Nota la purtare a unui elev va scădea cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an / Ligia Deca renunță la dublarea absențelor permise după valul de ironii online și după protestele profesorilor

8.724 de vizualizări
Ligia Deca / Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Nota la purtare va scădea cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an, în loc de 40 de absențe, cum propusese Ministerul Educației în proiectul de statut, conform unui anunț publicat pe Facebook de instituție. Ministerul a anunțat că ROFUIP 2024 și Statutul elevului 2024 au fost aprobate și trimise la Monitorul Oficial pentru publicare.

Decizia de a păstra pragul actual de scădere a punctului la purtare, de 20 de absențe nemotivate, vine după o serie de avertizări publice ale profesorilor, directorilor, elevilor și părinților. Amintim că a existat un val de ironii în mediul online față de decizia neargumentată și nefundamentată a Ligiei Deca de a dubla pragul de absențe la 40: „Era firesc, din moment ce se dau burse pentru note sub 5” / „România lucrului bine făcut. Atât s-a putut în două mandate”

Anunțul de acum al Ministerului Educației

„La fiecare sfârșit de interval de cursuri (modul) se acordă o notă la purtare, prin care se evaluează comportamentul elevului și respectarea regulamentului unității de învățământ.

La finalul anului școlar, se calculează media acestor note.

Media rezultată se diminuează în mod corespunzător, cu câte un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate/an școlar”, potrivit Ministerului Educației.

Ministra Ligia Deca a precizat și ea pe Facebook faptul că „referitor la numărul absențelor nemotivate pentru care se scade media la purtare – am revenit la prevederea conform căreia media va scădea cu un punct la fiecare 20 de absențe nemotivate, față de propunerea de 40, din proiectul lansat în consultare publică”.

Potrivit explicațiilor acesteia, numărul de absențe are impact doar asupra mediei anuale la purtare, nu și asupra notei pe fiecare modul la purtare. Nota pe fiecare modul, la purtare, „vizează exclusiv respectarea regulamentului școlii și a normelor de comportament”, potrivit ministrei.

Reamintim că profesorii au reacționat după publicarea proiectelor de ROFUIP 2024 și Statutul elevului 2024: dublarea absențelor pentru un punct la purtare „ar trebui retrasă imediat”, au spus cadrele didactice de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București care au transmis Ministerului Educației un set de observații și propuneri detaliate pentru proiectele respective.

Mai multe asociații de elevi au protestat în stradă față de o serie de prevederi din documentele dezbătute, chiar la Ministerul Educației.

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică proiectele privind Statutul Elevului și ROFUIP în data de 12 iunie, anunțul aprobării ordinelor de ministru cu forma finală a documentelor fiind făcut pe 7 august.


10 comments
  1. Ce puteau să spună niste profesori care au formarea in comunism Atât știu, prezenta contează, nu ceea ce știe elevul. Își și fac ei profesia la școală că sa fie așa revoltați la acea prevedere propusa. Poate la meditațiile in particular, posibil nefiscalizate, ar fi de luat in seama.

    1. Școala e cu frecvență, nu cu FR sau la ID. Deci plimbă ursul.

      PS Și în străinătatea aia atât de lăudată există consemnarea prezenței, iar acumularea de absențe duce la amenzi pentru părinți (la americani poate duce și la anchete CPS). Dacă nu știi despre ce vorbești, zic să te abții.

    2. Ai vorbit ca sa nu taci …de asta va omoara pe strada, ca incurajati huliganismul. Sunt elevi care au si cate 100 de absente, unde golanesc ei in timpul orelor de curs?

  2. S-a rezolvat problema numărului mare de absențe prin înființarea camerei de promiscuitate. Elevii privilegiați, singurii care contează cu adevărat pentru politicieni, vor avea un spațiu amenajat luxos, precum al directorului. Unde să învețe principiile inechității și puterii discreționare. Ei vor putea lipsi de la ore (asemenea profesorilor politicieni), dar, spre deosebire de colegii lor aflați în abandon școlar din diverse cauze, sociale, economice, ei nu vor avea absențe, nu vor fi sancționați. Nu vor trebui decât să deranjeze orele. În lipsa acestei camere, întâlnirea dintre privilegiile politice și exigențele profesorale generau adeseori nesfârșite coloane cu absențe. Pentru că elevul privilegiat la transfer, elevul crescut cu privilegii, nu recunoaște normele instituției și nici nu recunoaște puterea efortului și muncii individuale, iar pe profesori nu dă doi bani. El vine în școală cu o atitudine de superioritate în raport cu ceilalți, cultivată de părinți și de politicieni, dar lipsit de competențele academice și de deprinderile necesare succesului școlar. Tensiunea rezultată din întâlnirea exigențelor profesorilor cu atitudinea arogantă și agresivă a elevilor privilegiați prin corupție, a generat multe probleme pe care profesorii politicieni au trebuit să le gestioneze. Iată că s-a rezolvat. Ori absențe fără număr, ori o cameră de promiscuitate, tot o pace în școlile politice din România.

    1. @Dumitrel :
      E f posibil ca realitatea sa arate ca aveti dreptate, dar, de curiozitate, “intreb pt un prieten”, cum s-ar zice : dvs ce propuneri viabile, concrete, de rezolvare ati avea pt elevii care deranjeaza ora de curs ? Sper sa fie si altceva decat eterna si inutila “consiliere psihologica” pt ca vad ca, desi, in alte state “camera de reculegere” functioneaza, la noi deja este asimilata cu orice altceva si este dezavuata la greu…
      Va reamintesc ca :
      – elevul nu poate fi dat afara din clasa pt ca “i se ingradeste dreptul la invatatura”, de parca elevul era f concentrat si cuminte si atent la ora cand profesorului i-a casunat pe el…
      -elevul nu poate admonestat verbal pt ca se cheama ca este umilit in fata colegilor, de parca elevul a aratat un maxim respect fata de profesor si colegi cand a deranjat ora…
      -elevul nu poate fi scos la tabla si sa i se verifice cunostintele pt ca se cheama ca “actul de invatare este folosit in scopul de intimidare si penalizare a elevului”…
      -elevului nu i se poate scadea nota la purtare pt ca “ii este compromis viitorul”…a se vedea procesul castigat in instanta de catre parintii acelui elev caruia i s-a scazut nota la purtare pt acelasi motiv…
      Deci, va rog, hai si cu solutii concrete…

      1. @Daniel-NuPreaFericitul acestei tari
        Mulțumesc pentru feedback și pentru curiozitatea de a vedea propuneri concrete în legătură cu o camera inventată de alții (la noi tradițional era calul Bălan).
        Iată o propunere concretă:
        Fiecare școală să decidă, în consiliul de administrație, în urma consultării consiliilor profesorilor, elevilor și părinților, următoarele:
        – numele camerei și scopul ei;
        – faptele care justifică prezența în cameră;
        – sancțiunile disciplinare sau recompensele asociate prezenței elevilor în cameră (aplicate în mod proporțional);
        – modul de finanțare și de recuperare, inclusiv de la familii sau din alte surse, a costurilor cu resursele materiale și umane prilejuite de prezența elevilor în cameră pe durata orelor de curs.
        – condițiile de promovare a anului școlar de către elevii care frecventează excesiv camera, în locul prezenței la cursuri.
        – condițiile înființării de grupe de studiu noi, pentru elevii care înregistrează nevoi educaționale suplimentare, rezultate din absenteismul repetat la orele de curs;
        – modalitățile concrete de finanțare și recuperare, de la familiile elevilor sau din alte surse, a costurilor prilejuite de grupele nou înființate.

        1. @Dumitrel :
          Da, cele expuse acum, da, au o cu totul alta viziune asupra “camerei de reculegere” (ma scuzati, n-am gasit alta rima, pardon, alt sinonim..) decat aceea de “promiscuitate” si, da, asa ar fi corect sa fie definita/randuita respectiva camera !
          Poate ar fi bine sa ajunga si la ochii si urechile celor din minister cele expuse de dvs (chiar prea bine si limpede expuse – chapeau ! ) pt ca tare mi-e ca multi, prea multi de acolo, habar n-au de capul lor…

          1. @Daniel-NuPreaFericitul acestei tari
            Mulțumesc pentru feedback.
            Concluzia mea, că ministerul are o singură agendă, și anume cum să protejeze monopolul politic asupra școlilor, în subsidiar piața transferurilor politice, și garantarea unui traseu educațional fără incidente, dar și fără mari presiuni/așteptări, pentru copiii privilegiaților și specialilor clasei politice, privilegiați și speciali la rândul lor, este justificată de multele și măruntele improvizații făcute pentru a reduce tensiunea pe acei elevi care nu vin la școală să învețe, ci doar să finalizeze, eventual cu o patalama care să slujească vreunui doctorat făcut în grabă, cum au făcut, probabil, și tata și mama. Toate facilitățile oferite celor absenți (vezi dublarea repetată a numărului de absențe permise), celor problematici (fie prin îndulcirea sancțiunilor, fie prin complicarea birocratică a procedurilor, pentru a inhiba profesorii), celor care nu țin pasul (prin încheierea mediilor cu număr mic de note), de multe ori chiar transferații preferențial, beneficiari ei înșiși ai unor reglementări stufoase, contradictorii, care să permită colective extinse până la 35, 36 de elevi în clasă, pentru a trece prin școală cât mai lejer, fără incidente care să tensioneze jucătorii din piața transferurilor politice (directori, inspectori, părinți), tensiuni care ar putea devoala rețeaua infracțională, aceeași descrisă de Caragiale în Lanțul slăbiciunilor (Moftul roman, 24 iunie 1901), se completează firesc cu noua cameră de “promiscuitate”, decisă ca refugiu paradisiac al elevilor lipsiți de motivația învățării și problematici. În lipsa oricărei jurnalizări a prezenței elevilor în această cameră, în lipsa oricăror consecințe, pentru elevi sau pentru profesori, soluția este strict o cacealma. Ea îi va așeza în raporturi de egalitate pe cei care frecventează cursurile, învățând, experimentând, colaborând, și își dovedesc competențele, cu cei care vor frecventa camera de promiscuitate, nu vor învăța, nu își vor dovedi competențele, dar vor dori să promoveze asemenea celorlalți. Și cum nu ar putea promova, din moment ce criteriul politic fundamental, al prezenței în școală, a fost satisfăcut? Am scris stufos în mod intenționat, prea fusesem limpede în comentariul anterior. Mulțumesc.

      2. Elevul poate sta frumos în afara ușii, pe coridor, ca să audă ce se discută în clasă dar să termine cu maimuțăreala. Nu stă, amendă părinților. Nu stă de mai multe ori iar părinții nu plătesc amenzile, se implică poliția.

        Dar n-o să avem așa ceva cât timp familiile votează iar primarul trece cu tractorul peste școală.

  3. Media va scădea nu nota!

    Deși și aici e neclar cum creste sau scade media anuală indiferent de notele inutile din cele 5 module.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerile Consorțiului Universitaria pentru Guvern: revizuirea finanțării universităților, bani pentru cercetare, creație și sport, sistem mai bun de acreditare, clasificarea universităților după misiune și anvergură, monitorizarea parcursului profesional al absolvenților

Revizuirea sistemului de finanțare a universităților, finanțarea cercetării, creației și sportului în învățământul superior, îmbunătățirea sistemului de acreditare, echitate în reprezentarea studenților, profesorilor și universităților în consultări și decizii ce…
Vezi articolul

„Educația nu se poate adapta suficient de rapid” la schimbările tehnologice, spune Ligia Deca. De ce? Este „cel mai mare sector public” / Ministra face trimitere la simulările examenelor naționale, unde a fost „tărăboi în societate” și „multe îndoieli s-au făcut auzite din partea generației tinere”

Sistemul de educație din România „nu se poate adapta suficient de rapid” schimbărilor tehnologice, a afirmat ministra Educației, Ligia Deca, la un eveniment desfășurat, miercuri, pe teme legate de tehnologie…
Vezi articolul