Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

979 de vizualizări
Foto © Svershinsky | Dreamstime.com
Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor pentru livrarea competențelor digitale: toate acestea sunt prevăzute într-o nouă strategie lansată în Irlanda, pentru întărirea nivelului de alfabetizare a copiilor în domenii-cheie.
  • Irlanda, una dintre țările europene cu cele mai bune rezultate la PISA, testele internaționale ce evaluează competențele-cheie ale elevilor, a lansat această strategie cu scopul de a susține formarea competențelor în ceea ce privește limba și comunicarea, matematica și folosirea instrumentelor digitale.

Strategia, inițiată în 2023 și actualizată în mai a.c., acoperă un deceniu – 2024-2033 – dar o mare parte dintre acțiuni sunt grupate în prima parte a acestui interval, potrivit unui plan de acțiune pentru perioada 2024-2028 (acest plan poate fi consultat integral aici). Cele mai multe dintre aceste acțiuni fie sunt o continuare a unor măsuri deja lansate, fie sunt prevăzute să fie lansate în perioada imediat următoare (termen scurt și mediu).

Strategia își propune să acționeze pe mai multe paliere – de la părinți și comunitatea locală, la programe educaționale și formarea inițială a profesorilor.

Printre acțiunile practice pe care le propune: 
  • Programe de formare a părinților în materie de siguranță online și alte competențe digitale destinate părinților, așa încât aceștia să-i sprijine pe copii în folosirea instrumentelor online.
  • Sprijin pentru părinți pentru a-i ajuta pe copii să se adapteze mai ușor la mediul școlar
  • Ghid pentru școli pentru a comunica în limbaj cât mai simplu cu părinții
  • Pachete de cărți pentru copiii de 4-6 ani care încep școala, împreună materiale pentru părinți pentru a susține tranziția copiilor în mediul școlar. Pachetul poate include povești care să le prezinte copiilor concepte matematice. Fiecare copil cu vârste de până la 4 ani va primi o carte de povești, împreună cu materiale care să le explice părinților valoarea lecturii împreună cu cei mici.
  • Pentru profesori și formatori – programe care să încurajeze învățarea bazată pe colaborare, programe pentru susținerea formării inițiale a profesorilor în ceea ce privește limba și comunicarea, domeniile STEM și cel al artelor.
  • Programe de formare a profesorilor pentru a-i ajuta pe elevi să își consolideze competențele de învățare digitală, anume de a accesa, explora, administra, înțelege, integra, comunica, evalua, crea și disemina informații, în siguranță, cu ajutorul tehnologiilor digitale.

Potrivit unei prezentări făcute recent în rețeaua europeană Eurydice, strategia include peste 100 de acțiuni, dintre care multe folosesc elementele cele mai bune din strategia aplicată până acum pentru întărirea competențelor-cheie ale copiilor.

Acestea sunt grupate în 5 zone de intervenție, sau „piloni”:

  1. Sprijin pentru părinți și comunități pentru susținerea competențelor tinerilor în limbă și comunicare, matematică și alfabetizare digitală
  2. Sprijinirea practicilor profesionale pentru cadrele didactice aflate la începutul carierei
  3. Sprijinirea performanțelor de predare și îngrijire pentru educația timpurie
  4. Îmbunătățirea experienței elevilor prin acțiuni ce vizează curriculumul, practicile pedagogice, evaluarea
  5. Sprijinirea copiilor care provin din medii diverse pentru a-și atinge potențialul.

Irlanda s-a numărat printre primele țări europene în cadrul evaluărilor PISA 2022, la toate cele trei probe, astfel:

  • Matematică – locul 4 în Europa (492 puncte, după Estonia, Elveția, Olanda)
  • Citire – locul 1 în Europa (516 punte)
  • Științe – locul 3 în Europa (504 puncte, după Estonia și Finlanda)

Foto © Svershinsky | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Mircea Miclea: Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani. Ce nu au putut cosmetiza este diferența mult prea mare dintre mediul rural și mediul urban. Copiii din rural au obținut de 3 ori mai multe medii sub 5 decât cei din urban

Rezultatele obținute de elevi la Evaluarea Națională 2022, cu un procent al mediilor peste 5 care a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în…
Vezi articolul

Trei exemple de platforme de informații și monitorizare în educație date Ministerului Educației de către experții OCDE, organizație critică la adresa felului în care România evaluează rezultatele învățării: sistemele folosite în Danemarca, Estonia, Țara Galilor

Sistemele de baze de date puse în aplicare în trei națiuni europene – Danemarca, Estonia și Țara Galilor – sunt date drept exemplu pentru felul ușor cum pot fi utilizate…
Vezi articolul

Jocurile de noroc au fost „încercate” de aproape un sfert dintre liceeni cu vârste de până la 18 ani, iar 1 din 8 a avut prima interacțiune cu acestea înaintea vârstei de 14 ani – Raport: Intervențiile de prevenție trebuie gândite pentru vârste mai mici de 18 ani, ideal din gimnaziu

Jocurile de noroc, la care, teoretic, legea interzice accesul minorilor, atrag un număr foarte mare de elevi, începând chiar de la vârste mai mici de 14 ani,  iar ele „nu…
Vezi articolul

Analiză Salvați Copiii: Masă caldă pentru toți copiii, extinderea programului „Școală după școală”, servicii de sănătate mintală integrate în sistemul școlar și depolitizarea reală a educației – probleme urgente ale educației, neincluse în raportul QX al ministrului Daniel David

Organizația Salvați Copiii semnalează o serie de probleme care nu se regăsesc în raportul QX privind starea educației, precum extinderea națională a programelor de tip „Școală după Școală”, transportul școlar garantat…
Vezi articolul