Notele finale a cel puțin 4 elevi din București au fost modificate, pe șest, fără nicio explicație publică, de către Ministerul Educației, după vizualizarea lucrărilor. Trei în creștere, una în scădere / Instituția încalcă propria legislație care prevede că nota finală „nu mai poate fi modificată”

47.351 de vizualizări
Foto: © Bignai | Dreamstime.com
Mediile de admitere la liceu 2024 a patru elevi din București au fost modificate fără nicio explicație de către Ministerul Educației. Trei dintre ei au medii de admitere mai mari, față de mediile finale de la Evaluarea Națională, fii nd modificate după perioada de vizualizare a lucrărilor. Cazurile au fost semnalate de către un cititor Edupedu.ro pe adresa redacției. De exemplu, în cazul unui elev care a făcut contestație la proba de limba română, nota i-a fost crescută de la 8.35 la 8.45, însă pe site-ul de admitere elevul are nota 9.30 la Limba Română. Astfel ca a ajuns de la 8.67, media Evaluare Națională 8.67, la o medie de admitere de 9.10.

Pe ce bază a modificat Ministerul notele și mediile elevilor? Exista o procedură care să permită modificarea notelor finale? 

Cum se calculează noua notă după contestație, potrivit ordinului de ministru privind organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale pentru anul școlar 2023-2024:

Articolul 11 – „(1) În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică având două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

(2) În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note. După eliminarea celor două note/valori extreme, nota finală se calculează ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală și este înregistrată în catalogul evaluării naționale.

(3) În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, lucrarea este reevaluată de alți doi profesori evaluatori. Reevaluarea se face respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de-a doua comisie de contestații este nota finală obținută de candidat.

(4) Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.”

Cei trei elevi au apărut cu media de admitere mărită și note modificate, după ce a trecut perioada de contestații, iar notele obținute după contestație ar fi trebuit să fie cele finale. 

Notele au fost modificate după de au putut fi vizualizate lucrările, deși în procedura de vizualizare a pucrărilor disponibilă pentru toți participanții, se precizează clar că nu se mai poate cere nicio intervenție asupra lucrării și nici reevaluarea acesteia. Cu toate acestea, Ministerul Educației face pe șest următoarele modificări în platforma de evaluare, pentru următoarele coduri de candidat:

Cod – B9992853 – Școala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu” București

Nota limba română – 8.35

Contestatie limba română – 8.45 – nota finală

Nota română – 9.30

Nota matematica – 8.90

Media Evaluare Națională – 8.67

Nota română – 9.30 – notă schimbată pe șest de Ministerul Educației

Nota matematică – 8.90

Media de admitere  – 9.10

Cod – B10980104 – Școala Gimnazială „Alexandru Costescu” București

Nota limba romana  – 9.40

Contestatie limba romana – 9.30

Nota matematica – 7.90

Contestatie matematica – 8.05 – nota finală

Media Evaluarea Națională – 8.67

Media de admitere  – 9.20

Nota română – 9.30

Nota matematică – 9.10 – nota schimbată pe șest de Ministerul Educației

Cod B9656717 – Școala Gimnazială Nr 189 București

Nota limba romana  – 8.40

Contestatie limba romana – 8.35

Nota matematica – 5.20

Contestatie matematica – 5.05 – nota finală

Media Evaluare Nationala – 6.70

Media de admitere  – 7.70

Nota romana 8.35

Nota matematică  7.05 – nota modificată pe șest de Ministerul Educației

Cod B11198139 – Școala Gimnazială Nr. 179

Nota română – 9.85 – nota nu a fost contestată

Nota matematică – 9.00 – nota nu a fost contestată

Media Evaluare Națională – 9.42

Media la admitere 8,90

Nota română – 8.80 – modificată pe șest de Ministerul Educației

Nota matematica – 9.00

În mod paradoxal, elevul căruia într-un final i s-a scazut media de admitere nici nu a depus contestație.

În comunicatul dat de Ministerul Educației după anunțarea rezultatelor de la contestații, instituția precizează că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.

Dar nu este vorba despre cazurile de mai sus, unde note finale, definitive, așa cum sunt ele definite de ordinul de ministru pentru organizarea Evaluării Naționale, au fost modificate fără nicio explicație publică și fără să existe o procedură sau o bază legală pentru schimbarea lor, lucru care pune în discuție integritatea întregului proces gestionat de Ministerul Educației.

În acest context, Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației răspuns la toate aceste întrebări, cu explicații pentru fiecare caz în parte. Următoarele lucruri trebuie lămurile public de instituție:

Dacă sunt posibile modificări de note și doar 4 au fost identificate în București, câte sunt în țară?

Cine sunt beneficiarii acestor modificări, majoritatea fiind creșteri de note?

Cine a aprobat aceste creșteri/scăderi de note și în baza cărui act normativ?

Dacă se poate modifica nota după vizualizarea lucrărilor, de ce procedura aceasta este disponibilă doar pentru unii și nu pentru toți elevii?

Foto: © Bignai | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


23 comments
  1. A doua școală din articol este scrisă greșit. Ați scris “Școala Gimnazială “Alexandru Odobescu”” dar este vorba de ȘCOALA GIMNAZIALĂ “ALEXANDRU COSTESCU ” din sectorul 1!!!!

  2. Codului de candidat ar trebui automat sa i se atasaze lucrarile scanate, e oribil ca tu , parinte, sa fi obligat sa crezi in corectitudinea sistemului, sa “nu se mai poata schimba nimic” dupa vizualizarea lucrarilor care de altfel e mult ingreunata, un intreg sector e programat la o singura scoala pt vizualizare in conditiile in care ele sunt scanate de scoala copilului.
    Cum sa contesti lucrarea fara a o vedea, bazandu-te doar pe spusele unui copil?! Totul pentru a descuraja transparenta iar acum se vede ca exista si motive ascunse. Rusionos si intrigant, mi-as dori ca acei corectori sa si raspunda in fata legii nu doar sa se ascunda dupa niste copii sau dupa niste reguli imbecile

  3. cel mai probabil au fost subiectele multiplicate prost la xerox.
    este o problema despre care nu se vorbește, dar cred ca mulți au patit-o.
    decât sa explodeze în media si recunoască ca nu pot organiza aceasta evaluare, au rezolvat pe șest.
    măgăriile mari s-au făcut cu CES și cu intrat pe listele de romi la greu…

  4. Draga redactie, mergeti mai departe cu situatia in cauza? Puteti insita pentru puncte de vedere de la Ministerul Educatiei?
    Puteti sesiza si Parchetul General cu un e-mail simplu cu continutul acestui articol.
    De acolo se impune auto sesizarea, daca nu se merge pe sesizare in numele unei persoane fizice sau juridice.
    Acesti corupti si incompetenti din ministerul educatiei (cu litere mici intentionat) merita anchetati pt tot ce s-a intamplat la evaluarea nationala, macar pt cazurile de acum, daca nu si pentru cele din trecut.
    Sunt deja destule situatii documentate jurnalistic, este momentul sa curga si consecintele.
    E plin de aroganti si autosufcienti in inspectorate si minister, ce ziceti sa nu ii mai lasam in pace, sa continuam cu sesizari pertinente si legale pana se face ceva?
    Au distrus si distrug educatia reala, copiii, viitorul. Pana cand?

  5. anonimizarea rezultatelor încurajează aceasta practica. atunci când notele erau cu nume și prenume , oamenii se știau unde sânt , era mult mai vizibile rezultatele. acum se poate orice. un număr e doar un număr .

  6. Incredibil!
    Apare o știre despre un ordinar care-și abuzează sexual elevii, ordinar aflat într-o funcție importantă în Ministerul Educației, nicio televiziune nu dezbate acest subiect, niciun punct de vedere din partea ministrului, purtatorului de cuvânt!
    Suspiciuni de fraudă la evaluarea națională, tăcere!

  7. Rusine!!!!
    Imi doresc sa apara in presa si sa fie cercetati toti cei implicati in aceste ilegalitati. DNA ul sa se sesizeze din oficiu.
    Nu e normal ca legea, asa stramba cum e- sa admiti din momentul depunerii contestatiei ca accepti si o nota mai mica, altfel nu ti se considera contestatia (o anomalie juridica- contest ceva ce mi se pare o nedreptate, pentru ca apoi sa accept o nota mai mica, alta nedreptate, in conditiile in care acest pas este final…) , iar alti magari sa faca nereguli crase pe bani grei, iar notiunea de corectitudine sa nu mai aiba micio valoare pentru copii.
    RUSINE!!!
    Madam ministresa si cu toata echipa sa isi dea demisia,, si-au batut joc de invatamantul si educatia din aceasta tara, fac tot felul de experimente pe copii si nu numai…
    RUSINE, dar zicala este valabila: Pestele de la cap se impute: asa conducere, politicieni, asa trepadusi si functionari cu capul plecat, fara verticalitate…..

  8. Anonimizarea în examene naționale pe bani publici este ilogica. Transparenta ar trebui sa fie obligatorie!

  9. Ce cretinisme… Ei dau reglementări, ei le încalcă… De ce??! De ce se permite așa ceva??? Nimeni nu i sancționează??? Așa și cu legile, ei le dau, ei nu le respecta…. Rușine ME

  10. Câtă ticăloșie și corupție,nici nu ne putem imagina cât de putred este totul ,până când și până unde se poate ajunge.Sigur nu o sa se întâmple nimic,așa cum nu se mai aude nimic de Universitatea de arhitectura.Astia fac totul numai sa le fie lor și aghiotanților lor bine.Comunistii erau mici în comparație cu hoții din zilele noastre,care pot schimba tot numai în avantajul lor și a familiilor lor.

  11. Ca sa nu mai vorbim si despre cautarile pe Google dupa Tic si Ciresarii in noaptea de dinaintea probei de Ro. Se poate vedea pe Google Trends, cu statistici pe judete. Niste magari!

  12. Sa raspunda penal din Ministerul Educatiei pentru astfel de erori! O bataie de joc aceasta evaluare! Sa nu recunosti ca poti avea erori materiale si sa te prevalezi ca nota e finala… doar pt unii, iar pt altii se poate schimba… DNA sa vina sa va ia!

    1. Buna ziua,

      Cunosc unul dintre cazuri si motivul schimbarii a fost atribuirea lucrarii unui alt elev pe numele celui pentru care s-a schimbat nota. S-a facut o eroare cand au fost introduse in sistem codurile si numele, astfel ca un elev a primit nota pe lucrarea altuia. Aceasta eroare a putut fi observata doar dupa viziualizarea lucrarii. Profesorii care corecteaza, minim 4 persoane, nu vad numele de pe lucrare, asa ca nu pot sesiza problema.

      Vedeti problema similara la admiterea de la Arhitectura.
      https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/scandal-urias-la-admiterea-de-la-universitatea-de-arhitectura-din-bucuresti-notele-a-sute-de-candidati-au-fost-incurcate-2870409?_gl=1*bue52b*_ga*d1FzN0VjQy12T0c5UHRXRDFlMVVFR3lheXlLNno1X2lJcU1ISmRaZUhsd3gyV3JDSWJYS3VEZHJnOUlncm15bw..

  13. Abuzuri nelimitate la evaluarea nationala, asa cum se vede si in presa, asa cum am auzit sau vazut si personal.
    Cazurile prezentate in acest articol merita supuse atentiei si cercetarii penale.
    La fel ca si cele care, in urma contestatiilor, au obtinut punctaj imens ca diferenta in plus.
    Sau diversele cazuri de alocari pe locuri speciale – pt romi, spre exemplu – or fi toti in regula?
    Sau situatiile in care au aparut subiectele in presa inca din primele minute de examen, oare de cand le erau recitate unor diversi copii de smecheri la clasele de examen?
    Sau situatiile in care le erau indicate raspunsurile?
    Sau scoli care livreaza medii superbe la evaluare, vezi scolile de “top” din Bucursti, iar la licee ajung cu note de 3 si 4 la primele teste date la clasa a IX-a… E voodoo?
    Se apuca cineva sa ancheteze toata mizeria asta din asa-zisa educatie?

  14. Felicitări pentru demers!
    Nu renunțați!
    Aflați numele evaluatorilor, șefului de comisie, inspectorului de specialitate!
    Faceți-le publice!

  15. Politicienii rușinii vor să distrugă toate examenele naționale, începând de la evaluarea națională și bacalaureat, până la titularizare. Cum? Prin generalizarea fraudei, vezi scurgerea subiectelor înaintea probelor, prin modelarea subiectelor după bunul plac al ministrului, prin avalanșa de critici incoerente (ba că se susțin examene la prea puține discipline, ba că ar fi mai utile probele interdisciplinare, ba că bucătării nu ar avea nevoie de română și matematică, ba că ierarhiile nu ar mai conta etc.), prin înmulțirea incidentelor în timpul probelor, în gestionarea bazelor de date etc. De ce? Pentru a le ascunde eșecul. Minciuna domnește în minister, minciuna domnește în inspectorate, minciuna domnește în școli, trebuie distrus orice instrument prin care această minciună poate fi dată în vileag. Precum justiția, precum presa, și școala trebuie să producă împliniri politice absolute.

  16. Cereți-le o lămurire. Veți primi în 30 de zile un mesaj scris de IonGPT care nu va transmite nicio informație. Între timp, elevii respectivi au ajuns la ce liceu au dorit, ocupând locurile altora care aveau inițial medii mai mari și doreau aceleași locuri.

    O românească făcută de șmecherii din minister – care, ca să nu vă mai cramponați de tâmpenii – NU sunt profesori, sunt politicieni!

    1. Nu cumva s-au înlocuit lucrările? Programul e făcut și pentru smecheri. Multe măgarii se fac in Romania. Cât e tariful pt un punct mărit? Posturile se dau pe bani. 20000 Euro a ajuns un post de asistenta în spitale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre examenul de Bacalaureat din 2025: Probele scrise au loc mai devreme și ca o soluție care să permită încadrarea în termen a elevilor care se înscriu la facultate în țară sau în străinătate

Probele scrise ale examenelor se desfășoară mai devreme, pentru a ține cont de temperaturile extreme din timpul verii, iar pentru Bacalaureat este și „o soluție funcțională care să permită încadrarea…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu, vicepreședintele Comisiei Internaționale de Testare: Am putea argumenta că Subiectele grilă sunt în favoarea candidaților și o să aducă note mai mari

Testele grilă la Bacalaureat și Evaluarea Națională pun în mișcare procese de gândire axate mai degrabă pe recunoaștere, decât pe reproducere, a explicat pentru Edupedu.ro psihologul Dragoș Iliescu. “Nu trebuie…
Vezi articolul

Cîmpeanu: 1.332 de elevi nu au fost repartizați în prima etapă / În 2022 nu vor fi schimbări în metodologia de admitere la liceu. Cîmpeanu, pe 9 iulie: Examenul de admitere în liceu s-ar putea întâmpla din toamna anului în care va trece o nouă Lege a Educației. O formă coerentă am putea avea din toamna acestui an

În total, 1.332 de elevi nu au reuşit să fie repartizaţi în prima etapă, a declarat astăzi ministrul Sorin Cîmpeanu la B1 TV. Acesta a mai spus că primele schimbări…
Vezi articolul

Peste o treime dintre profesorii de educație socială ar aprecia conducători nedemocratici – procent „îngrijorător”, chiar dacă este mai mic decât în cazul altor profesori sau al populației – studiu despre Educația civică în România

Ponderea profesorilor de educație socială care susțin alternative nedemocratice este mai mică decât cea înregistrată în cazul celorlalți profesori și decât în populația generală, dar, chiar și așa, mai bine…
Vezi articolul