi articolul