Nu există diferențe semnificative în privința ratei infectărilor Covid-19 între școlile care păstrează distanță de 1 metru sau de 2 metri între elevi – studiu american

2.761 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
Între școlile unde se păstrează o distanță de doi metri între elevi și cele unde e suficientă distanța de un metru nu există diferențe semnificative din punct de vedere al ratei de cazuri Covid-19. La această concluzie – legată de una dintre principalele dispute privind siguranța predării la școală, în pandemie – a ajuns un studiu realizat în unitățile de învățământ din statul american Massachusetts, citat de Boston Globe.

Distanța între elevi, în clasă, a fost una dintre marile probleme pentru reluarea predării, în pandemie, menținerea unei distanțe cât mai mari ducând, în sistemele educaționale în care s-a putut, la înjumătățirea claselor și folosirea extinsă a sistemului hibrid. Discuția a existat, vara trecută, inclusiv în România, unde autoritățile au optat, în cele din urmă, să ceară o distanță de minim un metru, atât cât se poate. Acum, noul studiu sugerează că impactul distanței, când este vorba despre 1 metru sau mai mult, nu este semnificativ.

  • În România, cel mai recent, în Ordinul comun al ministrului Educației și al ministrului Sănătății din 4 februarie, e prevăzut că “sala de clasă va fi amenajată astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică de minimum 1 metru între elevi. Dacă configurația sălii de clasă (suprafață, mobilier etc.) nu permite distanțarea fizică de minimum 1 metru, atunci spațiul va fi organizat astfel încât să se asigure distanța maxim posibilă între elevi”.

Problema imposibilității de a asigura distanța între elevi a fost invocată, în ultimul an, și de cei care s-au opus predării față în față în pandemie.

Potrivit studiului citat de Boston Globe, respectarea strictă a unei distanțe de 2 metri, recomandată de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA, nu e necesară atât timp cât elevii poartă mască, iar în școli sunt aplicate alte măsuri de siguranță. 

Studiul, realizat în 251 de circumscripții școlare din Massachusetts începând din Septembrie anul trecut, a constatat că ratele de infectare cu noul coronavirus în rândul elevilor și personalului școlar erau similare în școli, indiferent de distanța păstrată între elevi.

Același studiu a confirmat și un aspect indicat de mai multe studii realizate în lume pe parcursul ultimului an, anume că rata de infectare în școli este mai scăzută decât cea medie înregistrată în respectivele localități, 

Studiul a fost publicat în revista de specialitate “Clinical Infectious Diseases” și poate fi consultat aici.

Photo 183526586 © Visoot UthairamDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Luni, 6 februarie, începe vacanța “mobilă” de o săptămână pentru elevii și copiii de grădiniță din județele Ilfov și Suceava / Vremea în țară va fi rece – prognoză de la Administrația Națională de Meteorologie

De luni, 6 februarie, până vineri, 10 februarie 2023, elevii și profesorii din județele Ilfov și Suceava sunt în vacanța aleasă de inspectoratele școlare județene. Pentru aceștia, modulul 3 din…
Vezi articolul

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, care să stea 4 ore pe zi la școală, cu ore de 30 de minute și restul clasei, prin rotație, face școală online – Recomandările pentru redeschiderea școlilor, de la Institutul pentru Sănătate Publică

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, elevii să stea maximum 4 ore pe zi la școală, iar fiecare oră de curs să dureze cel mult 30 de minute, în…
Vezi articolul

DOCUMENT „Activitățile didactice se poate suspenda” – Dezacord între subiect și predicat în proiectul legii privind starea de alertă, adoptat de Guvern, chiar în capitolul Educație

„Activitățile didactice (…) se poate suspenda în perioada stabilită” – cu acest dezacord între subiect și predicat începe capitolul Educație-Cercetare din proiectul de lege privind unele măsuri pentru prevenirea și…
Vezi articolul