”Nu! Cum să vreau segregare?” spune Ecaterina Andronescu, după ce a declarat că ar vrea să grupeze elevii cu dificultăţi de învăţare

1.340 de vizualizări
SURSA: Facebook.com
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că a vrut să spună cu totul altceva atunci când a declarat că se gândeşte să îi grupeze pe elevii cu nevoi speciale. Într-o declaraţie pentru Hotnews.ro, ministrul susţine că de fapt ar fi integrat în şcolile de masă, din şcolile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăţi de învăţare şi că nu ar vrea segregare ci doar să aloce mai mulţi profesori de sprijin.

Iată ce a declarat Ecaterina Andronescu pentru Hotnews.ro:

  • ”Nu! Cum să vreau segregare?? Eu am fost ministrul care pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin”.
Explicaţiile vin după o declaratie controversată făcută la Digi24:
  • „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat pentru Digi24 ministrul Ecaterina Andronescu.

Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane, arată respectivul act normativ.

Citeşte şi:

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directorii de învățământ să anunțe din timp dacă întregul personal va fi în grevă, spune președintele Federației Naționale a Părinților, Iulian Cristache, referitor la greva din Educație anunțată de cele trei mari federații

Președintele Federației Naționale a Părinților, Iulian Cristache, a transmis un mesaj directorilor de școli din țară, referitor la greva generală anunțată pentru data de 22 mai. “Fac un apel către…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

De ce apelăm la meditații? Antoaneta Firuța Tacea, directoarea departamentului de Științe ale Educației, Universitatea București: Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul de performanță de la Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare

De ce apelăm la meditații? „Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul acela de performanță pe care îl regăsim în Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare,…
Vezi articolul

Daniel David (UBB), întrebat despre acuzațiile de plagiat la adresa premierului: “Ce poate să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii” / “Oricând găsești o problemă de integritate academică”, “și dacă a fost în urmă cu 20 de ani trebuie să o corectezi”

“Ce poată să facă un rector este să vorbească nu despre o persoană anume, ci să vorbească corect despre principii, să le scoată în față”, afirmă, într-un interviu acordat Europa…
Vezi articolul