Profesorul de matematică Flavian Georgescu a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”, a spus cadrul didactic.
- Flavian Georgescu este coordonator al lotutului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, fost olimpic la rândul său.
„Eu acum vorbesc despre toți elevii din țară. Din punctul meu de vedere, sunt foarte multe ore de muncă pentru ei, și la școală, și acasă. Au la teme. Și teme repetitive: 30 de probleme de același tip, 30 de propoziții cu adjectiv, substantiv ș.a.m.d. Până când li se ia. La început, învață adjectivul, au înțeles, fac două propoziții ok, dar, după 30 de propoziții, li se ia.
Din punctul meu de vedere, nu timpul alocat e problema. Nu cât de mult învață, ci cum învață. Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi. Au nevoie de altceva”, a precizat profesorul.
„Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.