Note la clasele a III-a și a IV-a și descriptori de însușire a competențelor până în clasa a II-a – propunerea legislativă a fost depusă în Parlament de Pop

4.719 vizualizări
Note pentru elevii de clasa a III-a și a IV-a, în loc de calificative, și descriptori de performanță până în clasa a II-a – este propunerea legislativă depusă în Parlament săptămâna aceasta de Liviu Pop, a anunțat senatorul social-democrat. Este vorba despre inițiativa legislativă anunțată în exclusivitate de Edupedu.ro, prin care fostul ministru al Educației urmărește să modifice notarea în sistemul de învățământ. De precizat că Pop, un cunoscut adversar al Ecaterinei Andronescu, vine cu acest proiect de modificare a legii educației în contextul în care ministrul a anunțat în repetate rânduri că vrea o nouă lege a educației și a pus toate școlile din țară să dezbată un “viziunea pe educație” pe care aceasta a lansat-o public.

Documentul a fost scris de social-democrați, după ce Inspectoratul Școlar Cluj-Napoca a cerut Ministerului Educației să schimbe notarea în școli, potrivit surselor Edupedu.ro.

Senatorul PSD Liviu Marian Pop a anunțat astăzi: “Am depus săptămâna aceasta, la Biroul Permanent al Camerei Deputaților, Propunerea legislativă de modificare a articolului 71 din Legea educației nationale nr. 1/2011, Camera Deputaților fiind prima cameră sesizată”.

DOCUMENT Proiectul de lege depus săptămâna aceasta de Liviu Pop, care vizează modificarea sistemului de notare:

Cum arată în prezent art. 71 din legea educației, pe care Liviu Pop vrea să îl modifice:
  • Art 71. alin (3) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin calificative, în învățământul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, în învățământul secundar și în învățământul terțiar nonuniversitar, sau prin punctaje, în mod similar testelor internaționale.

În prezent, la clasa pregătitoare nu se acordă nici calificative, nici note; elevii din clasele I – a IV-a primesc calificative. Scoaterea calificativelor din clasele primare, prin înlocuirea lor cu „aprecierea nivelului atins” în primele trei clase, după care înlocuirea calificativelor cu note în clasele a III-a și a IV-a este una dintre cele mai importante modificări din sistemul de notare. Nu este încă clar pe ce anume este fundamentată această propunere.

Reamintim că Inspectoratul Școlar Județean Cluj i-a propus Ecaterinei Andronescu să renunțe la calificative, în învățământul primar, a anunțat pentru Edupedu.ro inspectorul Anicuța Todea. “Noi am solicitat acum, la Minister, eliminarea calificativelor. Calificativele au fost o pricină de sminteală pentru mulți”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul pentru învățământ primar din Cluj.

Photo by Miguel Á. Padriñán from Pexels

Citește și:

 


1 comment
  1. Până în 1998 erau note (și… trimestre) peste tot în școală.
    8 clase erau obligatorii, Capacitate nu exista (în schimb erau admiteri riguroase și la liceu, și la facultate), și nici vorbă de clasa pregătitoare.
    Trei grupe la grădiniță (pentru cine mergea, că nu se impunea prin lege), apoi direct clasa întâi cu abecedarul.

    Și facultatea avea mai mulți ani (cursă lungă), fără nevoia de masterate, că nici Bologna nu se făcuse.

    Știa lumea o treabă precisă cu școala.

    Până acuma… s-au tot făcut schimbări la înfățișarea învățământului românesc. Ar urma totul obligatoriu de la grădiniță până în pragul Bacalaureatului. Copiii noștri (dacă îi facem) cine știe ce vor mai vedea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România trebuie să își depășească condiția de “analfabet funcțional”, scrisoare deschisă a 14 organizații, în marja debutului aderării la OCDE, care cer renunțarea la orice intenție de a modifica ARACIP

„Dacă Guvernul României va aproba noua Hotărâre de Guvern privind organizarea ARACIP în forma promovată de Ministerul Educației (și care a avut ca termen de avizare 25 ianuarie 2022), executivul…
Vezi articolul

Goana după adeverințe a profesorilor, întețită de România Educată. „Contribuția” profesorilor la activitățile extrașcolare este luată în considerare la evaluarea periodică și pentru acordarea gradațiilor de merit, prevede proiectul Legii Deca

„Contribuția” profesorilor la activitățile de educație extrașcolară este recunoscută prin luarea în considerare în cadrul evaluărilor periodice și pentru acordarea gradațiilor de merit, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar, în varianta…
Vezi articolul

Șerban Iosifescu, expert în educație și fost președinte al agenției care acreditează școlile, critică sistemul de formare a profesorilor și de intrare în învățământ: Persoane cu puțină experiență în școli sau fără pot deveni profesori de profesori. La medici, profesorii lor sunt cei mai buni medici și continuă să practice

Fostul președinte al Agenției române de Asigurare a calității în școli – ARACIP, Șerban Iosifescu, trage un semnal de alarmă despre calitatea slabă a candidaților care vor să devină profesori…
Vezi articolul

Cât de importantă este supravegherea timpurie a dentiției copiilor și de ce sunt importanți „dinții de lapte”. Medicul rezident Antinia Simion: Pedodonția, ramura stomatologiei care câștigă tot mai mult teren

Problemele de dentiție ale copiilor tind să devină tot mai importante pentru părinți, indiferent că este vorba despre „dinții de lapte” sau despre dantură permanentă. În Uniunea Europeană, rata medie…
Vezi articolul

Percheziții la Universitatea Titu Maiorescu din București/ Polițiștii anchetează vânzarea ilegală a unor apartamente din căminele instituției de învățământ/ Se ridică documente și de la Primăria Capitalei, Primăria Sectorului 4 și OCPI (surse)

14 mandate de percheziție domiciliară sunt puse în aplicare miercuri dimineață de polițiștii Direcției de Investigare a Criminalității Economice la o unitate de învățământ superior privat, la sediile/punctele de lucru…
Vezi articolul