Nou record mondial în Portugalia. Aproape 1.700 de elevi, cu vârste de la 12 la 67 de ani, prezenți la cea mai mare lecție de programare

182 de vizualizări
Foto: Instituto Superior Técnico/ Facebook.com
Aproape 1.700 de elevi cu vârste cuprinse între 12 şi 67 de ani s-au reunit sâmbătă la Institutul Superior Tehnic (IST) din cadrul Universităţii din Lisabona şi au stabilit un nou record mondial Guinness pentru cea mai mare lecţie de programare pe computer ce a fost organizată vreodată într-un singur loc, informează Reuters, potrivit Agerpres.

Precedentul record fusese stabilit de 724 de participanţi în cadrul unui eveniment desfăşurat în Dallas, un oraş din Statele Unite, pe 31 octombrie 2016.

„Totalul final a fost calculat în funcţie de numărul de persoane prezente şi s-au înregistrat 1.668 de participanţi”, a declarat Paulina Sapinska, care lucrează ca arbitru pentru Guinness World Records.     

Organizatorii au încercat să atragă o atenţie mai mare la nivel internaţional asupra Portugaliei, care este văzută ca un centru în creştere pentru tehnologia informaţiei, şi să popularizeze în general informatica.               

Directorul IST, Rogerio Colaco, a declarat că, în prezent, alfabetizarea informatică este la fel ca abilitatea de a citi şi de a scrie din urmă cu 100 de ani, adăugând că acest lucru înseamnă că „toată lumea trebuie să ştie câte ceva despre informatică, despre programare, pentru a trăi în lumea actuală”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Rectorii vor putea fi veșnic la șefia universităților, după ce numărul limitat de mandate a fost eliminat printr-un amendament votat de Senat în calitate de cameră decizională

Rectorii ar putea să-și păstreze mandatul pe viață, potrivit unor modificări aduse Legii Educației și aprobate astăzi de Senat în calitate de for decisiv. Mai exact, un amendament propus de…
Vezi articolul

În școlile din rural, unde elevii sunt mai puțini, se poate vorbi despre predarea la școală. Autoritățile trebuie să înceapă acum dezbateri, așa încât școlile să devină mai autonome – George Roman, Salvați Copiii

“Școala online nu a fost școală, depindea foarte mult de părinți. Dintre cele trei scenarii, ținând cont și de evoluția pandemiei (1000 de cazuri ieri), singurul scenariu care se prefigurează…
Vezi articolul