”Nu! Cum să vreau segregare?” spune Ecaterina Andronescu, după ce a declarat că ar vrea să grupeze elevii cu dificultăţi de învăţare

1.342 de vizualizări
SURSA: Facebook.com
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că a vrut să spună cu totul altceva atunci când a declarat că se gândeşte să îi grupeze pe elevii cu nevoi speciale. Într-o declaraţie pentru Hotnews.ro, ministrul susţine că de fapt ar fi integrat în şcolile de masă, din şcolile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăţi de învăţare şi că nu ar vrea segregare ci doar să aloce mai mulţi profesori de sprijin.

Iată ce a declarat Ecaterina Andronescu pentru Hotnews.ro:

  • ”Nu! Cum să vreau segregare?? Eu am fost ministrul care pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin”.
Explicaţiile vin după o declaratie controversată făcută la Digi24:
  • „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat pentru Digi24 ministrul Ecaterina Andronescu.

Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane, arată respectivul act normativ.

Citeşte şi:

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Povestea profesoarei care a renunțat la universitate, pentru a-și crește copilul: Despre școala în Marea Britanie, învățarea a 2 limbi și cele mai bune resurse de învățare pentru copilul mic

A renunțat la cariera la catedră, la Universitatea din București, pentru a deveni profesorul copilului său. “Rolul meu este fundamental pentru ca fetița noastră să poată să gestioneze schimbările din…
Vezi articolul

Ministerul Educației nu mai are suficienți bani pentru plata salariilor profesorilor pe septembrie și pentru plata manualelor școlare, așa că a solicitat Guvernului aproape 470 de milioane de lei – document

În lipsa rectificării bugetare, mai multe ministere solicită Guvernului, prin memorandumuri aflate pe agenda ședinței de joi, 14 septembrie, bani mai mulți pentru diverse cheltuieli pe care le vor avea…
Vezi articolul

FOTO Sindicatele din Educație continuă protestele marți și miercuri. Marius Nistor, despre schimbarea la față a politicienilor: Au un discurs total diferit față de cel dinainte de intrarea la guvernare, atunci vorbeau de cele două tranșe, plus indexarea cu rata inflației, acum dintr-odată discutăm de jumătatea pătrimii

Reprezentanții profesorilor protestează și astăzi în fața Guvernului timp de trei ore. Mitingul a început la ora 13:00, la fel ca ieri, iar mâine cadrele didactice se întorc în stradă…
Vezi articolul

Principalul program de lucru Orizont Europa pentru 2021-2022, ce prevede finanțări de 14,7 miliarde euro pentru digital, combaterea schimbărilor climatice și refacerea economică, a fost adoptat de Comisia Europeană

Comisia Europeană a adoptat principalul programul de lucru al Orizont Europa, pentru perioada 2021-2022, ce descrie obiectivele și zonele de interes care vor primi, în total, finanțări de 14,7 miliarde…
Vezi articolul