Notarea elevilor în 1940 – Inspectoratul către un liceu: Notarea nu este un scop și nici un mijloc de tortură

39.324 de vizualizări
Un document din 1940 al Arhivelor Naționale Alba arată ce le cerea profesorilor Ministerul Educației de la acea vreme, referitor la notarea elevilor. Mesajul era transmis, ca și acum, prin inspectoratele școlare. Vezi fotografia actului trimis de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia.

Avem onoare a Vă face cunoscut, că Onor. Minister cu ordinul Nr. 48.910/1940, pune în vedere corpului didacticnotarea elevilor este un mijloc de constatare a științei și a muncii lor, nu un scop și nici un mijloc de tortură”, se arată în prima partea a actului.

Profesorii trebuie să fie de o severitate blândă față de elevi – ca atitudine generală, iar la notare trebuie să fie drepți. Pedagogic este să încurajeze pe copii, nu să descurajeze orice sforțare conștiincioasă a lor prin notări pripite și uneori excesiv de aspre.“, încheie nota.

Fișa de arhivă este datată 7 aprilie 1940, ca fiind trimisă de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia; pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru și ștampila inspectoratului, precum și ștampila liceului numit la acea vreme Liceul Mihai Viteazul Alba-Iulia.

Fotografia documentului a fost publicată de către Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale, pe pagina de Facebook a instituției, cu următorul mesaj: “Precizări privind notarea elevilor, 1940. Fond: Liceul “Mihai Viteazul” Alba Iulia, deţinut de Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale”.

Citește și:

 


2 comments
  1. “Pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru”, eroare, în formulare apare litera p cu semnificația de “pentru ” sau “în numele. ..” Inspectorul general șef s-a numit Eugen Hulea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii din 10 clase primare ale unei școli din Timișoara petrec circa o oră pe zi pentru temele de acasă, iar subiectele în care se pot exprima liber îi motivează cel mai mult să lucreze cu plăcere / În ziua în care nu au teme, elevii au mulțumit că au fost „liberi” – studiu

Elevii își fac temele cu plăcere când e vorba de subiecte în care se pot exprima liber și în mod creativ și când gradul de dificultate al temelor este unul…
Vezi articolul

Curtea de Conturi: Şcolile din România au primit de la primăriile şi consiliile judeţene doar 0,6% din totalul finanţării pe anul 2016. Echivalentul a 21 de lei pe elev, pe an

Subfinanţarea cronică a Educaţiei şi şcolilor româneşti este reflectată în cel mai recent Raport de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, făcut de Curtea de Conturi. În…
Vezi articolul

“Cât de des trebuie bătuţi copiii? Bătaia ruptă din Rai înseamnă tărie și nu slăbiciune” – o carte de parenting tradusă de Irina Margareta Nistor îndeamnă la violenţă, semnalează Prinţesa urbană

Cartea se numeşte “Putem crește copii buni într-o lume negativă?” şi este scrisă de Zig Ziglar. Autoarea bloggului Prinţesa urbană a sesizat pe pagina sa de Facebook problemele acestei cărţi…
Vezi articolul