Nouă posturi de lector la universități din străinătate pentru profesori de limba și literatura română, scoase la concurs de Institutul Limbii Române

4.304 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Institutul Limbii Române anunță lansarea unor noi concursuri pentru ocuparea posturilor de lector de limba română la universități din străinătate, începând cu anul universitar 2023/2024, potrivit anunțului de pe pagina Institutului.

Posturile de lector de limba română sunt la:

  1. Universitatea York, Toronto, Canada, poziția 1
  2. Universitatea „V. Brusov” din Erevan, Republica Armenia, poziția 12
  3. Universitatea de Limbi Străine din Baku, Republica Azerbaijan, poziția 14
  4. Universitatea Tehnologică din Limassol, Republica Cipru, poziția 20
  5. Universitatea Delhi, Republica India, poziția 32
  6. Universitatea de Stat din Comrat, Republica Moldova, poziția 42
  7. Universitatea din Novi Sad, Republica Serbia, poziția 48
  8. Institutul Pontifical Oriental, Sfântul Scaun, poziția 55
  9. Universitatea Columbia, New York, Statele Unite ale Americii, poziția 57

Redăm detaliile despre ocuparea posturilor din anunțul de concurs:

Descrierea posturilor:

Postul de lector de limba română presupune promovarea limbii, literaturii, culturii şi civilizaţiei românești prin: activităţi didactice (curs, seminar, laborator, consultații, examene, elaborarea de materiale didactice, traduceri etc.), de cercetare ştiinţifică (participări/organizări de manifestări științifice, îndrumarea și coordonarea studenților etc.), precum și prin organizarea și participarea la alte activităţi profesionale și culturale în comunitatea academică.

Candidații trebuie să îndeplinească toate cerințele generale și specifice ale postului pentru care candidează. 

Cerințe generale: 

Candidaţii trebuie să fie cadre didactice, titulare într-o instituţie/ unitate de învăţământ românească acreditată sau autorizată, cu o vechime la catedră de minimum 2 ani. 

Cerințe specifice:

Poziția 1 Universitatea York, Toronto, Canada

  • doctorat în științe filologice (temă de cercetare din domeniul limbii române sau al lingvisticii) 
  • cunoașterea limbii engleze (min. C1)
  • cunoașterea limbii franceze (min.C1)
  • cunoștințe detehnologia informației

Poziția 12 Universitatea „V. Brusov” din Erevan, Republica Armenia

  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)
  • cunoașterea limbii armene sau a altei limbi de circulație internațională (min. B1)
  • cunoștințe de operare PC

Poziția 14 Universitatea de Limbi Străine din Baku, Republica Azerbaijan 

  • licență în filologie, specializarea română
  • doctorat în științe filologice
  • experiență în predarea limbii române ca limbă străină
  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)
  • constituie avantaj experiența în managementul proiectelor 

Poziția 20 Universitatea Tehnologică din Limassol, Republica Cipru

  • cunoașterea limbii engleze (min. B2) 
  • masterat în filologie sau științele educației 
  • constituie avantaj cunoaștințe de limba greacă

Poziția 32 Universitatea Delhi, Republica India 

  • licență în filologie ( specializarea română) 
  • experiență în predarea limbii române 
  • cunoașterea limbii engleze (min. B2)

 Poziția 42 Universitatea de Stat din Comrat, Republica Moldova 

  • doctorat în științe filologice 
  • cadru didactic universitar (conferențiar sau profesor) 

Poziția 48 Universitatea din Novi Sad, Republica Serbia

  • licență în filologie
  • experiență în predarea limbii române
  • experiență în domeniul traducerilor
  • constituie avantaj masterat sau doctorat în științe filologice constituie avantaj
  • cunoașterea limbii sârbe (min. A2)
  • constituie avantaj cunoașterea limbii engleze (min. B1)

Poziția 55 Institutul Pontifical Oriental, Sfântul Scaun 

  • Licență în filologie (specializarea limba română) 
  • Experiență în predarea limbii române

Poziția 57 Universitatea Columbia, New York, Statele Unite ale Americii

  • doctorat în științe filologice (temă de cercetare din domeniul limbii române, al lingvisticii sau al predării unei limbi străine)
  • experiență în predarea literaturii române
  • cunoașterea limbii engleze (min. C1)
  • experiență solidă în predarea limbii române ca limbă străină
  • cunoștințe de tehnologia informației și predare la distanță
  • constituie avantaj predarea limbii române ca limbă străină pentru vorbitorii de limbă
  • engleză constituie avantaj familiaritatea sau experiența în universități americane

Salariul de încadrare: suma echivalentă salariului corespunzător postului deţinut la instituţia/unitatea de învăţământ unde este titular şi plata unei indemnizaţii în valută, conform dispoziţiilor legale în vigoare.

Calendarul concursului


Proba I – Evaluarea dosarelor de concurs
a. depunerea dosarelor în format tipărit şi electronic (CD sau DVD, sau stick), la sediul Institutului Limbii Române, direct sau prin intermediul serviciilor poștale sau de curierat – data limită: 08.09.2023, ora 12.00

  • evaluare dosare și afișare rezultate: 11.09.2023
  • depunerea contestațiilor: 12.09.2023
  • afișarea rezultatelor după contestații: 13.09.2023

Proba a II-a- Interviu

  • susținerea interviului: 19.09.2023
  • afișarea rezultatelor: 19.09.2023
  • depunerea contestațiilor 20.09.2023

Afișarea rezultatelor finale: 21.09.2023

Contestaţiile pot fi depuse exclusiv pentru nerespectarea procedurilor legale de concurs.

Concursul se consideră finalizat după desemnarea de către universitate, dintre candidații admiși, a lectorului. Afişarea rezultatelor: www.ilr.ro.

Lista documentelor din dosarul de concurs:

În conformitate cu prevederile art.7 din anexa nr. 1 a Ordinului nr.5076/2014, candidatul întocmeşte un dosar, în format tipărit şi pe suport electronic (CD, DVD etc.), care conţine:

a) opis al documentelor cuprinse în dosar, semnat de către candidat;
b) cererea de înscriere la concurs, semnată de candidat, conform anexei nr. 1;
c) copie a documentului de identitate;
d) copie a certificatului de căsătorie sau alt document care face dovada schimbării numelui, dacă este cazul;
e) adeverinţă medicală cu menţiunea “apt pentru muncă”;
f) adeverinţă privind statutul de titular al candidatului într-o instituţie/unitate de învăţământ acreditată sau autorizată şi privind vechimea în învăţământ;

g) copii ale diplomelor care atestă studiile candidatului: licenţă, master, doctorat, postdoctorat; în cazul în care diplomele de studii au fost obţinute în străinătate, vor fi însoţite de documente privind recunoaşterea sau echivalarea acestora în România;

h) adeverinţă privind calitatea de doctorand, dacă este cazul;
i) adeverinţă privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul universitar; 

j) copie a documentului privind gradul didactic, pentru candidaţii proveniţi din învăţământul preuniversitar;
k) curriculum vitae în format european, în limba română, precum şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
l) lista lucrărilor de specialitate;
m) lista evenimentelor ştiinţifice, proiectelor de cercetare etc. la care a participat candidatul;
n) certificat de competenţă lingvistică pentru o limbă străină sau un document echivalent;
o) proiect de activitate didactică pentru un ciclu complet de studii de 3 ani, precum şi un rezumat al acestuia – în limba română, precum şi în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică;
p) două recomandări în limba română, cu traducere în limba engleză sau în limba ţării pentru care se aplică, din care cel puţin una să fie din partea unui reprezentant al instituţiei/unităţii de învăţământ în care candidatul este titular;

q) alte documente conform cerinţelor particulare postului de lector pentru care candidează.

DOCUMENT Cerere de înscriere la concurs

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Examen studiu pregatire test scoala clasa / Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Curtea de Conturi a cerut Ministerului Educației decuplarea brutală a universităților de activitatea de cercetare, reducerea standardelor minimale pentru profesori, finanțarea excelenței în funcție de activitatea didactică. Recomandările emise în 2019 sunt verificate acum de auditorii Curții – SURSE

Curtea de Conturi a recomandat Ministerului Educației, în 2019, să transforme universitățile în instituții aproape exclusiv de predare, printr-o decuplare brutală a acestora de activitatea de cercetare, iar acum verifică…
Vezi articolul

Regulile pentru concursul de directori de școală vor fi modificate față de varianta inițială, anunță ministrul Cîmpeanu: Propunerile vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs pentru mai multe poziții și contestarea ambelor probe

Propunerile de modificare a proiectului de metodologiei pentru concursul național de directori și directori adjuncți de școli vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs…
Vezi articolul

BREAKING Rectori până la moarte. Proiectul noii Legi a educației prevede că fiecare universitate își stabilește numărul maxim de mandate pentru un rector, dar precizează în mod absurd că nu poate avea totuși “un număr nelimitat de mandate”

Dispare din legea educației limitarea clară a numărului de mandate pe care o persoană le poate ocupa ca rector al unei universități, în forma proiectului pus în dezbatere de ministrul…
Vezi articolul

În octombrie vor primi primele de carieră didactică și profesionale doar angajații din învățământ din anul școlar 2023-2024 – surse / Până în data de 30 septembrie a fiecărui an, inspectoratele școlare trebuie să trimită listele cu numele beneficiarilor, conform ordinului de ministru publicat în Monitorul Oficial

În octombrie 2024 vor primi primele de carieră didactică și cele profesionale doar angajații din sistemul de învățământ care au activat în anul școlar 2023-2024, potrivit surselor Edupedu.ro. Școlile trebuie…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca lansează o platformă de job-uri pentru studenţi – Student Job Market, care folosește un algoritm de inteligență artificială pentru a potrivi ofertele angajatorilor cu profilurile studenților

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) lansează o platformă de joburi pentru studenți – UBB FSEGA Student Job Market, prin intermediul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, care folosește un…
Vezi articolul