Nota 3 la Matematică a elevei din Galați care la contestație a obținut 8,25 a fost greșit transcrisă de centrul de evaluare din Vrancea, susține șefa Inspectoratului Județean Vrancea, Daniela Marchitan, potrivit Agerpres. Cazul elevei a fost făcut public de EduPedu.ro. Lucrările din județul Galați s-au corectat în Vrancea, iar oficialii susțin că ar fi „o eroare de borderou”.
Șefa ISJ Vrancea mai spune că de fapt nota 3, dată din greșeală elevei din Galați, era de fapt nota unei alte lucrări care a primit astfel o notă mult mai mare. Apare aici și o confuzie, după ce Marchitan spune că „practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, iar în informația publicată de Agerpres este vorba despre „o eroare de borderou”.
„Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi – n. red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat Daniela Marchitan.
În concluzie, o altă persoană va fi înștiințată că a luat 3 la Evaluarea Națională, dacă se va corecta nota introdusă greșit, așa cum spune că a solicitat inspectorul general Daniela Marchitan.
„Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând”, a precizat Marchitan.
Inspectoarea dă vina pe oboseală în acest caz și pe faptul că de la an la an profesorii refuză să mai participe la corectări.
„În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt. A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz”, a fost de părere inspectorul general.
Corectarea lucrărilor la Evaluarea Națională a avut loc în perioada 30 iunie-4 iulie, marți 29 iunie au fost afișare rezultatele inițiale, iar duminică, 5 iulie, cele finale.
Reamintim că în urma examenului de Evaluare Naţională din luna iunie, o elevă din judeţul Galaţi a depus contestaţie privind teza la Matematică după ce lucrarea acesteia a fost notată cu 3. Ulterior, după reevaluare, teza elevei a primit nota 8,25, aceasta fiind una dintre cele mai mari diferenţe de notare pentru aceiaşi teză la nivel naţional.
În continuare în aplicația oficială apare nota greșită.
Ministrul Educației a declarat luni că “îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”. Cîmpeanu a mai spus că o cauză a unor asemenea erori ar fi din cauză că profesorii formați pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectorate.
La nivel național, peste 12.500 de note s-au majorat după contestații, iar aproape 6.000 au scăzut, ceea ce înseamnă că peste 18.000 de lucrări nu au fost notate corect.
Un alt caz semnalat de cititori este în București, unde elevul B10993098 a luat 5,40 la Limba și literatura română, iar după contestație a obținut nota 9,05. Elevul este de la Liceul Teoretic “Ady Endre”.
Media de la Evaluarea Națională are o importanță foarte mare
Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).
Sursă foto: captură AtlasTV / Daniela Marchitan
6 comments
Greselile astea se vor intampla peste tot, atat timp cat am scos NUME PRENUME si s-a introdus un cod de cifre. nu se intampla aberatiile astea cand era afisat numele complet al copilului. da cei care corecteaza nu trebuie sa vada numele ( sa nu fi partinitori ) dar cei care introduc in baza de date rezultatul au nevoie sa se conduca nu dupa cifre ci dupa nume si prenume pentru a nu se mai gresi in halul asta. Am ajuns sa fim coduri de bara ca sa nu se simta lezati cei ce au note mici, iar cei care au note mari sa nu mai fie laudati ca sa nu se simta ofensati cei cu note mici.
Totuși, eu aș vrea să știu cum se va rezolva situația elevului căruia i s-a afișat nota 8, 25 în loc de 3. El nu a făcut contestație și nici nu ar fi fost descoperit, dacă nu era contestată cealată lucrare, afișată cu nota 3.
Trebuie sa mai faceti diferenta intre calitatea unui profesor de evaluator si membru in comisia de evaluare. Nota nu a fost o greseala de evaluare, ci, a fost trecuta gresit in “scripte” , apoi in platforma online. Profesorul evaluator trece nota intr-un borderou alaturi de alti elevi evaluati. Apoi, o alta parte a comisiei de evaluare ia acei elevi din borderou si ii trece pe listele cu rezultatele, in cazul ultimilor ani, pe platforma online. Deci este vorba fie de informatician, fie de un profesor cu atributii in acest sens in comisie. Foarte gresit sa aruncati cu noroi in cei doi evaluatori. Acestia si-au facut datoria si i au trecut corect in borderou. Dar e mai usor sa blamati profesorul.
Nu, miile de diferențe apărute la contestații nu reprezintă „notări incorecte”.
Nota la contestație nu este prin ABSOLUT NIMIC mai „altfel” decât prima notare, sunt aceleași condiții, evaluatori cu aceeași calificare etc
Diferențele denotă doar că subiectele și baremele generează note cu abateri destul de ridicate!
Ca un arc imperfect, două săgeți trase spre țintă de doi arcași identici nu ajung una „mai greșit”, alta „mai bine”, ci cu abateri similare, destul de mari.
Dacă ar urma o a treia și o a patra evaluare, ar rezulta o a treia și o a patra notă, la fel de diferite, în plus sau în minus.
Sau, ca la un cântar ieftin. Te cântărești de cinci ori, ieși cu cinci greutăți diferite!
E „vina” (dacă e vreuna) subiectelor și baremelor.
Vreți note exacte? Folosiți teste grilă!
Oare cine a scris acest articol a fost la fel de obosit va si dascălii care u inversat notele? Nu de alta, dar lipsesc cuvinte din text.
Da, greșeala este a mea. Am completat spațiile lipsă 🙂 Vă mulțumesc pentru mesaj