Stabilirea unor norme specifice pentru utilizarea eficientă şi corectă a catalogului electronic a fost solicitată ministrului Educației de Federația Națională a Părinților (FNP), potrivit unui comunicat de presă. Luni, 22 ianuarie, reprezentanții Federației Naționale a Părinților s-au întâlnit cu ministrul Educației, Ligia Deca, și cu secretarii de stat Sorin Ion și Florian Lixandru.
O altă solicitarea s-a referit la stabilirea unor norme specifice pentru instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ:
„Printre alte aspecte semnalate conducerii ministerului a fost şi necesitatea stabilirii unor norme specifice pentru utilizarea eficientă şi corectă a catalogului electronic şi a normelor specifice pentru instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ”, se arată în comunicat.
În comunicat se arată că „au fost readuse la masa discuțiilor subiecte precum respectarea numărului maxim de copii/elevi la grupă/clasă, inclusiv prin blocarea în SIIIR a posibilității de a opera înscrieri în aceeași formațiune de studiu peste limita maximă stabilită de lege și asigurarea unor manuale școlare de calitate, care să includă și partea aplicativă (auxiliare) pe suport de hârtie și în format digital.”
Amintim că în anul școlar 2021-2022 au folosit exclusiv catalogul electronic 248 de școli. Cu un an mai târziu, în septembrie 2022, erau cu 494 mai mult, anume 742 de școli. La începutul lunii octombrie 2023, lista școlilor-pilot care folosesc catalogul electronic în anul școlar 2023-2024 a fost actualizată de Ministerul Educației. În total, 1.164 de școli utilizează catalogul electronic în acest an școlar.
În noiembrie 2022, Edupedu.ro a scris că platforme de catalog electronic se foloseau în școli din cel puțin 24 de județe și erau plătite fie de asociațiile de părinți, fie din fondurile locale sau ale școlilor, arăta un raport SAR privind digitalizarea în educație.
Obligațiile școlilor care folosesc catalogul electronic au fost stabilite prin ordin de ministru în luna aprilie 2023: toate cataloagele vor avea autentificare în doi factori pentru profesori, părinți și elevi.
- Școlile au putut să intre în programul-pilot de implementare a unui catalog electronic după ce au adresat cereri către Ministerul Educației prin Inspectoratele Școlare Județene / al Municipiului București, până la termenul prelungit de 21 iulie. Inițial, termenul era 10 iulie.
Redăm comunicatul integral:
Luni, 22.01.2024, reprezentanții Federației Naționale a Părinților au avut o întrevedere cu doamna ministru Ligia Deca la care au participat atât domnii secretari de stat Ionel-Florian Lixandru şi Sorin Ion, cât si o parte din specialiștii din echipa ministerială.
În cadrul discuțiilor purtate, reprezentanții federației au expus aspecte multiple legate de implementarea și reglementarea Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, incluzând elaborarea tuturor actelor normative subsecvente astfel încât să fie asigurat caracterul obligatoriu al acestora prin stabilirea unui sistem clar de sancțiuni pentru toti participanții la procesul educațional care nu le respectă.
Un alt subiect important abordat a fost necesitatea de a menține programele şi structura subiectelor la disciplinele la care elevii susțin probele din cadrul examenului de bacalaureat. Astfel doamna ministru a reafirmat faptul că nu se intenționează operarea de modificări până când o generație va parcurge întreg ciclul liceal, beneficiind de programe și manuale noi, de o schimbare de paradigmă a procesului de predare-învățare-evaluare.
Au fost prezentate o serie de neclarități și probleme identificate în învăţământul preuniversitar de artă, rezolvarea acestora urmând a se regăsi în noul Regulament de organizare şi functionare specific.
De asemenea, s-au purtat discuții cu privire la asigurarea egalizării de șanse a elevilor cu TSI care vor susține examenele naționale, astfel încât să existe suportul necesar pentru elaborarea materialelor compensatorii şi o abordare unitară la nivel national privind procesul de avizare a acestora.
Printre alte aspecte semnalate conducerii ministerului a fost şi necesitatea stabilirii unor norme specifice pentru utilizarea eficientă şi corectă a catalogului electronic şi a normelor specifice pentru instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ.
Nu în ultimul rând, au fost readuse la masa discuțiilor subiecte precum respectarea numărului maxim de copii/elevi la grupă/clasă, inclusiv prin blocarea în SIIIR a posibilității de a opera înscrieri în aceeași formațiune de studiu peste limita maximă stabilită de lege și asigurarea unor manuale școlare de calitate, care să includă și partea aplicativă (auxiliare) pe suport de hârtie și în format digital.
Ne exprimăm convingerea că, prin continuarea discuțiilor constructive, vom reuși să sprijinim procesul de implementare a reformei sistemului de învățământ preuniversitar și ne reafirmăm poziția de partener de dialog al Ministerul Educației.”