ANALIZĂ Noul an școlar: ministrul Cîmpeanu și guvernul susțin cu proptele de paie idealul școlii normale, fără niciun progres relevant pe fronturile vaccinării, testării Covid-19 sau al planului B – școala online

4.694 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și guvernul din care face parte pregătesc redeschiderea școlilor cu acțiuni minime sau inexistente în puncte esențiale. Iau măsuri standard de protecție epidemiologică, își asumă logica țărilor civilizate de a păstra școala deschisă cu orice preț, dar susțin cu improvizații redeschiderea, când vine vorba despre probleme “macro”: vaccinarea, testarea sau planul B pentru momentele în care școala ar fi obligată din nou să treacă online.

Autoritățile actuale apelează la multe vorbe și cvasi-măsuri ce ascund lipsa de acțiune de până acum, într-o manieră similară deschiderii precedentului an școlar. Dar, acum un an, criza epidemiologică era abia la început și informațiile despre ce trebuie făcut abia începeau să apară, strategiile despre salvarea educației se cârpeau pe parcurs, politicile asumate erau dictate de logica electorală a alegerilor locale și generale. Acum, cu doar trei săptămâni înaintea începerii școlii, cu o nouă versiune, Delta, a coronavirusului pregătită să risipească speranțele de intrare în normalitate, prin rata de infecție mult mai ridicată în rândul copiilor, autoritățile au mult mai multe informații, plus opțiunea vaccinării, comparativ cu sfârșitul verii 2020. Dar nu știu ce să facă cu toate acestea. Se păstrează și logica electorală, de data aceasta prin alegerile interne din partidul de guvernământ.

Cu doar trei săptămâni înainte să înceapă școala, într-o conferință de presă susținută vineri după discuțiile din guvern pe tema măsurilor pentru noul an școlar, ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, și cel al Educației, Sorin Cîmpeanu, au prezentat o serie de măsuri agreate în principiu și care, speră ei, vor fi în cele din urmă adoptate oficial. Ministrul Cîmpeanu a reluat informațiile și a oferit câteva precizări duminică seară, într-un interviu pentru Digi24.

Guvernul și-a asumat limpede acum (dar în principiu, rămâne de văzut ce va decide pe hârtie în cele din urmă) ceea ce toți experții în educație și toate organizațiile mondiale, de la OMS la UNICEF, insistă de un an că trebuie să fie prima regulă pentru educație: elevii nu trebuie să mai sufere pierderi precum cele produse de închiderea școlilor sau de școala făcută la distanță sub domnia improvizațiilor din primul an pandemic. 

Deci, a agreat guvernul, copiii vor face școală față în față în mai toate circumstanțele epidemiologice, vor trece online când nu se mai poate conform unei schițe de scenarii redusă radical, iar la școală elevii vor respecta măsurile despre care se știe clar că funcționează în prevenirea infecțiilor: mască, ventilarea spațiilor.

A făcut sau face guvernul ceva pentru ca această redeschidere să aibă loc în bune condiții? În țările vestice, pe care autoritățile române le iau ca referință, școala începe la fel, ba pe alocuri în condiții de relaxare considerabil mai mari comparativ cu România. Acolo, însă, decidenții se bazează pe rata vaccinării, pe resursele de testare și au un plan B.

Vaccinarea

Întrebat, vineri, pe ce se bazează guvernul când elimină multe dintre pragurile pentru scenarii, în cazul școlilor, ministrul Cîmpeanu a răspuns:

  • “Mă bazez pe faptul că există vaccin. Mă bazez pe faptul că în școli avem, după domeniul sănătății, cea mai numeroasă categorie socio-profesională vaccinată. Mă bazez, de asemenea, pe faptul că în școli s-au respectat mai riguros decât în cele mai multe alte medii regulile de protecție sanitară.”

Practic, ministrul spune că lucrurile vor merge bine pentru că speră el să meargă bine, deoarece există condițiile ca acest lucru să se întâmple. Or, există vaccin, dar guvernul se află în situația de a dona vaccin altor țări. Rata vaccinării cu cel puțin o doză e de doar 32,5%, ceea ce plasează România pe penultimul loc în Europa, depășind doar Bulgaria. Pe tot parcursul verii, guvernul nu a făcut practic nimic pentru a încuraja vaccinarea, e lângă unele măsuri marginale precum ziua liberă pentru vaccinați și o campanie publicitară în care, în pofida pierderilor de imagine suferite de PNL în ochii electoratului, premierul Florin Cîțu încerca să convingă lumea să se vaccineze folosind propria persoană ca exemplu.

  • Trebuie notat că ministrul Cîmpeanu pare, în acest moment, singurul ministru din guvern care mai face în mod activ campanie pro-vaccinare, cel puțin în mediul educațional, el insistând pe nevoia vaccinării în fiecare dintre desele interviuri și ieșiri publice din această perioadă. El a folosit chiar formule care să sugereze – în absența unor decizii – că, în cazul profresorilor, predarea la clasă ar urma să fie condiționată de vaccinare și testare. Mesajele sale nu se regăsesc, însă, decât în foarte mică măsură în ceea ce transmit ministrul Sănătății sau premierul.

În educație, ministrul Cîmpeanu oferă tot timpul argumentul că profesorii sunt a doua categorie socio-profesională, după medici, din punct de vedere al ratei vaccinării. Dar el folosește aceeași cifră – 60% – de trei luni. Iar pe 16 august spunea chiar că, în preuniversitar, chiar mai puțin de 60% s-au vaccinat: “În învățământul superior e mai sus de 60%, în preuniversitar puțin mai puțin”.

60% înseamnă puțin peste jumătate. Doi din cinci profesori sunt nevaccinați. Comparativ, în Franța – țară pe care în iarnă-primăvară ministrul Cîmpeanu o dădea adesea drept exemplu pentru atitudinea față de educație – în urmă cu o lună peste 80% dintre profesori erau vaccinați, în linie cu rata națională de vaccinare. În prezent, rata de vaccinare cu cel puțin o doză în Franța, la nivelul populației adulte, se apropie de 90%.

Și cum promovează vaccinarea în școli actualul guvern, ținând cont și de numărul foarte mic de elevi cu vârste de peste 12 ani care s-au vaccinat? Deși spune că dorește creșterea numărului de persoane vaccinate înainte de începerea anului școlar, ministrul Cîmpeanu anunță “avantaje” pentru vaccinați, fără a putea da vreun exemplu clar. În conferința de vineri, a vorbit despre opțiunea – fără decizie, pe moment – ca elevii vaccinați să poată veni la școală în continuare, atunci când clasa ar trebui să treacă online (modelul francez), dar nu a menționat niciun fel de modalitate de aplicare a acestui model “hibrid”, în condițiile în care aversiunea lui față de școala hibrid e cunoscută de la bun început.

Tot în conferința de vineri, ministrul a afirmat, despre profesorii care nu se vaccinează sau nu se testează la 3 zile atunci când situația o cere, că ar urma să se “odihnească puțin”, fără să ofere niciun fel de lămurire ce ar putea să însemne acest lucru, dincolo de faptul că sună a amenințare (a spus, însă, că nu ar fi demiși). El nu a putut oferi un răspuns clar nici în interviul de duminică seară, în care a zis doar că încă se analizează opțiunile legale.

În emisiunea de la Digi24, Cîmpeanu a mai vorbit despre formulare de acord cu vaccinarea elevilor, pe care părinții ar urma să le primească. Și în conferință – informație reluată duminică seară – ministrul a mai spus că în școli ar urma să fie numită o persoană care “să faciliteze întâlniri între părinți și reprezentanți ai DSP (…) în așa fel încât părinții să poată întreba pe cei care sunt în măsură să răspundă despre importanța și necesitatea vaccinării și, evident, despre eventuale riscuri”. Nu e limpede ce așteptări are ministrul cu privire la numărul părinților care vor să bată la ușa DSP ca să afle mai multe informații despre vaccin și cum ar urma să se desfășoare vaccinarea în școli, în ce condiții anume, mai ales că, duminică seară, el a atins din nou problema numărului foarte mic – sub 20% din total – al școlilor care au cabinete medicale și faptul că accesul la DSP e dificil din multe localități mici, izolate.

Testarea Covid-19

Deși argumentele statistice/științifice pentru o testare susținută și frecventă a elevilor în școli nu se susțin pe deplin, conform experților, testarea, cel puțin la apariția unor cazuri sau cu o anumită periodicitate continuă să fie considerată necesară pentru a asigura condiții bune de desfășurare a școlii în pandemie. În Berlin – metropolă din altă țară cu o rată ridicată a vaccinării – în primele trei săptămâni ale noului an școlar, luna aceasta, era de așteptat să fie făcute aproximativ 1 milion de teste săptămânal doar în școli.

În România, miniștrii au spus, vineri, că vor fi luate măsuri și din acest punct de vedere, invocând și în cazul testării posibilitatea ca DSP să sprijine testarea în școli. Au mai spus că, în principiu, vor fi testați, punctual, doar elevii din clasele în care apar cazuri. Cum ar urma să se întâmple acest lucru? Cu acordul părinților sau fără? De unde resursele medicale pentru a face testare adecvată, cea rapidă nefiind omologată? Astfel de chestiuni sunt “tehnice” și nu au fost încă decise, au aflat elevii și profesorii din declarațiile de vineri.

  • În primăvară, ministrul Cîmpeanu a fost un susținător înverșunat al extinderii testărilor în școli, dar înverșunarea s-a oprit abrupt, în aprilie. El spusese că “nu există capacitate în sistem” pentru testare cu teste recunoscute oficial și ceruse folosirea testelor neinvazive, care ar putea fi acceptate mai ușor și de către părinți, fără succes însă.

Mai recent, într-o discuție televizată cu Alexandru Rafila (PSD), care cerea testarea elevilor de două ori pe săptămână, ministrul Cîmpeanu nu mai vorbea despre capacitatea de sistem, ci doar despre lipsa acordului părinților.

Cu trei săptămâni înainte de începerea școlii, nu e clar care mai este nivelul problemelor de “capacitate în sistem”, care este disponibilitatea reală a personalului capabil să facă astfel de teste sau ce măsuri anume ia guvernul pentru a convinge părinții în legătură cu testarea elevilor.

Școala online

Întrebat, vineri, ce soluții a identificat pentru a face școala online mai prietenoasă, ministrul Sorin Cîmpeanu nu a răspuns la întrebare, ci a reluat discursul folosit în mai toate aparițiile sale publice, potrivit căruia școala online a dus la inechități și pierderi mari, în pofida avansurilor înregistrate.

În realitate, de când a venit ministru, Sorin Cîmpeanu nu a luat nicio decizie clară și radicală de îmbunătățire a condițiilor pentru școala online. Aceasta, în pofida faptului că șeful său, premierul Cîțu, menționează chiar în platforma sa de candidatură la șefia partidului că în educație “vom digitaliza întregul sistem și vom promova cursurile de tip școală online”.

Permanent, în locul unor acțiuni concrete pentru îmbunătățirea situației, ministrul a preferat să argumenteze împotriva școlii hibrid și școlii online, ajungând să o califice – cu termenii folosiți în iarnă, împotriva sa, de către PSD – drept “un dezastru”.

Cel mai notabil eșec, din acest punct de vedere, este, poate, cel al Bibliotecii școlare virtuale, care ar trebui să ofere conținutul esențial și referințe pentru buna desfășurare a școlii și care e prevăzută de 10 ani în Legea Educației. Fostul ministru Monica Anisie promisese că această platformă ar fi urmat să fie gata în septembrie 2020. Acum, aflăm că Biblioteca școlară virtuală nu va fi gata nici în acest an.

Peste mai puțin de o lună, școlile se vor deschide cu mască și ventilare în clasă. Restul sunt chestiuni “tehnice”. Iar în prima zi de școală, dacă tot e luna alegerilor din PNL, dacă dorința se va transforma în reglementare, copiii ar putea fi îngrămădiți din nou în careu, ca în vremurile “normale”, pentru ceremoniile de deschidere: să asculte discursul directorului, ale reprezentanților poliției, bisericii și neapărat ale cuiva de la Primărie. Nu mult, maxim o oră și jumătate. Și protejați de mască și de ventilarea naturală (spațiu exterior). Dacă părinții își fac griji – “vai, Doamne!”, cum spune ministrul – mai bine să se gândească la faptul că “nu ne facem griji pentru copii atunci când merg la festival, atunci când merg pe plaje supraaglomerate, atunci când merg în mall-uri supraaglomerate”.

Privind, la fel, retrospectiv, apare în egală măsură întrebarea: dacă în această toamnă, cu un virus care-i afectează mai mult pe copii, autoritățile permit reluarea școlii fără să fi asigurat condiții minimale, iar – așa cum se întâmplă în toate țările luate drept exemplu de România, dar care sprijină redeschiderea școlilor prin vaccinare masivă, testare, pregătire digitală – copiii vor merge la școală cu o structură de scenarii aproape inexistentă, cum explică aceste autorități rostul lockdown-urilor educaționale din ultimul an și jumătate? Mai ales pe cele din primăvară, sub ministrul-campion al vaccinării și al școlii față în față?

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


11 comments
  1. Ne-a luat Dumnezeu mințile? Sa ne expunem morții sigure, acestor valuri, copiii și tinerii pt ca cei care ar trebui legați de nebuni stau liberi? Demisia, guvernului și a acestei specii aberante, mutație covidioata numita întreaga clasa politica de orice culoare ar fi ea, cu ministrul (non) învățământului, oricine ar fi el, a fost sau va fi, (depolitizarea e o urgenta maxima)….! (partidele politice sunt o plaga!)
    E urgenta bineînțeles intrarea în online când vor creste cazurile, (părerea normala, după 1, nici un “hibrid” ci doar online, pt ca va fi foarte rău, infectari masive, au murit tineri, oameni de tot felul, sănătoși, etc, în toate lunile, și toamna, și iarna trecuta, și în primăvara au murit, chiar și când mai “scazusera” cazurile). Dosar penal pt zadarnicirea combaterii bolilor la toată aceasta sleahta penibila de politruci criminali de toate culorile pe care ii lasam sa înnebunească, pe pielea și riscul nostru, acești R pătrați penibili, din toate culorile, care unul vine altul pleacă, iar cei cu mintea întreaga și capabila nu se pot gestiona singuri și nu poți face nimic bun în tara asta din cauza existentei schizofrenicilor….
    Dacă nu se va trece în online, ieșit în strada, pt ca este crima cu premeditare, sa îți bați joc de copii și tineri, de toată lumea, când nu numai aceasta Delta, dar de fapt toate tulpinile au fost de natura sa omoare oameni, tineri, sportivi, sănătoși, etc. De la familii, mulți elevi au fost infectați, în valurile anterioare…. dar nu s-a raportat, vreți sa faceți genocid al populației tinere???? Masurile cu 6 la mie, menținerea ideii psihopate de școală fizica, sunt nu naziste, sau cu alte epitete caracterizabile, dar sunt genocidale la nivel global. Pt ce aceasta crima organizata? Cu politizarea, indiferent de culoare, “sistemul” este de o dementa inimaginabila. Incompetenții de orice fel, și tehnic, și leoazele, care oricum se tem de online și de munca serioasa, de introspecție, de studiu adevărat, propun suicidar, ca asa sunt idioții, școală fizica, pt ca să ne moara copiii și profesorii. Venitul fizic din februarie la școală, a însemnat doar ieșit afara pt destrăbălare și inconștiență, nu se învață nimic fizic, la școală, vin sa se zbenguie, sa scape de învățat, dacă nu dați educație acasă la copii, nu sunt alții obligați sa și-i expună pe ai lor, pt ca vor leoazele sa fumeze în toalete, sa se plimbe în pandemie pe mijloace de transport, pt ca nu au creier… Online ul înseamnă studiu serios individual și nu furat căciula. Și înseamnă protecție, e clar ca se impune online ul în pandemie, pe termen nelimitat, ori de câte ori este nevoie, când riscul creste. Nici nu ar trebui pusa problema, nu mai suntem în trecut, acum avem posibilități la distanta, dacă era pandemie în anii 70, 80, sau chiar mai târziu, când nu aveam internet și telefoane, și mijloace, am fi zis…. Am fi zis ca suntem victime, dar asa suntem sinucigași, și criminali. Nu mai aberați, lăsați plagiatul “sistemelor” altora, ne e rușine de voi, cu delirul asupra a ceea ce e în Franța, ca vreți sa copiați Franța, ca nici francezii nu sunt mulțumiți de realitatea lor, mințiți cu nerușinare. În februarie, când ați deschis scolile, în Anglia, era online toată ziua, Olanda, la fel, Germania, aproape peste tot! Și lumea nu dorea sa riste fizic, cu copiii în scoli, nu mai mințiți, cu nerușinare, ca nici în vest, cu toate condițiile, nu au rămas fizic, ci s-a impus online ul în proporție mare, și e corect! E incredibil cât sunt de disperați și inconștienți cei care nu vor sa auda decat de lene, si “caterinca” fizica, în pandemie, când alții mor… Nu vreți competenta, online, asa e ca va simțiți niște nulități și descoperiți, în online? Așa-i? Ce ascundeți? De drept la viata, nu de “dreptul” la infectare, și de datorie, de conștiința…ați auzit? De frica de Dumnezeu?
    Trebuie sa ne opunem acestei dictaturi globale, acestei imbecilizari în masa, care în toate tarile, prin politicieni corupți, în marea majoritate, și bolnavi, ia votul și apoi te înghit precum crocodilii, ne arunca în romane Orwelliene…. Clasa politica peste tot, nu mai răspunde, își bate joc, și nu e normal ca cetățeanul sa își predea libertatea, sa renunțe la demnitate, este ireal! Și în vest, sunt anomalii foarte mari, din cauza globalizării, din multe cauze, problema grava e ca nu se mai poate ca aceasta oligarhie a raului și a nebuniei sa fie lăsată sa ne extermine, aceste nulități care nu au făcut nimic, altii au murit și au contribuit, le-au cladit fundamentele, totul, dar aceste generații destrăbălate, monstruoase, pline de lașitate și mocirla, și analfabete, nu mai sunt ce am putea numi “omenire”, rasa umana! Numai Orwell putea anticipa, și descrie, aceasta pandemie în care ne aruncam frenetic, sa ne tot infectam, sa tot murim! Copiii calailor și calaii, credeți ca nu pot da și ei “ortul popii” , ei pot doar sa sape groapa altora?

  2. Este normal să primești de la școală informare că trebuie să mă dotez cu materiale de curățenie și să merg să fac igienizare și curățenie pentru nu are cine? Nu sunt singurul părinte al școlii care a primit această invitație. Vorbesc de școală din urban, ditamai orașul. Păi nu ziceau politicienii că sunt pregătite școlile. Anul școlar trecut am dat 200 de lei la școală pentru dezinfectanți în condițiile în care copii au făcut ore în mare parte online. În condițiile date ar trebui să se gândească de 10 ori înainte de a chema copii la școală.

  3. In țările civilizate(pe care se face Campeanu ca le imita), elevii sunt dusi la școală si inapoi acasa de autobuze școlare.
    La noi elevii sunt aruncați in mijloacele aglomerate de transport in comun, unde se contamineaza.

  4. Amenințările si dubla măsură ( 6 la mie doar pt. scoli) nu schimbă situația reală.
    In tot acest timp nu s-a făcut nimic. Din luna mai incidența a tot scăzut.

    Au avut o fereastră de 4 luni in care să se pună la punct proceduri clare, exhaustive si variante de lucru cu toate scenariile.

    Ministerul ( ministrul oricum pare doar că repeta o placă si atât) trebuia să gândească politici publice pt aceste vremuri după experiența a 18 luni de pandemie.

    Soluția lor?
    Dublarea pragului cu 100% respectiv la 6 la mie pt școli.
    Cele 1,4 milioane de teste există încă in școli dar ministrul vrea să trimită profesorii la coadă la DSP.

    Noaptea minții. Vă imaginați un județ cu incidența de 3 la mie in care vreo 300 de profesori stau zilnic la coadă la DSP???

    Vaccinarea prezentată ca soluție ,,minune” are o rată de ,, protecție sigură” în mediul real de 70 – 80%.
    Asta înseamnă că din 5 milioane de vaccinati, 1 milion nu au deloc anticorpi. A se vedea Israel care amână începerea școlii cu 1 lună.
    ,, Vaccinații sunt prezentați ca un ideal de protecție, deși in mod evident 1/5 dintre ei sunt exact că ceilalți”
    ,, In plus, dacă cei vaccinați nu poartă mască transmit la fel virusul”

    Deși au toate datele cei din ministerul Educației pregătesc din nou un ordin de ministru lansat cu doar 10 zile înainte de începerea anului școlar in care vor prevedea restricții, fără soluții, care accentuează segregarea, stigmatizarea, dezbinarea, frica, adversitatea, revolta, conflictul între părinți, elevi, profesori, directori, inspectori, personal auxiliar.

    Dacă adăugăm si faptul ca semestrul 1 va fi compromis managerial de concursul pt directori, dezastrul va fi total.

    De ce toate acestea?
    1. Poate pt. a uita că nici anul acesta manualele nu vor ajunge la timp.
    2. Pt. că sunt in continuare mii de scoli fără aviz sanitar si autorizatie ISU.
    3. Pt că nici acum scolile din mediul rural nu au toate toalete adecvate.
    4. Pt. a uita că anul acesta ministerul Educației nu primeste niciun euro din PNRR
    5. Pt că psihologii promiși cu miile nu există.
    6. Pt că nu au existat angajari de pesonal medical in scoli( nici macar in urban)

  5. Situatia școlilor înainte de inceperea noului an școlar este gravă:
    1. Dotarea cu mijloace suplimentare IT si cu platforme educaționale este neuniformă și insuficientă;
    2. Majoritatea profesorilor nu au urmat cursuri speciale de predare si evaluare online, nu detin mijloace IT standardizate și performante pentru o școală online eficientă și sigură;
    3. Foarte mulți elevi detin drept mijloc unic pentru școala online un telefon mobil. Cu acesta facem păcăleală online, nu școală online;
    4. Profesorii sunt dezamăgiti după un an și jumatate de eforturi, prin resurse proprii, pentru a sustine continuarea școlii. Cresterile salariale ce trebuiau să vină în urmă cu un an se amană pe termen nedeterminat! În plus, nu le sunt oferite mijloace pentru școala online, dar li se cere să o realizeze!
    5. Scolile nu au spații și profesori pentru clasele cu efective diminuate la standardul normal de 25 de elevi. Este doar o vrajeală ca acestea vor fi efectivele peste tot. 35-40 de elevi în clasă asigura o ditamai distanțarea, nu?
    6. Amenințările nu mobilizează, ci antagonizează! Referitor la ce li tot transmite profesorilor nevaccinați!
    7. Copii nu pot fi siliti să se vaccineze și nu pot fi discriminati prin participarea diferită la școală datorită nevaccinarii! Oare de ce în Germania nu se impune o vaccinare a tuturor elevilor?

    1. Copiii, articol hotarat cu 3 de “i”. Emite pareri dupa ce inveti sa scrii. Eu, invatatorul, te-am invatat sa scrii cu 3 de “i”. Daca tu esti semi-analfabeta si mai si emiti pareri, din care, unele antivacciniste, mai bine taci.

      1. Ai stat stramb, in pozitie de Yupi, pana sa emiti cugetarea ortografica? Ai o atitudine de postac/postaca de partid, care isi apara sefii cu coltii, sa nu isi piarda sinecura!
        E nasol sa faci comentarii la comanda! Imi pare rau, dar voi continua sa scriu despre mizeriile din sistem, nu faci decat sa ma intarati!

        1. Parinte, esti sanatos din toate punctele de vedere? Sunt un simplu cititor, nu am fost in viata mea simpatizant sau membru in vreun partid, iar tu nu scrii gresit gramatical. Trebuia sa te las in prostia ta daca nu accepti cand grasesti. Nu ma jigni, nu ma ironiza, nu ai niciun drept. Eu doar te-am atentionat ca ai o greseala gramaticala si te-am rugat sa nu mai emiti pareri antivacciniste neintemeiate.

  6. Tampeanu este cel mai neperformant ministru al educației de care am avut parte până acum. Un mincinos care nu a realizat nimic bun de când se chinuie în funcția asta și trebuia demis cu multe luni in urmă. De cate ori a ieșit cu o declarație (și nu-s puține), în practică lucrurile s-au aranjat exact pe dos. Asta poate înseamna fie că-l faultează ceilalți talibani din guvern, fie că vorbește fără rost, doar să se afle în treabă, neavând capacitatea intelectuală necesară conducerii unui minister. În ambele situații trebuia demis, să se întoarcă la agronomie să-i tampeasca doar pe studenți…
    Noi am vrea să fie Cîțu ministru al educației, că se pricepe așa bine la toate și am văzut că are și doctorat în America 😂

  7. Planul e asa:
    – ridicam pragul, tot mai sus – asta au facut si pana acum,
    – reducem restrictiile – masca nu e obligatorie in scolile speciale si in aer liber,
    – facem teste putine, nu secventiem, dureaza si costa bani, nu avem oameni,
    – manipulam politic tot ce se poate manipula, de la definirea contactilor, a pragurilor, pana la carantina

    In Germania de exemplu lucrurile sunt putin diferite:
    – prezenta fizica la scoala nu mai depinde in nici un fel de incidenta,
    – testerea se face de doua ori pe saptamana (PCR, alte teste),
    – masuri de protectie: masca, aerisire, testare, oferte pentru vaccinare,
    – masca numai in interior, la sport doar daca nu se poate mentine distanta,

    – de adaugat ca STIKO (comisia independenta politic) de la instititutul Robert Koch recomanda, din august, pe baza noilor informatii, vaccinarea tuturor copiilor mai mari de 12 ani; pana in august recomandau vaccinarea doar a copiilor vulnerabili,
    – in Germania 22,5% din copii sunt vaccinati (12-17 ani)
    – populatia este vaccinata complet in proportie de 50% (Saxonia) – 69% (Bremen)
    – in Renania de Nord Westfalia 95% dintre profesori sunt vaccinati cu cel putin o doza, 79% cu doua doze, copii in proportie de 8% (iulie 2021)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar două universități românești au și strategii distincte de dezvoltare durabilă, și măsuri de verificare că strategiile nu rămân doar pe hârtie / Două din cinci universități nu au măsuri de reducere a consumului de hârtie, prin digitalizare – analiză realizată de Alianța organizațiilor studențești

Doar patru universități românești au raportat strategii distincte pentru dezvoltare durabilă și tot patru spun că elaborează rapoarte pentru a vedea cum sunt respectate măsurile asumate, arată o „Analiză privind…
Vezi articolul

VIDEO Yuval Noah Harari, despre efectele războiului din Ucraina: E o situație de înarmare care poate scăpa de sub control / Banii care ar trebui să fie alocați pentru educație, pentru lupta împotriva schimbărilor climatice, acești bani se vor duce la tancuri, rachete, la finanțarea războaielor

După 1945, omenirea a trăit o epocă de pace la nivel global, cu câteva conflicte locale, dar reușind să evite până acum declanșarea unui nou război teritorial ca în trecut,…
Vezi articolul

DOCUMENT Registru Matricol Unic în care sunt înregistrați toți studenții din România a funcționat fără politici antivirus, fără proceduri de recuperare în caz de dezastru și fără strategie IT – raport al Curții de Conturi / Asemenea politici au început să fie elaborate abia în timpul auditului Curții

Registrul Matricol Unic al Universităților din România, în care sunt înregistrați toți studenții și care „ar trebui să asigure un control riguros al diplomelor din învățământul universitar”, până când va…
Vezi articolul