Nota la purtare va scădea cu un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate pe an, în loc de 40 de absențe, cum propusese Ministerul Educației în proiectul de statut, conform unui anunț publicat pe Facebook de instituție. Ministerul a anunțat că ROFUIP 2024 și Statutul elevului 2024 au fost aprobate și trimise la Monitorul Oficial pentru publicare.
Decizia de a păstra pragul actual de scădere a punctului la purtare, de 20 de absențe nemotivate, vine după o serie de avertizări publice ale profesorilor, directorilor, elevilor și părinților. Animtim că a existat un val de ironii în mediul online față de decizia neargumentată și nefundamentată a Ligiei Deca de a dubla pragul de absențe la 40: „Era firesc, din moment ce se dau burse pentru note sub 5” / „România lucrului bine făcut. Atât s-a putut în două mandate”
Anunțul de acum al Ministerului Educației
„La fiecare sfârșit de interval de cursuri (modul) se acordă o notă la purtare, prin care se evaluează comportamentul elevului și respectarea regulamentului unității de învățământ.
La finalul anului școlar, se calculează media acestor note.
Media rezultată se diminuează în mod corespunzător, cu câte un punct pentru fiecare 20 de absențe nemotivate/an școlar”, potrivit Ministerului Educației.
Ministra Ligia Deca a precizat și ea pe Facebook faptul că „referitor la numărul absențelor nemotivate pentru care se scade media la purtare – am revenit la prevederea conform căreia media va scădea cu un punct la fiecare 20 de absențe nemotivate, față de propunerea de 40, din proiectul lansat în consultare publică”.
Potrivit explicațiilor acesteia, numărul de absențe are impact doar asupra mediei anuale la purtare, nu și asupra notei pe fiecare modul la purtare. Nota pe fiecare modul, la purtare, „vizează exclusiv respectarea regulamentului școlii și a normelor de comportament”, potrivit ministrei.
Reamintim că profesorii au reacționat după publicarea proiectelor de ROFUIP 2024 și Statutul elevului 2024: dublarea absențelor pentru un punct la purtare „ar trebui retrasă imediat”, au spus cadrele didactice de la Colegiul Național „Matei Basarab” din București care au transmis Ministerului Educației un set de observații și propuneri detaliate pentru proiectele respective.
Mai multe asociații de elevi au protestat în stradă față de o serie de prevederi din documentele dezbătute, chiar la Ministerul Educației.
Ministerul Educației a pus în dezbatere publică proiectele privind Statutul Elevului și ROFUIP în data de 12 iunie, anunțul aprobării ordinelor de ministru cu forma finală a documentelor fiind făcut pe 7 august.
1 comment
S-a rezolvat problema numărului mare de absențe prin înființarea camerei de promiscuitate. Elevii privilegiați, singurii care contează cu adevărat pentru politicieni, vor avea un spațiu amenajat luxos, precum al directorului. Unde să învețe principiile inechității și puterii discreționare. Ei vor putea lipsi de la ore (asemenea profesorilor politicieni), dar, spre deosebire de colegii lor aflați în abandon școlar din diverse cauze, sociale, economice, ei nu vor avea absențe, nu vor fi sancționați. Nu vor trebui decât să deranjeze orele. În lipsa acestei camere, întâlnirea dintre privilegiile politice și exigențele profesorale generau adeseori nesfârșite coloane cu absențe. Pentru că elevul privilegiat la transfer, elevul crescut cu privilegii, nu recunoaște normele instituției și nici nu recunoaște puterea efortului și muncii individuale, iar pe profesori nu dă doi bani. El vine în școală cu o atitudine de superioritate în raport cu ceilalți, cultivată de părinți și de politicieni, dar lipsit de competențele academice și de deprinderile necesare succesului școlar. Tensiunea rezultată din întâlnirea exigențelor profesorilor cu atitudinea arogantă și agresivă a elevilor privilegiați prin corupție, a generat multe probleme pe care profesorii politicieni au trebuit să le gestioneze. Iată că s-a rezolvat. Ori absențe fără număr, ori o cameră de promiscuitate, tot o pace în școlile politice din România.