Nouă posturi de lector la universități din străinătate pentru profesori de limba și literatura română, scoase la concurs de Institutul Limbii Române

4.318 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Institutul Limbii Române anunță lansarea unor noi concursuri pentru ocuparea posturilor de lector de limba română la universități din străinătate, începând cu anul universitar 2023/2024, potrivit anunțului de pe pagina Institutului.

Posturile de lector de limba română sunt la:

  1. Universitatea York, Toronto, Canada, poziția 1
  2. Universitatea „V. Brusov” din Erevan, Republica Armenia, poziția 12
  3. Universitatea de Limbi Străine din Baku, Republica Azerbaijan, poziția 14
  4. Universitatea Tehnologică din Limassol, Republica Cipru, poziția 20
  5. Universitatea Delhi, Republica India, poziția 32
  6. Universitatea de Stat din Comrat, Republica Moldova, poziția 42
  7. Universitatea din Novi Sad, Republica Serbia, poziția 48
  8. Institutul Pontifical Oriental, Sfântul Scaun, poziția 55
  9. Universitatea Columbia, New York, Statele Unite ale Americii, poziția 57

Redăm detaliile despre ocuparea posturilor din anunțul de concurs:

Descrierea posturilor:

Postul de lector de limba română presupune promovarea limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei românești prin: activităţi didactice (curs, seminar, laborator, consultații, examene, elaborarea de materiale didactice, traduceri etc.), de cercetare ştiinţifică (participări/organizări de manifestări științifice, îndrumarea și coordonarea studenților etc.), precum și prin organizarea și participarea la alte activităţi profesionale și culturale în comunitatea academică.

Candidații trebuie să îndeplinească toate cerințele generale și specifice ale postului pentru care candidează. 

Cerințe generale: 

Candidaţii trebuie să fie cadre didactice, titulare într-o instituţie/ unitate de învăţământ românească acreditată sau autorizată, cu o vechime la catedră de minimum 2 ani. 

Cerințe specifice:

Poziția 1 Universitatea York, Toronto, Canada

  • doctorat în științe filologice (temă de cercetare din domeniul limbii române sau al lingvisticii) 
  • cunoașterea limbii engleze (min. C1)
  • cunoașterea limbii franceze (min.C1)
  • cunoștințe detehnologia informației

Poziția 12 Universitatea „V. Brusov” din Erevan, Republica Armenia

  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)
  • cunoașterea limbii armene sau a altei limbi de circulație internațională (min. B1)
  • cunoștințe de operare PC

Poziția 14 Universitatea de Limbi Străine din Baku, Republica Azerbaijan 

  • licență în filologie, specializarea română
  • doctorat în științe filologice
  • experiență în predarea limbii române ca limbă străină
  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)
  • constituie avantaj experiența în managementul proiectelor 

Poziția 20 Universitatea Tehnologică din Limassol, Republica Cipru

  • cunoașterea limbii engleze (min. B2) 
  • masterat în filologie sau științele educației 
  • constituie avantaj cunoaștințe de limba greacă

Poziția 32 Universitatea Delhi, Republica India 

  • licență în filologie ( specializarea română) 
  • experiență în predarea limbii române 
  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)

 Poziția 42 Universitatea de Stat din Comrat, Republica Moldova 

  • doctorat în științe filologice 
  • cadru didactic universitar (conferențiar sau profesor) 

Poziția 48 Universitatea din Novi Sad, Republica Serbia

  • licență în filologie
  • experiență în predarea limbii române
  • experiență în domeniul traducerilor
  • constituie avantaj masterat sau doctorat în științe filologice constituie avantaj
  • cunoașterea limbii sârbe (min. A2)
  • constituie avantaj cunoașterea limbii engleze (min. B1)

Poziția 55 Institutul Pontifical Oriental, Sfântul Scaun 

  • Licență în filologie (specializarea limba română) 
  • Experiență în predarea limbii române

Poziția 57 Universitatea Columbia, New York, Statele Unite ale Americii

  • doctorat în științe filologice (temă de cercetare din domeniul limbii române, al lingvisticii sau al predării unei limbi străine)
  • experiență în predarea literaturii române
  • cunoașterea limbii engleze (min. C1)
  • experiență solidă în predarea limbii române ca limbă străină
  • cunoștințe de tehnologia informației și predare la distanță
  • constituie avantaj predarea limbii române ca limbă străină pentru vorbitorii de limbă
  • engleză constituie avantaj familiaritatea sau experiența în universități americane

Salariul de încadrare: suma echivalentă salariului corespunzător postului deţinut la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular şi plata unei indemnizaţii în valută, conform dispoziţiilor legale în vigoare.

Calendarul concursului


Proba I – Evaluarea dosarelor de concurs
a. depunerea dosarelor în format tipărit şi electronic (CD sau DVD, sau stick), la sediul Institutului Limbii Române, direct sau prin intermediul serviciilor poștale sau de curierat – data limită: 08.09.2023, ora 12.00

  • evaluare dosare și afișare rezultate: 11.09.2023
  • depunerea contestațiilor: 12.09.2023
  • afișarea rezultatelor după contestații: 13.09.2023

Proba a II-a- Interviu

  • susținerea interviului: 19.09.2023
  • afișarea rezultatelor: 19.09.2023
  • depunerea contestațiilor 20.09.2023

Afișarea rezultatelor finale: 21.09.2023

Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale de concurs.

Concursul se consideră finalizat după desemnarea de către universitate, dintre candidații admiși, a lectorului. Afişarea rezultatelor: www.ilr.ro.

Lista documentelor din dosarul de concurs:

În conformitate cu prevederile art.7 din anexa nr. 1 a Ordinului nr.5076/2014, candidatul întocmeşte un dosar, în format tipărit şi pe suport electronic (CD, DVD etc.), care conţine:

a) opis al documentelor cuprinse în dosar, semnat de către candidat;
b) cererea de înscriere la concurs, semnată de candidat, conform anexei nr. 1;
c) copie a documentului de identitate;
d) copie a certificatului de căsătorie sau alt document care face dovada schimbării numelui, dacă este cazul;
e) adeverinţă medicală cu menţiunea “apt pentru muncă”;
f) adeverinţă privind statutul de titular al candidatului într-o instituţie/unitate de învăţământ acreditată sau autorizată şi privind vechimea în învăţământ;

g) copii ale diplomelor care atestă studiile candidatului: licenţă, master, doctorat, postdoctorat; în cazul în care diplomele de studii au fost obţinute în străinătate, vor fi însoţite de documente privind recunoaşterea sau echivalarea acestora în România;

h) adeverinţă privind calitatea de doctorand, dacă este cazul;
i) adeverinţă privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul universitar; 

j) copie a documentului privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul preuniversitar;
k) curriculum vitae în format european, în limba română, precum şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
l) lista lucrărilor de specialitate;
m) lista evenimentelor ştiinţifice, proiectelor de cercetare etc. la care a participat candidatul;
n) certificat de competenţă lingvistică pentru o limbă străină sau un document echivalent;
o) proiect de activitate didactică pentru un ciclu complet de studii de 3 ani, precum şi un rezumat al acestuia – în limba română, precum şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
p) două recomandări în limba română, cu traducere în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, din care cel puţin una să fie din partea unui reprezentant al instituţiei/unităţii de învăţământ în care candidatul este titular;

q) alte documente conform cerinţelor particulare postului de lector pentru care candidează.

DOCUMENT Cerere de înscriere la concurs

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu

Profesorii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov, vor ca orele lor de curs să fie experiențe de învățare relevante și practice pentru elevii lor. Aceștia, la…
Vezi articolul

Concurs de selecție pentru doi profesori români la Școala Europeană de la Bruxelles, anunță Ministerul Educației. Posturile sunt de Fizică-Chimie și Biologie – Științe integrate, iar salariile de câteva mii de euro – înscrierile se încheie marți, 12 iulie

Ministerul Educației organizează concurs pentru ocuparea a două posturi la Școala Europeană de la Bruxelles. Candidații se pot înscrie până pe 12 iulie 2022, prin depunerea dosarelor la registratura ministerului…
Vezi articolul

Sindicatele din educație “Spiru Haret” și părinții cer desființarea Consiliului pentru finanțarea învățământului: este puternic politizat

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ și Federația Asociațiilor de Părinți cer desființarea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP). “Acest organism este unul puternic politizat, iar deciziile luate nu…
Vezi articolul

Material susținut de Fundația Orange

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională 2025, disponibile gratuit pe Platforma Digitaliada. Profesorul Alin Danciu: Când un elev nu știe să răspundă la o întrebare, poate trece la următoarea, ca la examen

Profesorii și elevii au acces gratuit la teste de antrenament la Matematică și Limba și literatura română pentru Evaluarea Națională 2025 și lecții digitale interactive, pe Platforma Digitaliada. „Dacă un…
Vezi articolul

Recomandări pentru “turnurile de fildeș”: Micro-creditele să devină instrumente centrale pentru universități, dacă vor să se adapteze la tendințele europene și să ofere flexibilitate studenților – experți ai Universității din București

Micro-creditele ar trebui să devină puncte centrale pentru “macro-politici educaționale”, dacă universitățile românești doresc să țină pasul cu tendințele europene, afirmă un grup de experți ai Universității din București într-o…
Vezi articolul